Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska eventuellt träffa killen från Norrland jag haft kontakt med idag.
Han hade endast en bild på sig på tinder och har nu skickat en till på messenger där vi chattar.. ja känner att han inte alls är min typ tyvärr men vi har haft väldigt roligt!
Jag tycker det är svårt, vill inte dissa folk som har få bilder men då finns risken som nu att man kanske inte alls klicka pga utseende.
Sen känns det som han fått en massa känslor för mig vilket får mig att bli mer defensive :cautious:O_o

Tänker mycket på mitt ex igen tyvärr. Han är för mig nått av det snyggaste jag sett och min attraktion till honom är väldigt stor. Tur jag slipper se honom..

Känner så igen mig!! Det där med att folk tror de får känslor för någon de öht inte känner efter så lite tid. De bara klistrar dem på vem som helst liksom.

Ja han har skickat ett klipp där några tecknade figurer säger att de älskar varandra, fler gif med älskar också?
Liksom vi har inte ens setts... O_o

Ja han har skickat ett klipp där några tecknade figurer säger att de älskar varandra, fler gif med älskar också?
Liksom vi har inte ens setts... O_o
Den där typen har jag också stött på tidigare i mitt liv. Det är ju fullt normalt att bli defensiv för det där är ju liksom inte rimligt... Jag har inga som helst problem med folk som är öppna och visar känslor, men det där är ju nåt annat. Sånt tolkar jag snarare som en person som inte förstår sina känslor, saknar trygghet i sig själv och typ behöver en partner för att känna sig ”hel”, typ. Sällan ett bra utgångsläge för ett förhållande.

Och med det sagt är jag själv i läget att jag typ känner mig kär efter en träff (och en himla massa timmar telefon- och videosamtal) :angel: Men det är ömsesidigt och båda är väl medvetna om hur orimligt det egentligen är och att det inte är starkare känslor än bara att allt känns så jäkla enkelt och ”perfekt”. Aldrig varit med om nåt liknande, fattar det inte själv och känner mig typ skitlöjlig. :D

Den där typen har jag också stött på tidigare i mitt liv. Det är ju fullt normalt att bli defensiv för det där är ju liksom inte rimligt... Jag har inga som helst problem med folk som är öppna och visar känslor, men det där är ju nåt annat. Sånt tolkar jag snarare som en person som inte förstår sina känslor, saknar trygghet i sig själv och typ behöver en partner för att känna sig ”hel”, typ. Sällan ett bra utgångsläge för ett förhållande.

Ja, sånna har man ju stött på... Jag tror att dom är lite kära i kärleken, dom vill så mycket, och skulle någon visa det minsta intresset så nappar dom direkt. Sen om det är vad som egentligen söker/behöver kvittar. Dom vill bara ha någon.

Sen vänder dom in och ut på sig själva för att hela tiden vara tillgängliga, säger man hoppa, så hoppar dom typ...

Sen blir man less och avslutar allt, dom bryter ihop och känner att dom lika gärna kan gå och dö, för man var ju ALLT för dom, och dom har aldrig, och kommer aldrig, känna så starkt för någon igen. Sen går det några veckor med snyftkontakt, till att det plötsligt blir tyst. Ytterligare någon vecka så ser man att dom är i ett förhållande, älskar den andra så mycket, och nån månad senare är dom förlovade, flyttat ihop, och barn på gång typ! O_o:rofl:

Försöker analysera varför jag drar till mig dessa. Det är oftast en stor fascination äver mitt utseende, ögon/hårfärg/kropp etc..

Känner så igen mig!! Det där med att folk tror de får känslor för någon de öht inte känner efter så lite tid. De bara klistrar dem på vem som helst liksom.
Som han som skickade ett stort fång blommor til mig innan vi ens hade setts.
Eller han som efter andra dejten ringde och ville att vi skulle synka våra kalendrar några veckor framåt, "över sportlovet och så".
Jag får panik.

Lite relaterat till "lammkött-frågan".... :angel:

Kom nyss över en ny forskningsrapport som visade på att kvinnor fortfarande, i dagens samhälle i Norge (som enligt FN är världens mest jämnställda samhälle) letar män som tjänar bättre än dom själva och har högre "status". Samt - håll i er för den här - att i de förhållanden där kvinnorna tjänade mest/hade högast status så blev relationen uppfattat som "sämre", och sannolikheten för skilsmässa var större.

Kanske något att ha lite sådär i bakhuvudet när man letar partner? :cautious: (Kan ju lägga till att i mitt havarerade äktenskap så var det jag (kvinna) som hade längst utbildning och välbetalat jobb...)

Lite relaterat till "lammkött-frågan".... :angel:

Kom nyss över en ny forskningsrapport som visade på att kvinnor fortfarande, i dagens samhälle i Norge (som enligt FN är världens mest jämnställda samhälle) letar män som tjänar bättre än dom själva och har högre "status". Samt - håll i er för den här - att i de förhållanden där kvinnorna tjänade mest/hade högast status så blev relationen uppfattat som "sämre", och sannolikheten för skilsmässa var större.

Kanske något att ha lite sådär i bakhuvudet när man letar partner? :cautious: (Kan ju lägga till att i mitt havarerade äktenskap så var det jag (kvinna) som hade längst utbildning och välbetalat jobb...)
Tror även det handlar om att man kan relatera till varandra enklare ? För mig handlar det mer om det och då i synnerhet naturvetenskap som jag kan relatera till. Dejtat väldigt många ingenjörer av olika slag, hehe. Men jag gillar ju också nördiga konversationer.

Men sen har jag absolut varit på dejter då jag fått känslan att killen känt sig i underläge för att han har jobb med "lägre" status. Vad folk tjänar är ju oftast inget man vet i början. Skulle aldrig orka med det i en relation.

Klättraren skrev precis och frågade om jag vill ses i helgen. Vi har inte setts på 1 1/2 vecka nu och knappt hörts av heller (delvis för att han jobbat extremt mycket, vilket han förvarnade om). Kände mig måttligt pepp, frågade om han tänkt något särskilt då och gick sedan med på att ses iaf. Måste se till att verkligen prata ordentligt då också, för jag tappar verkligen helt lusten att ses när vi har så lite kontakt som nu. Samtidigt vet jag ju att bara vi ses så blir det bra, just då åtminstone.

Klättraren skrev precis och frågade om jag vill ses i helgen. Vi har inte setts på 1 1/2 vecka nu och knappt hörts av heller (delvis för att han jobbat extremt mycket, vilket han förvarnade om). Kände mig måttligt pepp, frågade om han tänkt något särskilt då och gick sedan med på att ses iaf. Måste se till att verkligen prata ordentligt då också, för jag tappar verkligen helt lusten att ses när vi har så lite kontakt som nu. Samtidigt vet jag ju att bara vi ses så blir det bra, just då åtminstone.
Vad har ni för slags relation skulle du säga? Har ni liksom nån plan framåt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 190
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 713
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 657
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX