Sååå nu är jag hemma (hunnit göra annat efter dejten med, men hinner skriva nu). Var såååå nervös. Tills jag såg honom och insåg hur nervös han var. Får man vara besviken eller klassas jag som trälig då? Han var väldigt olik sig själv, men utseendet är inte det jag stör mig på utan det var mest hans personlighet som var olik.
Jag brukar inte döma folk... Men oj vilken menlös typ. Han såg ut som att han ursäktade sin existens när jag klev fram. Sååååå nervös kraken. Han verkade ju "perfekt" i text och rolig men betedde sig helt olika. Menlös. Alltså snäll men menlös. Sa inget om jag inte förde samtalet själv, knappt svarade då. Det blev pinsamt tyst. Fick dock ur honom lite mer om sig själv. Han har beskrivit sig som att älska spel och grejer. Nu var hans största intresse ved - allt med ved. Han hugger ved jämt och om han vann en miljön skulle han köpa en vedklyvgrej i något extra lyxigt märke. Han älskar att stapla ved. Och ved är bäst om den ligger med barken åt vänster. Vi knallade på. Han har diabetes tydligen, men han tror inte på "olika grader" så han anser att det inte finns typ 2 och typ 1... Han vågade knappt titta på mig stackaren... Vi gick typ en mil
Hans familj ägde tydligen förut en stora turridning, men lade ner för ett tag sedan.
Alltså han var snäll men jag kände bara "meh...." Blev besviken att han var så olik - det var som att träffa en helt annan person. Kanske för att han var nervös? Men nu efteråt känner jag mig tom. Ingen lust att träffas mer och hatar mig själv, eftersom jag så gärna vill finna någon och skäms då att jag direkt kände att detta var fel. Men det är inte det att han inte var snäll, utan vi klickade inte alls, från min sida. Det kändes inte rätt helt enkelt.... Jag vill ha lite jäklar anamma på något vis då jag är rätt aktiv och glad - skämtar mycket! Han skämtade inte utan pratade mest om just ved, eller om kråkor. Om han förde samtal var det om ved, ved och hur man staplar ved och hur man klyver den bäst. Hur man lättast eldar med v ed och hur man lättast får bort dammet från ved. Hans drömbil var en sådan som kunde dra en trävagn för veden
Hade han varit lite mindre gubbig (kunde varit 50+ i frisyr och kläder) och mindre besatt av ved, med lite mer utåtriktad stil och skojsam, hade det kunna vara något. Känner mig just nu mest besviken på mig själv - här får jag chansen och så klickade det inte.... Men jag är väl inte dum för det?