Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Twihard det är klart att du inte är dum, det vore ju en otrolig tur om det nu skulle vara perfekt match direkt nu när du börjat dejta... Tyvärr så får man nog räkna med att gå på en hel del dejter där man inte känner något interesse för personen. Men fördelen är ju att det blir mindre läskigt för varje gång man kommer ut på en dejt (oftast). :)

@the_connemara så kul att läsa om dina framgånger och hur du tar tag i det som tidigare varit problem, jättebra! Påminner mig faktiskt lite om hur din häst har utvecklat sig (enligt vad du berättat) - hoppast du fattar och att jag inte är helt fel ute så du tar illa upp.... :p

@strawberrysylt kul att ha dig tillbaka i tråden igen! :up:

Liten update från mig, då: Har skrivit till DB att pga corona så vill jag ha en exklusiv relation framöver, som även går lite på mina premisser... och att han får välja om det ska vara med honom, eller om jag ska hitta någon annan istället. Har inte direkt fått nåt svar. Lär nog få leta vidare på Tinder, gissar jag.... :meh:

Verkligen hela alltet!

En kollega frågade om en nyanställd när jag så jag sett hen. Jag mindes inte ansiktsdrag, utseende, längd/vikt osv utan jag bara svarade hur jag upplevde hen. Helt utan att vi ens hälsat. Det är liksom bara en känsla man får av andra typ.

Det var ju btw den känslan jag helt gick på med kollegan jag träffar. Och det handlade inte ens om någon sorts attraktion direkt från början. Det bara är något som instant gör mig helt lugn, så beroendeframkallande!

Jamen precis! Det kan ju vara på det hållet också och det är häftigt. Totala motsatsen, man bara ser den och "ja!". 😍

Liten update från mig, då: Har skrivit till DB att pga corona så vill jag ha en exklusiv relation framöver, som även går lite på mina premisser...

Tack! ❤💖😊

Och angående exklusivitet förstår jag dig fullkomligt och hade känt likadant!

Sååå nu är jag hemma (hunnit göra annat efter dejten med, men hinner skriva nu). Var såååå nervös. Tills jag såg honom och insåg hur nervös han var. Får man vara besviken eller klassas jag som trälig då? Han var väldigt olik sig själv, men utseendet är inte det jag stör mig på utan det var mest hans personlighet som var olik.

Jag brukar inte döma folk... Men oj vilken menlös typ. Han såg ut som att han ursäktade sin existens när jag klev fram. Sååååå nervös kraken. Han verkade ju "perfekt" i text och rolig men betedde sig helt olika. Menlös. Alltså snäll men menlös. Sa inget om jag inte förde samtalet själv, knappt svarade då. Det blev pinsamt tyst. Fick dock ur honom lite mer om sig själv. Han har beskrivit sig som att älska spel och grejer. Nu var hans största intresse ved - allt med ved. Han hugger ved jämt och om han vann en miljön skulle han köpa en vedklyvgrej i något extra lyxigt märke. Han älskar att stapla ved. Och ved är bäst om den ligger med barken åt vänster. Vi knallade på. Han har diabetes tydligen, men han tror inte på "olika grader" så han anser att det inte finns typ 2 och typ 1... Han vågade knappt titta på mig stackaren... Vi gick typ en mil
😮
Hans familj ägde tydligen förut en stora turridning, men lade ner för ett tag sedan.

Alltså han var snäll men jag kände bara "meh...." Blev besviken att han var så olik - det var som att träffa en helt annan person. Kanske för att han var nervös? Men nu efteråt känner jag mig tom. Ingen lust att träffas mer och hatar mig själv, eftersom jag så gärna vill finna någon och skäms då att jag direkt kände att detta var fel. Men det är inte det att han inte var snäll, utan vi klickade inte alls, från min sida. Det kändes inte rätt helt enkelt.... Jag vill ha lite jäklar anamma på något vis då jag är rätt aktiv och glad - skämtar mycket! Han skämtade inte utan pratade mest om just ved, eller om kråkor. Om han förde samtal var det om ved, ved och hur man staplar ved och hur man klyver den bäst. Hur man lättast eldar med v ed och hur man lättast får bort dammet från ved. Hans drömbil var en sådan som kunde dra en trävagn för veden
😛
Hade han varit lite mindre gubbig (kunde varit 50+ i frisyr och kläder) och mindre besatt av ved, med lite mer utåtriktad stil och skojsam, hade det kunna vara något. Känner mig just nu mest besviken på mig själv - här får jag chansen och så klickade det inte.... Men jag är väl inte dum för det?
Förlåt men jag kan inte låta bli att skratta högt, jag hoppas att du kan göra detsamma senare! Att bete sig som han gjorde är ju inte speciellt socialt kompetent, och oavsett om det berodde på osäkerhet eller annat så borde du absolut ha möjlighet att träffa någon som är lite enklare att umgås med ;) Du är inte dum för att du inte klickar med någon, däremot hade det varit dumt att tvinga dig själv att umgås med någon du inte klickar med.

@Twihard det är klart att du inte är dum, det vore ju en otrolig tur om det nu skulle vara perfekt match direkt nu när du börjat dejta... Tyvärr så får man nog räkna med att gå på en hel del dejter där man inte känner något interesse för personen. Men fördelen är ju att det blir mindre läskigt för varje gång man kommer ut på en dejt (oftast). :)

@the_connemara så kul att läsa om dina framgånger och hur du tar tag i det som tidigare varit problem, jättebra! Påminner mig faktiskt lite om hur din häst har utvecklat sig (enligt vad du berättat) - hoppast du fattar och att jag inte är helt fel ute så du tar illa upp.... :p

Liten update från mig, då: Har skrivit till DB att pga corona så vill jag ha en exklusiv relation framöver, som även går lite på mina premisser... och att han får välja om det ska vara med honom, eller om jag ska hitta någon annan istället. Har inte direkt fått nåt svar. Lär nog få leta vidare på Tinder, gissar jag.... :meh:

Alltså du jag skojar inte hur många cross references jag gör på mig, min häst och min stackars dejtingrelation (ja, han får höra det också 🙄). Det blir lite för personligt att skriva ut mer här dock men du är inte alls fel ute. Jag och min häst är jättelika i väldigt mycket också 😅 Blir kanske så efter över 13 år ihop ❤

Bra jobbat med DB men trist såklart :(

Ja, men han fråga inget om mig och var inte intresserad av mitt tyvärr :( inte för att allt ska handla om mig, men det handlade baaaara om ved :(
Tycker det finns en hel del av de där männen (eller kanske människorna) som inte frågar och är intresserade tillbaka. Jätteirriterande!

För att jag ledsnar så fort på bara skriva, det ger mig inte så mycket :) vi klickar ju väldigt bra i text. Men kan ju vara helt tvärtom irl.
Jag tycker inte heller att det ger så mycket, men ni kanske kan försöka sätta upp ett datum näst-nästa vecka där ni siktar på att ses och komma överens om vad ni ska hitta på. I så fall har ni ju en plan, och fram till dess kanske ni inte behöver chatta så mycket utan du kan fokusera på annat som är mer här och nu.

Så hade jag gjort om jag hade känt att det fanns potential.

Tycker det finns en hel del av de där männen (eller kanske människorna) som inte frågar och är intresserade tillbaka. Jätteirriterande!
Det finns det absolut. Men är man på dejt med en sån är det ju lätt att man efter ett tag själv hamnar i att inte fråga utan bara prata på om sig själv :o. Jag kan iaf hamna där om jag blir väldigt obekväm och den andra inte alls driver konversationen framåt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 713
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka