Tack för att du frågar! Mina föräldrar är toppen på många vis men även lite speciella och ganska gammalmodiga, även om de inte direkt är medvetet konservativa. De hänger inte med i vissa avseenden helt enkelt.
Jag sa först att oavsett vad det var för person och oavsett att detta inte var vad de föreställt sig så skulle det betyda väldigt mycket för mig om de kunde försöka vara glada för min skull och tänka att det viktiga var att jag var lycklig och att jag mådde bra och har träffat en väldigt fin person, och sen berättade jag att det var en kvinna. Det blev tyst en stund och så kom det lite frågor på det, hur det kom sig att det blev en kvinna t ex. De var väl inte av det intresserade slaget kanske, mer lite som ifrågasättande och inget intresse av E eller vem hon är, förutom frågan hur gammal hon är. Det blev väl inte jippi där heller.
Sammantaget så blev reaktionen ganska stel och inte alls "glad för din skull". Pratade lite igår också men då om barnen och då var det ganska som vanligt. När vi pratat klart om barnen frågade hon väldigt distanserat hur det var, jag sa att det var bra och avslutade sen.
Mitt behov av att höra till, bli accepterad och få vara med, som jag tänker någonstans i grunden är biologiskt, blir väldigt starkt och jag känner mig väldigt olustig mellan varven. I värsta fall fortsätter de att vara avståndstagande vilket kommer leda till att jag också tar avstånd och vår relation blir förstörd. Jag orkar liksom inte be på mina bara knän att bli accepterad.
Kontrasten till hennes föräldrars reaktion blir väldigt tydlig. Såklart känns det fantastiskt att de blev så glada men jag blir också lite trött och uppgiven över skillnaden gentemot mina; det är 2020 nu och det är mitt privatliv liksom och helt ointressant för mig vad mina 70-åriga föräldrar har för förväntningar på det.