Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du inte ha nudes så är det helt klart okej! Man ska ju känna sig bekväm. Skulle avsluta kontakten om jag kände mig obekväm.

Håller med om det, men det blir ju lite konstigt om man sitter och har kul och chattar X timmar, så sen ba "öh nej, hejdå det där betackar jag mig för." direkt när man får en bild som visar mer. Kan tänka mig att personen då kan ta väldigt illa upp, och det är inget jag vill heller.

Håller med om det, men det blir ju lite konstigt om man sitter och har kul och chattar X timmar, så sen ba "öh nej, hejdå det där betackar jag mig för." direkt när man får en bild som visar mer. Kan tänka mig att personen då kan ta väldigt illa upp, och det är inget jag vill heller.

I slutändan så är det ju den andra personen som har gjort fel genom att skicka oönskade bilder till dig. Men förstår om du inte vill att personen ska ta illa upp heller. Men skickar man sådant utan att kolla av innan så känns personen lite respektlös.

I slutändan så är det ju den andra personen som har gjort fel genom att skicka oönskade bilder till dig. Men förstår om du inte vill att personen ska ta illa upp heller. Men skickar man sådant utan att kolla av innan så känns personen lite respektlös.

Ingen har skickat oönskade bilder. Well, inte riktigt iaf. Som jag skrev, först bara mer normala bilder i relation vad man pratar om, typ "sitter här och kollar film". Men sen lite plötsligt nån bild som antyder nått mer sexigt utan att uttryckligen säga/vara det.. Och sen att personen hintar om att skicka nudes och fiskar efter svar på det. Så jag vill inte kalla det respektlöst. Men jag vet inte om det finns ett bra sätt att svara på det heller.

Jag tror jag precis har lärt mig en gång för alla att hålla konversationer enbart till tinder tills det att man träffats nån gång. "Gammeldags" som jag är har jag inte haft nån spärr med att ge ut messenger/telefonnummer redan innan man träffats.. inte så smart. Jag hatar den förväntan som finns att man ska vara mer eller mindre konstant online på messenger-appar och svara, annars är det nått fel ungefär. Tinder är mer accepterat av alla att man kanske inte svarar på nån dag.

Ingen har skickat oönskade bilder. Well, inte riktigt iaf. Som jag skrev, först bara mer normala bilder i relation vad man pratar om, typ "sitter här och kollar film". Men sen lite plötsligt nån bild som antyder nått mer sexigt utan att uttryckligen säga/vara det.. Och sen att personen hintar om att skicka nudes och fiskar efter svar på det. Så jag vill inte kalla det respektlöst. Men jag vet inte om det finns ett bra sätt att svara på det heller.

Jag tror jag precis har lärt mig en gång för alla att hålla konversationer enbart till tinder tills det att man träffats nån gång. "Gammeldags" som jag är har jag inte haft nån spärr med att ge ut messenger/telefonnummer redan innan man träffats.. inte så smart.

Då skulle jag nog ha sagt att du vill vänta med sådana bilder för att du vill avgöra om det finns något att bygga på i verkligheten. Det har jag sagt till folk när sex osv har kommit upp, eftersom att jag inte vet om jag faktiskt är attraherad innan jag träffat personen, ingen har tagit illa upp hitintills, och skulle dom göra det så skulle jag bara tänka att det var bra att skräpet visade sig själv ut!

Då skulle jag nog ha sagt att du vill vänta med sådana bilder för att du vill avgöra om det finns något att bygga på i verkligheten. Det har jag sagt till folk när sex osv har kommit upp, eftersom att jag inte vet om jag faktiskt är attraherad innan jag träffat personen, ingen har tagit illa upp hitintills, och skulle dom göra det så skulle jag bara tänka att det var bra att skräpet visade sig själv ut!

Problemet är nog att jag i samma veva börjat känna att jag inte vet om jag vill ses heller, pga anledningar. Och tror den här grejen bara stärker den känslan.

Om det vore solklart att det handlade om hookups och båda inblandade höll med om det, så skulle det "passa in" mer med sånt här tycker jag, om du förstår vad jag menar.

Det du säger är rätt. Jag hade hellre hållt det på den nivån, men det är redan passerat så att säga. Tror jag tänker för mycket på riskerna att den andra ska ta illa upp, faktiskt.

Problemet är nog att jag i samma veva börjat känna att jag inte vet om jag vill ses heller, pga anledningar. Och tror den här grejen bara stärker den känslan. Om det vore solklart att det handlade om hookups och båda inblandade höll med om det, så skulle det "passa in" mer med sånt här tycker jag, om du förstår vad jag menar.

Det du säger är rätt. Jag hade hellre hållt det på den nivån, men det är redan passerat så att säga. Tror jag tänker för mycket på riskerna att den andra ska ta illa upp, faktiskt.

Man måste vara lite ego också! Om du har en dålig magkänsla så skulle jag helt klart avveckla det hela. :)

Tack alla som svarat :) Jag blir osäker ibland, för jag vill verkligen ut och dejta, men ibland känns det inte riktigt helt hundra och då vet jag aldrig om jag borde sparka mig själv i baken eller faktiskt lyssna på magkänslan. Samtidigt, jag kommer ju ha de tankarna i bakhuvudet hela tiden om vi skulle träffas, så då har ju dejten i alla fall inte speciellt bra förutsättningar.
Fast i de såna lägen när man tycker de beter sig mysko ska man alltid gå på sin magkänsla. Inte för att de skulle göra något mysko, men när jag gått på någon sån dejt har det aldrig känts bra på själva dejten.

Antar att det är mer bröst/rumpa än kön i detta fall eftersom jag är kille och pratar med tjejer, men ändå.

Det är lite udda för det börjar liksom med vanliga bilder. Duvet kanske lite skojigt sådär, "kolla jag sitter här och gör det här", "här är en rolig grej" osv. Sen spinner det iväg väldigt lätt tydligen för en del. Och lite udda för även om man skämtar och hintar om mer "icke-propra" saker så är detta rätt oväntat för min del, och lite udda att ta ställning till. Samtidigt som jag inte tycker personen gör fel, så blir det lite svårt att veta riktigt hur jag ställer mig till det. Ska jag vara ärlig vill jag heller inte såra nån genom att vara typ "NÄHÄ DU, FY FÖR SÅNT! DET DÄR FÅR DU TA MED NÅN ANNAN.". För att snacka "normer" så tror jag att det hör till normen att killar älskar att få nakenbilder, alltid, punkt :) Och ja, jag har inget alls emot att se på nakna kvinnor - men gillar inte pressade situationer där man förväntas reagera och svara. Vad sjutton svarar man på sånt?

Jag tror jag är en person som helt enkelt gillar IRL betydligt mycket mer än chattar och sociala medier, jag tar ju för sjutton aldrig ens en selfie. Även om visst, jag kan snacka loss på en chatt ibland i timtal, om intressanta saker, men detta..
Många av båda könen gillar säkert att skicka såna bilder jag tänker oftast att det handlar om att personen vill ha bekräftelse på att den ser bra ut (det vill vi väl alla i någon utsträckning). Men personligen har jag väl lite svårt att se vad jag skulle få ut av att lägga upp/skicka lättklädda bilder på mig själv.

Men jag skulle nog tolka det som att personen inte vill ha något så seriöst. Men vad man svarar på det vet jag inte, typ "Tack, men nej tack" ? Med största sannolikhet hade jag slutat svara för att jag inte hade kommit på något bra att skriva.

@Diskurs Andas. Det är ingen som har "tipsat" ditt ex om någonting. Han visste ju att du skriver på buke och när det av en slump dök upp i förbifarten att jag hänger här blev han orolig. Han frågade om ditt nick skriver om honom och barnen, vilket jag inte kunde svara på då jag (förutom att jag kände igen storyn med att ha träffat en yngre tjej) har absolut noll koll på vem du är eller vad du skriver i övrigt. Tråkigt om det får dig att lämna buke.:heart

@Diskurs Andas. Det är ingen som har "tipsat" ditt ex om någonting. Han visste ju att du skriver på buke och när det av en slump dök upp i förbifarten att jag hänger här blev han orolig. Han frågade om ditt nick skriver om honom och barnen, vilket jag inte kunde svara på då jag (förutom att jag kände igen storyn med att ha träffat en yngre tjej) har absolut noll koll på vem du är eller vad du skriver i övrigt. Tråkigt om det får dig att lämna buke.:heart
Varför kände du att du måste berätta om hennes tjej? Eller gjorde du det?

Många av båda könen gillar säkert att skicka såna bilder jag tänker oftast att det handlar om att personen vill ha bekräftelse på att den ser bra ut (det vill vi väl alla i någon utsträckning). Men personligen har jag väl lite svårt att se vad jag skulle få ut av att lägga upp/skicka lättklädda bilder på mig själv.

Men jag skulle nog tolka det som att personen inte vill ha något så seriöst. Men vad man svarar på det vet jag inte, typ "Tack, men nej tack" ? Med största sannolikhet hade jag slutat svara för att jag inte hade kommit på något bra att skriva.

Ja, jag tolkar det också som att det är mindre seriöst då. Därav konstigt att typ i det läget för mig svara "nej vänta lite, vill först typ dricka kaffe och umgås innan sånt där", haha.

Jag håller med i övrigt, har själv som sagt så svårt att tänka mig att göra samma sak. Med det inte sagt att jag dömer nån som vill.

Varför kände du att du måste berätta om hennes tjej? Eller gjorde du det?

Det har hon nog berättat för honom själv, för det var han som nämnde det när vi pratade om ex. Jag har som sagt noll koll på @Diskurs och hade inte kunnat berätta något ens om jag velat. Det är inte som att vi diskuterat @Diskurs öht utan detta handlar alltså om ett par enstaka meddelanden fram och tillbaka när han insåg att jag läser på buke.

Skulle ta en snabb öl med en... Någonting. Säger vän nu, kanske friends with benefit i framtiden, vem vet. Tre öl och fem timmar senare promenerade jag hem från puben. Han verkar vara en trevlig och fin människa, kände mig väldigt lugn i hans sällskap. Synd bara att det aldrig kommer bli något seriöst mellan oss, för det kändes positivt såhär första gången vi träffades. Vi har massor av gemensamma intressen och så, men han är flersam och vill inte ha barn.

Ja, jag tolkar det också som att det är mindre seriöst då. Därav konstigt att typ i det läget för mig svara "nej vänta lite, vill först typ dricka kaffe och umgås innan sånt där", haha.

Jag håller med i övrigt, har själv som sagt så svårt att tänka mig att göra samma sak. Med det inte sagt att jag dömer nån som vill.
Ja det hade blivit lite konstigt svar. Men samtidigt när jag funderar mer på det, så tycker jag egentligen inte det är okej att skicka lättklädda/avklädda bilder oombedd eller om konversationen inte är inne på ett sånt spår.
Är man lite smidig kan man ju fråga om den andra vill ha en sån bild utan att det låter som att man frågar om någon vill ha kaffe efter maten.

Desto mer jag dejtat, desto lägre har min tolerans blivit för de som inte kan läsa av situationen. Även om det är betydligt svårare i text än i verkligheten.

Ja det hade blivit lite konstigt svar. Men samtidigt när jag funderar mer på det, så tycker jag egentligen inte det är okej att skicka lättklädda/avklädda bilder oombedd eller om konversationen inte är inne på ett sånt spår.
Är man lite smidig kan man ju fråga om den andra vill ha en sån bild utan att det låter som att man frågar om någon vill ha kaffe efter maten.

Desto mer jag dejtat, desto lägre har min tolerans blivit för de som inte kan läsa av situationen. Även om det är betydligt svårare i text än i verkligheten.

Nej, det är inte okej. Men det hände heller inte, well inte riktigt. Kanske var konversationen inne på nått där lättklädda bilder kan vara okej att testa, som lite skämtsamt/hintande. Ibland svårt att bedöma, och det är väl OK tycker jag. Men att sen hinta / fiska efter svar på om att skicka nudes, det är ju nått annat än att skicka en bild som KAN tas som lite sexig, även om den inte uttryckligen tydligt är bara det.

Håller med om detta med att läsa situationer och vara smidig :) Och kanske såhär, om man hintar om en sån sak på ett smidigt sätt men inte får den responsen man fiskade efter, då kanske man inte ska "fråga om kaffe efter maten" direkt efteråt.

Missat att uppdatera här ju! Men vaknade iallafall på en bättre sida dagen efter (på söndagen var det väll?) och snickaren hörde faktist av sig då. 👏🏻 Vi har pratat som vanligt typ sen dess, så det känns skönt. Fick en akut saknad efter honom i går kväll så jag skrev och frågade om han haft en bra dag och att jag saknade honom och hoppades att vi kunde ses snart (blev inget i måndags pga jag har sonen några extra dagar pga sjukdom) och han svarade att han blev jätteglad av att jag skrev det, och att han hade velat skriva det länge men varit rädd för att han ska vara för på! 😅

Han blev så glad att han missade att svara på om han hade haft en bra dag! 😂🤣 Så det känns ju positivt endå.

Jag längtar så himla mycket tills vi kan ses igen! 😍

Vad händer här nu då? Har visst gått och skaffat pojkvän! Och det känns jättebra. 😊

Blev lite nervös först när jag träffade Z igen för en vecka sen och han sa att han är kär i mig, då det har känts som att det gått fort och alla andra dejthistorier som gått åt skogen har spökat för mig, och dessutom hade jag väl inte ens tänkt att en kärleksrelation var vad jag ville just nu. Jag skulle ju bara gå på nån dejt, som blev ett gäng dejter till och så plötsligt hamnade vi här! Jag grubblade lite i en halv dag, men sen kom de goa känslorna tillbaks igen. För jag är kär i honom också och vi har nåt väldigt speciellt ihop.

Vårt häng nu i helgen var en makalös mix av mysigt, pirrigt, hett, och allmänt grymt bra och drömlikt. :love: Vi trivs och synkar i varandras sällskap oavsett vad vi gör, jag gillar mig själv när jag är med honom, och det är så fint hur vi inte delar varandras udda kinks egentligen men så självklart kan följa med varann och njuta av det, och allt blir så mycket större. Trodde aldrig jag skulle få uppleva nåt sånt. Och att jag är så trygg med honom. Samtidigt som jag vet att det också handlar om en lång resa jag själv gjort för att ta mig hit, kunna vara trygg med någon annan på det sättet.

Vi är så glada att vi träffats och ser ingen anledning till att vi inte skulle betrakta oss som tillsammans nu. Visst, på många plan känner vi inte varann så bra ännu, men även om det tar slut om en månad så är bara det vi upplevt ihop hittills värt mina tre år av tinderharvande som det känns. Sagt av nån aningens förälskad antar jag… 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka