Dejtingtråden del 37

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så svårt detta med nätdejting. Att få en känsla. Jag brukar likea de jag kanske inte helt o fullt känner all in på utseendemässigt för jag känner att intressen o humor passar, t.ex.

För jag har jättekul med min kollega och vi skrattar så de bubblar i mig typ.
Han har jag ”kännt” länge. Där kan jag va mig själv utan att det blir nervöst o så.
Men hans utseende är inget jag nog skulle stanna vid på Tinder..
Han har sambo så de blir inget där alltså såklart.
Jag hade heller aldrig swipat höger på distanssnubben. Framförallt har han ett attribut i ansiktet som kanske inte är jättesmickrande på bild men som jag i verkligheten tycker är otroligt charmigt. Men han är även otroligt blyg och lite försynt. Första dejter är jättejobbigt för honom och han har svårt att vara sig själv.

Nu träffades vi i sammanhang där han fick vara avslappnad och sig själv.

Jag tänker att jag inte är så petig med utseendet utan försöker hålla mig till ”kan jag sitta mitt emot den personen en kväll”?

”Föremålet för nästa dejt” har på en del bilder en variant av ansiktsbehåring jag har lite svårt att förhålla mig seriös till. Så jag har påtalat det. Kanske inte så snyggt men det verkar inte som en väldigt viktig detalj för personen i fråga utan vi har ”samsats” om en nivå båda är bekväma med.

(Jisses så osmickrande för mig. Men resten känns bra så jag kände att jag behövde lyfta det och det gick fint.)

H drabbades av barnets magsjuka så ser var bra att han inte kom hit och delade med sig. Påtalade att han ju ändå är man så han blir lite extra sjuk. Han sade det alltså, inte jag.

XFjQj8v.jpeg

Jag vet inte, men det ger mig lite röda flaggor när man börjar skriva, försvinner ett tag, börjar skriva igen och bland det första man fråga är "hur länge har du varit singel?"
Svarade "så länge så jag kan tänka mig gå in i en relation igen men inte så länge så jag är desperat efter en relation"

Jag vet inte, men det ger mig lite röda flaggor när man börjar skriva, försvinner ett tag, börjar skriva igen och bland det första man fråga är "hur länge har du varit singel?"
Svarade "så länge så jag kan tänka mig gå in i en relation igen men inte så länge så jag är desperat efter en relation"

Vet inte om de är för en inte har något annat att fråga men just den frågan är ganska konstig tycker jag. Jag vet inte vad de spelar för roll?

Förra omgången jag dejtade (10-18år sen) så reagera killar negativt i början för jag inte varit singel länge nog. Sen när jag varit singel flera år var även det ”fel” 😅

I slutet av februari "firar" jag 7 år som singel (😳😂🙃) så tänkte nog ta hem tinder (eller ja, be mamma fixa) då och verkligen försöka dejta ordentligt.
Är less på damma av gamla bekantskaper, det finns ju en anledning till att vi inte funkade ihop liksom!

Sthlmaren och jag hörs lite.

Har även en tysk snickare från Tinder på messenger men de är sporadisk kontakt. Han verkar leva, enkelt kan man säga :D

Tinder har inte gett så mycket intressant.. så såg jag en som likeat mig, samma ålder, snygg, inga barn, älskar hundar mm MEN han jobbar ju på samma ställe som jag 🙈
Mitt ex och jag träffades på jobbet och han spela ut hela sitt känsloregister på jobbet när jag försökte göra slut....

En matchning skrev till mig i förrgår. Lät glad och trevlig, gav en (inte sliskig utan "lagom" komplimang) och inledde med en bra fråga. Jag svarade, ställde bla. en fråga tillbaka... och sen avmatchade han 🙄
Blir dels irriterad och så finns såklart rösten inombords som undrar vad det är jag skriver som uppenbarligen inte duger. 🫤

En matchning skrev till mig i förrgår. Lät glad och trevlig, gav en (inte sliskig utan "lagom" komplimang) och inledde med en bra fråga. Jag svarade, ställde bla. en fråga tillbaka... och sen avmatchade han 🙄
Blir dels irriterad och så finns såklart rösten inombords som undrar vad det är jag skriver som uppenbarligen inte duger. 🫤
Fy vad trist. :(

Tror dock inte det har något att göra med dig eller vad du skrev, utan troligen handlar det om något i matchningens liv (kanske han har träffat någon som det blivit mer seriöst med eller liknande).

I slutet av februari "firar" jag 7 år som singel (😳😂🙃) så tänkte nog ta hem tinder (eller ja, be mamma fixa) då och verkligen försöka dejta ordentligt.
Är less på damma av gamla bekantskaper, det finns ju en anledning till att vi inte funkade ihop liksom!
Yay, helt rätt!

Fy vad trist. :(

Tror dock inte det har något att göra med dig eller vad du skrev, utan troligen handlar det om något i matchningens liv (kanske han har träffat någon som det blivit mer seriöst med eller liknande).
Nja, tror inte den utvecklingen sker på 1,5 dag. Jag har funderat på om det var för att jag direkt hänvisade till mina barn i svaret på hans fråga. Men å andra sidan kan jag inte dejta någon som tycker det är ett hinder att jag har barn...

Nja, tror inte den utvecklingen sker på 1,5 dag. Jag har funderat på om det var för att jag direkt hänvisade till mina barn i svaret på hans fråga. Men å andra sidan kan jag inte dejta någon som tycker det är ett hinder att jag har barn...
Nej, om det är barnen som är hindret är det ju bara bra att kontakten avbröts direkt. Å andra sidan står det väl i din profil att du har barn (?) så det borde ju inte vara nån överraskning för matchningen. Trist beteende iallafall!

Endel avmatchar så fort av mer eller mindre konstiga anledningar. Det blir väldigt ytligt Tinder 🙈
En störde sig på att jag skrev för mycket om min stuga t.ex 😂
Bättre att de går vidare isåfall

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
768
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?
  • Dejtingtråden del 38