Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där automatiska, där vi låter normer och social prägling stå för vad vi förväntar oss både av en partner och av en relation, tror jag är toxiskt som sjutton. Det är en supernyttig läxa i självkännedom för mig med relationen jag är i nu, där våra olika bakgrunder tvingar oss att kommunicera extra noga. Jättespännande!

AMEN! 🙏🙏🙏

Alltså på 2 dygn gick jag från att vara 100 % inställd på att jag skulle vara såpass otrevlig i fredags att han skulle vända i dörren när han kom och undra vem fan det var han träffat till att svänga förbi och hjälpa till att slänga grovsopor hos honom innan stallet och känna mig som en tvättäkta flickvän 😅

Älskar när kommunikation funkar!

(Över lag så tror jag att alla kan lära sig en del om sig själva/sina behov/sin partner genom att ta inspiration från sund BDSM. Hur många har satt sig ner och funderat över exakt vad de förväntar sig/behöver i en relation för att må bra, känna sig bekräftad och trygg? Hur många har pratat med sin sexpartner om exakt vilka saker man tycker om, vad man är nyfiken på och vad som känns helt oacceptabelt? Om hur man ser på samtycke och ansvar för sin partners välmående?

Man behöver ju inte komma fram till att man vill binda fast och aga sin partner, gillar att bli förnedrad eller vill vara del av en polyamorös klubb. Det kan vara nyttigt bara att identifiera och kommunicera vilken typ av komplimanger man växer av inombords, vad som känns bra att få göra åt sin partner, vilka små gester som verkligen lyfter en när man är nere eller att det vore spännande att använda en leksak i det gemensamma sexlivet.

Så mycket mental kraft som läggs på att fundera över vad nån annan egentligen tycker, vara ledsen över att man saknar bekräftelse utan att kunna sätta ord på varför och vara frustrerad över bristande sexliv... )

Du har nog rätt om att många skulle må bra av och tjäna på att prata mer om sex. Men många är ju inte så bekväma med det, är iaf min erfarenhet.
Men det är ju även läskigt och kan vara utelämnande om man upptäcker att man gillar väldigt olika.

Jag känner så igen mig i killen 😅 Allt sitter i mitt huvud och det är till 100 % lönlöst att ge några som helst praktiska tips så länge jag inte är bekväm med människan i situationen. Väldigt ofta blir jag också obekväm av att faktiskt uttrycka vad jag vill så då funkar det ändå inte. Jag har alldeles för många negativa erfarenheter för att det ska funka liksom.

Såklart har jag ju också en svinsvår lösning. Det är såklart enklare och bättre att prata om sex utanför situationen men det enda som egentligen är viktigt är att jag inte möts av någon som helst negativ reaktion och inte heller upplever någon sorts press. Det är också en väldigt (extremt) fin balansgång i att prata om sex. För mycket prat = för mycket fokus = pannkaka.

Tror vi pratat om det en del genom åren i dessa trådarna men för mig är alltså precis allt som inte öht anspelar på sex så himla mycket viktigare att det "fungerar" samt att när det gäller sex måste verkligen alla mina reaktioner vara okej i alla lägen. Jag måste ha erfarit en massa, massa olika sätt att säga nej på som varit 100 % bekväma för mig för att jag ska våga vara tillräckligt bekväm.

Tyvärr leder ju det också till att när det väl funkar och personen frågar "Vad var det som var så bra nu då?" så är det viktigaste att de fattar det aldrig (för mig) är något specifikt som går att återupprepa "bara sådär" utan till typ 99 % så är det situationsbaserat. Jag hoppas såklart att det kommer ändras med tiden om jag får fler positiva upplevelser och då tänker jag att det nog blir lättare att skapa en positiv spiral där det är lättare för mig att ge lite mer lättförstådd feed back. Det är ju skitsvårt att försöka guida någon som ärligt vill veta vad man tycker när nästan precis allt kan vara 100 % fel enda dagen och 100 % rätt andra dagen. Kommunikationen får ju sitta i allt det där andra jag beskrev ovan.

Ja mycket kan nog sitta i hans huvud och jag förstår ju att det är jobbigt. Med vissa partner förut har jag känt press för att jag haft svårt att slappna av och det blivit en jobbig grej kring sex.
Är väl mest lite "förvånad" i brist på bättre ord över att jag känner mig så avslappnad med honom och hur mycket jag känner bara när han tar på mig eller håller om mig.
Är svårt att låta bli att fundera på om han inte känner samma sak.

Men jag börjar fundera lite på hur mycket annat vi har gemensamt, om det här bygger på att jag är så sjukt attraherad av honom, iaf från mitt håll.
Har visserligen varit väldigt trött för jobbat mycket den här veckan, så skyller kanske lite på det. Igår sågs vi på eftermiddagen och det är ju helt rimligt att man då äter middag på kvällen.
Jag är ganska dålig på att planera mat och äter mer när jag är hungrig, när han då undrade om jag tänkt äta någon middag vid rimlig tid. Kände bara "just ja det är såhär det är att vara sambo/ha förhållande" man måste anpassa sig och typ planera mat osv tillsammans.
Kanske blivit lite väl bekväm med att bo själv :o.

Du har nog rätt om att många skulle må bra av och tjäna på att prata mer om sex. Men många är ju inte så bekväma med det, är iaf min erfarenhet.
Men det är ju även läskigt och kan vara utelämnande om man upptäcker att man gillar väldigt olika.

Ja mycket kan nog sitta i hans huvud och jag förstår ju att det är jobbigt. Med vissa partner förut har jag känt press för att jag haft svårt att slappna av och det blivit en jobbig grej kring sex.
Är väl mest lite "förvånad" i brist på bättre ord över att jag känner mig så avslappnad med honom och hur mycket jag känner bara när han tar på mig eller håller om mig.
Är svårt att låta bli att fundera på om han inte känner samma sak.

Men jag börjar fundera lite på hur mycket annat vi har gemensamt, om det här bygger på att jag är så sjukt attraherad av honom, iaf från mitt håll.
Har visserligen varit väldigt trött för jobbat mycket den här veckan, så skyller kanske lite på det. Igår sågs vi på eftermiddagen och det är ju helt rimligt att man då äter middag på kvällen.
Jag är ganska dålig på att planera mat och äter mer när jag är hungrig, när han då undrade om jag tänkt äta någon middag vid rimlig tid. Kände bara "just ja det är såhär det är att vara sambo/ha förhållande" man måste anpassa sig och typ planera mat osv tillsammans.
Kanske blivit lite väl bekväm med att bo själv :o.
Du verkar vara en romantisk typ :laugh:

Ang mat och planering. Detär en jobbig grej för mig. Igår lyckades jag missa öppttiden med 10 min, skulle hämta mat på vägen till honom. Allt var fan stängt! Han ringde upp o så letade vi upp en pizzeria gemensamt och allt löste sig efter en stunds googlande o runt körande. Det bästa: JAG BLEV INTE ENS STRESSAD 😍 Alltså det var en sådan sjuk seger för mig 😅 Så lättad.

Åkte hem i morse när han började jobba. Jag ska jobba natt så sov på kvällen o ringde upp en kortis på väg till jobbet. Älskar att han hela tiden är helt transparent med sitt behov av egentid, ärliga, raka och tydliga människor oavsett vad de säger är det bästa jag vet!!!

Jag: Det känns redan som att det var jättelänge sedan vi sågs.
Han: HOLY SHIT PÅ RIKTIGT?!? 😟

😂😂😂

Ang mat och planering. Detär en jobbig grej för mig. Igår lyckades jag missa öppttiden med 10 min, skulle hämta mat på vägen till honom. Allt var fan stängt! Han ringde upp o så letade vi upp en pizzeria gemensamt och allt löste sig efter en stunds googlande o runt körande. Det bästa: JAG BLEV INTE ENS STRESSAD 😍 Alltså det var en sådan sjuk seger för mig 😅 Så lättad.

Åkte hem i morse när han började jobba. Jag ska jobba natt så sov på kvällen o ringde upp en kortis på väg till jobbet. Älskar att han hela tiden är helt transparent med sitt behov av egentid, ärliga, raka och tydliga människor oavsett vad de säger är det bästa jag vet!!!

Jag: Det känns redan som att det var jättelänge sedan vi sågs.
Han: HOLY SHIT PÅ RIKTIGT?!? 😟

😂😂😂
Det låter som något jag hade kunnat göra jag är en obotlig tidsoptimist 😅.

Jag var ju hos C förra veckan och det slog mig att det ändå är roligt med tinder, utan det hade jag aldrig lärt känna honom.

Han är rolig, smart och lätt att snacka med, men vi rör oss inte alls inom samma typ av umgäge och bor dessutom 7 mil i frågan varandra i två städer som är väldig olika. Vi har olika syn på en del saker i livet så vi skulle aldrig klicka som ett par och hade våra vägar korsats i ett annat sammanhang så har jag svårt att tro att vi skulle börja hänga. Men som det är nu har vi fått en slags intimitet som känns bra och ja intressant. Det är kul som det är nu men ingen av oss kommer gråta när vi går skilda vägar.

Den här peppade mig väldigt faktiskt!

"Be more attracted to whats good for you"

Värt att öva på.

Bifogade filer

• 20200428_185618.webp
    20200428_185618.webp
    80,2 KB · Visningar: 84
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 713
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka