Vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men jag känner att jag behöver lufta det någonstans så det blir här. Det påverkar ju dejting så, close enough.
Har insett hur liten person jag blev av exet och hur mycket allt psykiskt tryck jag var under påverkar mig idag och att det egentligen är hans röst som hindrar mig från att göra en massa saker. Jag kan inte bjuda en dejt på mat för exet var väldigt tydlig med att jag faktiskt är helt inkompetent i köket och jag kan inte sjunga med i låtar för han gjorde det klart för mig att det låter hemskt. Är också begränsad sexuellt idag pga händelser då. Och jag hatar att det fortfarande har "grepp" om mig på så många plan.
Så jag har börjat utmana det här nu. Jag trivs ju inte som liten och rädd. Så på lördag har jag besök som kanske till och med ska äta här, jag har sjungit "Corona-offentligt" och fått uppriktigt beröm av flera andra men sexbiten känns svår att utmana. Men jag tänker att om jag "tar tillbaka mig själv" på så många andra plan som möjligt kanske det löser sig av sig själv när jag väl hittar en tillräckligt trygg och stadig person. Vet inte hur jag ska "jobba" på det annars riktigt. Att försöka ligga med så många som möjligt tills det inte är negativt laddat längre skulle kännas som ett självskadebeteende för mig.