Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vi sagt är typ att vi ses när det passar och vi vill osv. Hade han varit inställd på att ha någon "plan framåt" så hade min enda plan varit att bryta kontakten och fly, vilket jag också var väldigt tydlig med när vi pratade om det förut. Han är mycket mer för att prata om sådant än vad jag är, jag blir bara stressad av att förväntas veta något alls.
Med det som förutsättningar och överenskommelse så blir det väl upp till dig att ta mer kontakt mellan umgängestillfällena om det nu är vad du vill ha mer av?

Varit på en andra dejt med tjejen jag träffade i söndags. Vi satt i en park, drack vin ur lådor och åt pizza. Hon är inte vegan men av respekt åt hon vegetariskt iaf, hade haft svårt att bli attraherad av henne om hon åt kött.
Vi pratade lite politik och om uppväxten och så. Jag berättade att jag var deprimerad, men inte hur illa det är.

Haft en otroligt jobbig dag, men den slutade fint iaf.

Samma här. Jag brukar dras till män som ser väldigt "typiskt manliga" ut, men som inte beter sig som det. De jag trivs bäst med är de som är mycket väl medvetna om sterotypa könsroller, problemen med sådana osv, män som jobbar på att komma bort från normer och som försöker att bara må bra i sig själva och som beter sig respektfullt mot alla - oavsett kön eller annat som brukar kunna påverka. Män som ska påpeka hur "tuffa" de är, som ska vara sådär manligt brötiga eller inte kan ta mig och mina intressen på allvar ("tjejer kan inte gilla bilar" typ), de blir jag less på. Underbart nog har jag lärt känna flera män i min smak senaste tiden. Hoppas på att det fortsätter bli mer och mer sådant :)
ja det gäller att hitta dem! Jag har väl insett att det finns ganska många såna som dansar :). Sen vill jag ju inte dejta alla för det :p .

Okej ☺

Jag tänkte nog mer på förväntningar om hörs- och sesfrekvens med tanke på att du inte verkar så nöjd som det är nu. Men hoppas att ni kan prata snart då och komma fram till något bra.
Ja, jag har försökt ta upp det, men då var det just när vi chattade. Troligen blir det bättre om vi pratar om det när vi ses istället, eftersom allt fungerar bättre då. Jag brukar ha lättare att förklara hur jag tänker och känner i skrift, men får väl helt enkelt träna på att lyckas prata om det också :meh:

Börjar bli nervös inför lördag nu! :nailbiting: :nailbiting: Bybon frågade hur länge jag ville promenera och hur långt, jag svarade att vi kunde ju känna hur det känns då vi ses och inte bestämma det - men la till att jag skulle åka bort senare på eftermiddagen. Ska egentligen iväg på kvällen, men känner att jag inte vill lägga hela dagen ledig så att han vet att jag inte kan hela dagen, om det visar sig att jag inte trivs med honom eller om vi inte klickar. Tycker ni det är rimligt? Vill inte träffas allt för länge förstagången, så jag får chans att smälta det. Träffade ju en snubbe för några år sedan som verkligen var "desperat efter kärlek" och kärleksförklarade sig vid första mötet som varade för länge. Messade och frågade om mitt drömbröllop direkt efteråt när jag satt på bussen hem osv. Så vill ta det lite lugnt nu när jag matchat med någon som verkar trevlig och "inte desperat".

Hur ska man hälsa? ta i hand eller kramas? Brukar inte vilja krama främlingar - och nu i Coronatider känns allt sådant fel. Visst borde jag kunna hänvisa till det? Corona? Som ursäkt att inte vilja skaka hand? Eller är det bättre att skaka hand?O_o Stressar upp mig för små detaljer...:nailbiting::nailbiting:

Börjar bli nervös inför lördag nu! :nailbiting: :nailbiting: Bybon frågade hur länge jag ville promenera och hur långt, jag svarade att vi kunde ju känna hur det känns då vi ses och inte bestämma det - men la till att jag skulle åka bort senare på eftermiddagen. Ska egentligen iväg på kvällen, men känner att jag inte vill lägga hela dagen ledig så att han vet att jag inte kan hela dagen, om det visar sig att jag inte trivs med honom eller om vi inte klickar. Tycker ni det är rimligt? Vill inte träffas allt för länge förstagången, så jag får chans att smälta det. Träffade ju en snubbe för några år sedan som verkligen var "desperat efter kärlek" och kärleksförklarade sig vid första mötet som varade för länge. Messade och frågade om mitt drömbröllop direkt efteråt när jag satt på bussen hem osv. Så vill ta det lite lugnt nu när jag matchat med någon som verkar trevlig och "inte desperat".

Hur ska man hälsa? ta i hand eller kramas? Brukar inte vilja krama främlingar - och nu i Coronatider känns allt sådant fel. Visst borde jag kunna hänvisa till det? Corona? Som ursäkt att inte vilja skaka hand? Eller är det bättre att skaka hand?O_o Stressar upp mig för små detaljer...:nailbiting::nailbiting:

Låter vettigt att säga att du ska iväg så du kan skylla på det när du vill åka hem. Såhär i Coronatider brukar jag inte vare sig kramas eller skaka hand på dejter (eller alls), och brukar hålla minst 1 meters avstånd under promenaden. Men vet inte helt hur normerna är i Sverige? Det rekommenderas väl att undvika närkontakt med andra så långt som möjligt?

Låter vettigt att säga att du ska iväg så du kan skylla på det när du vill åka hem. Såhär i Coronatider brukar jag inte vare sig kramas eller skaka hand på dejter (eller alls), och brukar hålla minst 1 meters avstånd under promenaden. Men vet inte helt hur normerna är i Sverige? Det rekommenderas väl att undvika närkontakt med andra så långt som möjligt?

Ja precis, och jag tänkte ha de där "2 meters avstånd". Vi är ute i naturen så går inte inne i staden (men ändå där det finns lite folk i rörelse). Jag bär alltid keps. Jämt. Bär jag inte keps bär jag mössa. Tycker ni det är ok att ha keps på dejten? Tänker, eftersom det är så jag.

Ja precis, och jag tänkte ha de där "2 meters avstånd". Vi är ute i naturen så går inte inne i staden (men ändå där det finns lite folk i rörelse). Jag bär alltid keps. Jämt. Bär jag inte keps bär jag mössa. Tycker ni det är ok att ha keps på dejten? Tänker, eftersom det är så jag.
Jag säger att det är ok, du gör det du vill och har de kläder du vill. tar han inte det så finns det många fler singel killar.

Klart att du kan ha keps om du vill det. Kläder du känner dig bekväm med, vet du. :)

Jag älskar att ha keps! Det är mitt bästa sommarplagg, snyggt och hjälper mot solen. Klart du ska ha den på dig om det är din stil. 🧢😊

Skriv med honom innan och säg att du vill hålla dig till myndighetens rekommendation dvs undvika närkontakt och hålla avstånd vid första mötet 😊 Så slipper du att det blir en konstig situation när ni hälsar 😅

Skriv med honom innan och säg att du vill hålla dig till myndighetens rekommendation dvs undvika närkontakt och hålla avstånd vid första mötet 😊 Så slipper du att det blir en konstig situation när ni hälsar 😅

Det där känns så självklart nu att man nog inte behöver skriva nåt. Alla gånger jag träffat nån under den här perioden har vi automatiskt stannat nån meter från varann, vinkat lite fånigt, skrattat och sagt nåt om Corona. Han kan väl inte ha missat pandemin ändå..? 🙄

Det där känns så självklart nu att man nog inte behöver skriva nåt. Alla gånger jag träffat nån under den här perioden har vi automatiskt stannat nån meter från varann, vinkat lite fånigt, skrattat och sagt nåt om Corona. Han kan väl inte ha missat pandemin ändå..? 🙄
Nej det tror jag inte perosnen har, men för vissa kan även det upplevas som en jobbig situation och på en dejt kan man ju tänka att andra regler gäller fast så inte är fallet.
Eftersom TS är osäker och inte vill hamna i en för TS jobbig situation så var mitt tips att bara nämna det innan så behöver inte ens någon kommentar fällas angående det 😊

Jag tycker det är märkligt att en eventuell utbildning kan ha någon betydelse för om ett förhållande funkar eller inte. Jag blir iaf inte kär i någons utbildning.
Det är väl knappast avgörande om förhållandet fungerar eller inte och det skrev jag inte heller. Jag tänker mer innan man känner varandra. Skulle jag skriva med 5 killar på tinder skulle jag känna att det är mycket enklare för mig att gå på dejt med den som pluggat naturvetenskapligt än någon som jobbar med kultur, som är ett område jag har dålig koll på.
Det här verkar ju även vara ömsesidigt, är ju inte så att jag bönat och bett alla ingenjörer/naturvetare på tinder om att gå på dejt med mig.

Det är väl knappast avgörande om förhållandet fungerar eller inte och det skrev jag inte heller. Jag tänker mer innan man känner varandra. Skulle jag skriva med 5 killar på tinder skulle jag känna att det är mycket enklare för mig att gå på dejt med den som pluggat naturvetenskapligt än någon som jobbar med kultur, som är ett område jag har dålig koll på.
Det här verkar ju även vara ömsesidigt, är ju inte så att jag bönat och bett alla ingenjörer/naturvetare på tinder om att gå på dejt med mig.

Jag förstår att det är din upplevelse men för mig har det inte varit så. Min särbo är smart men som sagt inte boklärd (inget intresse och grav dyslektiker). Nörd är han garanterat... i några saker som jag iaf tidigare inte visste mycket om.

Sedan är väl jag näst intill en patologisk pladdrare :o :o som snackar med allt och alla... pladder på återvinningen i byn ledde i förlängningen till en ny kompis och ett jobb :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 190
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 713
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 657
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX