Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som inte gillar att folk röker, känner ni samma inför snusare?

Är själv snusare och bryr mig inte om nån snusar eller röker :)

Har inte tyckt det varit nice att dejta rökare. Dvs det har inte blivit något sådant förhållande.
Dock snusar sambon. Han sköter det snyggt så att säga. Inget hängande och rinnande snus etc. Så det stör mig inte alls.

Har inte tyckt det varit nice att dejta rökare. Dvs det har inte blivit något sådant förhållande.
Dock snusar sambon. Han sköter det snyggt så att säga. Inget hängande och rinnande snus etc. Så det stör mig inte alls.

Särbon har både rökt och snusat, inga problem för mig. Sedan tyckte jag givetvis att det inte var smart men han är en vuxen man, dvs inte mitt problem.

Känner inte samma, cigarettrökning är betydligt värre. Men, jag skulle inte vilja dejta nån som snusar heller.

Ni som säger att det är pga hälsorisken som partnern då löper, tänker ni så också om socker/skräpmat/dyl?

min partner sa inte att han rökte. Orökte inte heller under vår första dejt. Hade kanske varit något mer skeptisk om jag vetat att han var rökare. Men det är ganska många såna saker o ändå kan jag inte låta bli att vara kär i honom. Så får stå ut med det. 😂

Min man är storsnusare (dock portion men hade inte stört mig om det var lössnus) och det gör mig inget. Han rökte också en period innan vi fick barn och det gjorde mig inte så mycket mer än att jag tycker det är dumt och luktar äckligt. Skulle jag dejta så tror jag varken rökning eller snusning skulle vara en dealbraker.

Är inte lika avig mot snus som mot rökning men definitivt ett stort minus.
Känner inte samma, cigarettrökning är betydligt värre. Men, jag skulle inte vilja dejta nån som snusar heller.

Ni som säger att det är pga hälsorisken som partnern då löper, tänker ni så också om socker/skräpmat/dyl?
Ja, men det är ju lite svårare att hårddra på samma sätt. Handlar ju mer om livsstil på ett bredare plan, och mycket tänker jag att det är för att jag vill hitta någon som ligger på samma plan som mig livsstilsmässigt. Vet själv att om min partner äter skräpmat är risken att jag gör det mycket större och det vill jag inte utsätta mig själv för.

Det går ju inte att försäkra sig om att partnern ska hålla sig frisk för evigt oavsett livsstil, men en behöver ju inte göra det värre. Men så har jag nära släkt som lidit/dött av bland annat diabetes, lungcancer, tarmcancer och andra livsstilssjukdomar. Jag skulle aldrig vilja utsätta mina nära kära för det om jag kan undvika det, och hoppas att min partner inte heller vill det.

Nope! Har inga problem med att man äter skräpmat/godis. Äter det själv ibland.

Jag tänkte inte på ibland, det är nog inte många människor som aldrig äter nått "onyttigt" alls nånsin trots allt. Mer i paritet med rökande eller snusande, dvs regelbundet/på en direkt skadlig nivå. Jag har inte köpt smågodis på 20 år, men kan ODa på bullar. Skulle nog själv dock ha mycket svårt att dejta nån som ser det som självklart att man ska äta godis och chips varje helg, tex.

Är inte lika avig mot snus som mot rökning men definitivt ett stort minus.

Ja, men det är ju lite svårare att hårddra på samma sätt. Handlar ju mer om livsstil på ett bredare plan, och mycket tänker jag att det är för att jag vill hitta någon som ligger på samma plan som mig livsstilsmässigt. Vet själv att om min partner äter skräpmat är risken att jag gör det mycket större och det vill jag inte utsätta mig själv för.

Det går ju inte att försäkra sig om att partnern ska hålla sig frisk för evigt oavsett livsstil, men en behöver ju inte göra det värre. Men så har jag nära släkt som lidit/dött av bland annat diabetes, lungcancer, tarmcancer och andra livsstilssjukdomar. Jag skulle aldrig vilja utsätta mina nära kära för det om jag kan undvika det, och hoppas att min partner inte heller vill det.

Förstår vad du menar.

Jag tänkte inte på ibland, det är nog inte många människor som aldrig äter nått "onyttigt" alls nånsin trots allt. Mer i paritet med rökande eller snusande, dvs regelbundet/på en direkt skadlig nivå. Jag har inte köpt smågodis på 20 år, men kan ODa på bullar. Skulle nog själv dock ha mycket svårt att dejta nån som ser det som självklart att man ska äta godis och chips varje helg, tex.

Man kan äta i veckan istället. Behöver inte vara på helgen. :D Tycker inte att det är så farligt faktiskt. Dom jag dejtat har varit sådana som äter allt, men också tränar en del.

Jag har inget problem att dejta rökare så länge det inte röks inomhus och inte går ut över ekonomi och hälsa (dvs jag vill inte ha ett seriöst förhållande med någon som röker skadligt mycket). Snus tycker jag dock är äckligare, och jag tycker inte det är särskilt snyggt med "snusläppa" (med vissa undantag).

Är inte särskilt tolerant mot onyttig livsstil överlag, skräpmat någon gång i bland går givetvis bra, och själv äter jag mkt bullar, popcorn, etc, men vill ha en partner som tar hand om sin kropp och överlag äter nyttigt.

Nej, det är inte samma. Röken gör det svårt för mig att andas, sitter i kläderna, i huden osv. Jag vägrar umgås nära med rökare. Snusar någon så påverkar det inte mig på något sätt, men tja, det ser ju klart trevligast ut med portionsförpackat då.

Å andra sidan beror det väl lite på hur snuset sköts också. Såg tex tidigare i veckan hur en man i mataffären bytte snus, verkligen grävde sig själv i munnen, inte gjorde något för att göra rent händerna och sedan traskade runt bland grönsaker för att köpa sådant... Jag vill inte ha sådana i närheten av mig heller.

Nej, det är inte samma. Röken gör det svårt för mig att andas, sitter i kläderna, i huden osv. Jag vägrar umgås nära med rökare. Snusar någon så påverkar det inte mig på något sätt, men tja, det ser ju klart trevligast ut med portionsförpackat då.

Å andra sidan beror det väl lite på hur snuset sköts också. Såg tex tidigare i veckan hur en man i mataffären bytte snus, verkligen grävde sig själv i munnen, inte gjorde något för att göra rent händerna och sedan traskade runt bland grönsaker för att köpa sådant... Jag vill inte ha sådana i närheten av mig heller.

Alltså skulle inte fixa portionsförpackat heller. Jag gillar att spontanhångla och skulle aldrig göra det med någon som har snus i munnen.

@pepp jag hade tyckt att det är riktigt äckligt. Dock är snus bättre än rökning. Men äckligt ändå. Kanske det är mer ovanligt i Finland, det är ju förbjudet att sälja snus här.

Alltså skulle inte fixa portionsförpackat heller. Jag gillar att spontanhångla och skulle aldrig göra det med någon som har snus i munnen.
Jag är inte så förtjust i att hångla öht, därför tänker jag att det nog inte skulle vara en dealbreaker. MEN det är möjligt att det faktiskt skulle vara det ändå. Många gånger har jag tänkt att det kan vara bra att ha så få dealbreakers som möjligt för att inte sålla bort en bra person i onödan, men sedan när det väl gäller så nog f*n har jag stört mig på en mängd olika saker ändå som rent logiskt inte borde vara något större problem :p (väldigt glad åt att unga klättraren varken röker eller snusar, knappt dricker alkohol, är allergisk mot parfym och gärna äter vegetariskt. Det blir så enkelt allting.)

Rökning, snus och jakt är mina dealbreakers!

Rökning och snusning för att jag aldrig skulle vilja kyssa personen och jakt för att jag har växt upp med män som jagar och för dem har jakt varit viktigast i världen och extremt tidskrävande. Jakten blir liksom som något slags beroende där det går före allt, jämt (inte alla bla bla bla).

Jag har inget emot snusare (i princip varenda kille jag umgås med snusar) så länge det rör sig om portion.

(Cigarett)rökning går däremot helt bort. Det är en dealbreaker för mig. Inte för att jag är bekymrad över hälsoaspekten för min partner utan endast av rent egoistiska skäl - jag avskyr lukten och jag blir rejält avtänd om inte partnern luktar gott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Träning och hälsa del 12
  • Vaginal vs kejsarsnitt