Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tjej var här igår (jag tror jag börjar kalla henne E), det var superfint och mysigt på alla sätt.

Jag har litegrann börjat släppa overklighetskänslan och känslan av att hon är alldeles för fin för mig och håller på att landa i att hon faktiskt gillar mig (det tog bara 4 månader haha).

Igår kunde jag slappna av mer och bara känna att det var härligt att träffas, utan några jobbiga tankar som malde i bakhuvudet.

Vad hände med pizza och vin i parken-tjejen? ska ni träffas igen?
Och islandshästtjejen?
Ska träffa pizza-tjejen igen. Hon vill iaf ses igen, men ta det lugnt typ. Är bara svårt då det känns som en lögn, jag känner att jag måste dölja hur dåligt jag egentligen mår.

Islandstjejen dumpade mig genom att säga att hon inte ville prioritera mig i sitt liv. Kändes inte så bra.

Ska träffa pizza-tjejen igen. Hon vill iaf ses igen, men ta det lugnt typ. Är bara svårt då det känns som en lögn, jag känner att jag måste dölja hur dåligt jag egentligen mår.

Islandstjejen dumpade mig genom att säga att hon inte ville prioritera mig i sitt liv. Kändes inte så bra.

Islandshästtjejen - förstår verkligen att det inte kändes bra. Det gör ont att bli dumpad om man hunnit bli förtjust.

pizzatjejen - det är såklart olika för olika personer men jag känner i allmänhet att man inte behöver berätta alla privata omständigheter direkt, utan att man kan ta det lite i taget. Hoppas att ni kan gå fram i en takt som känns bra för er båda.

Islandshästtjejen - förstår verkligen att det inte kändes bra. Det gör ont att bli dumpad om man hunnit bli förtjust.

pizzatjejen - det är såklart olika för olika personer men jag känner i allmänhet att man inte behöver berätta alla privata omständigheter direkt, utan att man kan ta det lite i taget. Hoppas att ni kan gå fram i en takt som känns bra för er båda.
Jag så att jag varit inlagd i somras för vi pratade hur jag träffade en kompis. Då frågade hon om jag varit inlagd sedan dess och när det var. Jag så att jag inte ville prata om det.
Frågar hon om vad jag gjort under dagen kan jag ju inte direkt berätta att jag hämtat medicin på psyk, för då kommer ju frågan om varför. Och jag vill inte berätta att jag måste hämta medicin där två gånger i veckan för har jag medicin hemma är det lätt hänt att jag tar en intox..
Vill heller inte berätta att jag har boendestöd tre gånger i veckan som ska se till att jag lever typ.
Så det blir mycket undanhållande av information.

(Över lag så tror jag att alla kan lära sig en del om sig själva/sina behov/sin partner genom att ta inspiration från sund BDSM. Hur många har satt sig ner och funderat över exakt vad de förväntar sig/behöver i en relation för att må bra, känna sig bekräftad och trygg? Hur många har pratat med sin sexpartner om exakt vilka saker man tycker om, vad man är nyfiken på och vad som känns helt oacceptabelt? Om hur man ser på samtycke och ansvar för sin partners välmående?

Man behöver ju inte komma fram till att man vill binda fast och aga sin partner, gillar att bli förnedrad eller vill vara del av en polyamorös klubb. Det kan vara nyttigt bara att identifiera och kommunicera vilken typ av komplimanger man växer av inombords, vad som känns bra att få göra åt sin partner, vilka små gester som verkligen lyfter en när man är nere eller att det vore spännande att använda en leksak i det gemensamma sexlivet.

Så mycket mental kraft som läggs på att fundera över vad nån annan egentligen tycker, vara ledsen över att man saknar bekräftelse utan att kunna sätta ord på varför och vara frustrerad över bristande sexliv... )
Amen! Det bästa russinet i den kakan :heart

En okänslig fråga kanske, men är det verkligen rätt läge att leta efter någon att starta en ny relation med när du har det så dåligt just nu? Jag tror inte att det är bra att undanhålla för mycket, det blir ju inte en bra grund att stå på. Men förstår att det inte heller är något man vill prata om med vem som helst. Svårt det där.

En okänslig fråga kanske, men är det verkligen rätt läge att leta efter någon att starta en ny relation med när du har det så dåligt just nu? Jag tror inte att det är bra att undanhålla för mycket, det blir ju inte en bra grund att stå på. Men förstår att det inte heller är något man vill prata om med vem som helst. Svårt det där.
Nej, det är inte rätt tillfälle. Men samtidigt så är det väl ett sätt för mig att fly ifrån depressionen ett tag och få må bra.
Äh, jag vet inte.

Nej, det är inte rätt tillfälle. Men samtidigt så är det väl ett sätt för mig att fly ifrån depressionen ett tag och få må bra.
Äh, jag vet inte.

Förstår känslan.... Vilka andra saker brukar göra att du mår bra? Att "fly" kan vara skönt, men som du är inne på kanske inte jättekonstruktivt att använda dejtingen på det sättet. Särskilt om du går och är bekymrad över att du ska behöva dölja saker från dejten....

Förstår känslan.... Vilka andra saker brukar göra att du mår bra? Att "fly" kan vara skönt, men som du är inne på kanske inte jättekonstruktivt att använda dejtingen på det sättet. Särskilt om du går och är bekymrad över att du ska behöva dölja saker från dejten....
Nä, vet att det egentligen inte är så smart just nu.
Hästen får mig att må bra, så ska försöka ta mig dit lite oftare. Har honom ute på foder, men får komma och rida när jag vill.

Äh, jag vet inte.
Åh det kan jag absolut förstå. Att dejta och träffa folk överlag är nog bättre än att isolera sig, men man kanske ska vara tydlig mot de man dejtar map avsikten, och också vara säker själv på att man klarar lite ytligare kontakt så inte ev brustna hjärtan försämrar din situation.

Jag så att jag varit inlagd i somras för vi pratade hur jag träffade en kompis. Då frågade hon om jag varit inlagd sedan dess och när det var. Jag så att jag inte ville prata om det.
Frågar hon om vad jag gjort under dagen kan jag ju inte direkt berätta att jag hämtat medicin på psyk, för då kommer ju frågan om varför. Och jag vill inte berätta att jag måste hämta medicin där två gånger i veckan för har jag medicin hemma är det lätt hänt att jag tar en intox..
Vill heller inte berätta att jag har boendestöd tre gånger i veckan som ska se till att jag lever typ.
Jag tänker att det är skillnad på att undanhålla och att inte dra alla detaljer. Man kan vara öppen med att man är deprimerad, men lite svävande "gjort några ärenden" istället för att berätta om sjukhusbesök eller detaljer i sin vårdplan.

Många är förvånade över att R inte kommer hit och hälsar på, och undrar varför. Inte sjutton spiller jag hela historien då, utan "han har fullt upp där hemma nu" 🤷‍♀️

Jag tänker som @Migo, att man det går att låta bli att dra alla detaljer utan att ljuga. T ex säga att man varit och hämtat ut medicin, om frågan kommer varför det sker så ofta eller varför den hämtas på psyk kan svaret bli "det blir enklast så", "min läkare tycker det är bäst" eller liknande. Jag berättar inte heller alla privata detaljer om mitt liv för alla människor.

En av killarna vill komma hit och träffa mig, jag har sagt nej 12 gånger nu men han är påväg i bilen.
Vi har pratat om att ses men jag har sagt nej just nu pga corona mm..
Jag brukar inte berätta vart jag bor för jag är fortfarande skriven hos mor och far men så frågade han igår så han vet (inte adress) nu skriver han att han är vid affären där jag bor.
Jag sitter här och darrar, har skrivit nej flera gånger.

Alltså vad gör jag för fel?

En av killarna vill komma hit och träffa mig, jag har sagt nej 12 gånger nu men han är påväg i bilen.
Jag brukar inte berätta vart jag bor för jag är fortfarande skriven hos mor och far men så frågade han igår så han vet (inte adress) nu skriver han att han är vid affären där jag bor.

Gud vad respektlöst av honom!!! Har han inga gränser?
Blocka honom.

Gud vad respektlöst av honom!!! Har han inga gränser?
Blocka honom.

Ja jag är rädd att han ska hitta hit men som tur e är jag ju inte skriven här
651B97BF-E3AD-415C-B1E9-4BDE64E7B5D3.webp

DU GÖR INGET FEL, Det är han som gör fel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka