Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fazeem Välkommen in i tråden! Vad tråkigt att killen beter sig märkligt! Hoppas det är som han säger och att han vill ses igen vid något annat tillfälle! Jag tycker verkligen som du annars att man hoppas att han "är vuxen nog att säga till om han inte vill ses".

Det är precis samma sak här faktiskt, inte hört något från DY på 48 h och gick in på hp nu och han är online... :/... Känns ju lite sådär, så jag säger som sagt likadant som du skriver. Och ja, jag ska höra av mig jag om inte han gör det.

@Fazeem Välkommen in i tråden! Vad tråkigt att killen beter sig märkligt! Hoppas det är som han säger och att han vill ses igen vid något annat tillfälle! Jag tycker verkligen som du annars att man hoppas att han "är vuxen nog att säga till om han inte vill ses".

Det är precis samma sak här faktiskt, inte hört något från DY på 48 h och gick in på hp nu och han är online... :/... Känns ju lite sådär, så jag säger som sagt likadant som du skriver. Och ja, jag ska höra av mig jag om inte han gör det.
Tack! :D

Ja! Jag blir så frustrerad när man bara blir ghostad... Speciellt om man har pratat lite mer och faktiskt kommit någon vart liksom. Tycker man förtjänar ett svar, oavsett vad det blir :confused: Jag tänker att om S (nu blir han kallad det :D) inte svarar ikväll eller imorgon så tänker jag fråga om han faktiskt vill ses. Tänker inte ödsla tid på att skriva med någon som inte vill ses :cautious:

Tänker inte ta över dejtingtråden igen. Men jag tror mitt problem är att jag varit singel för mkt och för länge i mitt liv. Så känslan av att gå in i något jätteseriöst och de innan man har hunnit träffats vart skrämmande för mig. För jag tänker flera år fram i tiden innan vi ens har träffats... det är så min hjärna fungerar. För jag ser alla tusen variabler som jag vill ska stämma innan och tänker jag inte efter hur jag skriver så kan nån av alla dom komma fram i textform .... och sätta press.
Tyvärr , kom flera av dom fram igår och som sagt. Jag är nog inte ämnad för att dejta.... För att jag har svårt att släppa min mur.
Känner igen mig i det du skriver. Vill ha ett förhållande, men är samtidigt livrädd för det så ibland tror jag att jag (o)medvetet sätter käppar i hjulet för mig själv.

I höst har jag haft noll energi att lägga på dejting. Har haft kvar Tinder men varit ganska så o-aktiv då jag känt att det tagit mer energi än vad det givit. Får se om det händer något i helgen, ska klippa mig för första gången på ett år, och förhoppningsvis vill någon följa med ut på en öl:)

Träder in här i tråden nu då :D Är numera singel och känner att jag kan väl dejta lite sporadiskt, inte så att jag aktivt letar efter någon, men dyker den rätta karln upp så är det ju trevligt :angel: Är alltid ärlig med dom jag träffar att jag inte riktigt är redo för en relation, men att jag inte ses oseriöst heller!

Träffade en kille jag skrivit med lite på tinder väldigt spontant i söndags kväll, vi gick en promenad och sen satt vi hemma hos mig innan han gick hem. Vi hade det väldigt roligt och pratade non stop om allt möjligt. Vi var väldigt lika och allt kändes så bra! Vi hade sedan innan bestämt att vi skulle ses nu ikväll. Men ... han ställde in :confused: Tydligen hade han fått mycket plugg i skolan idag, och ja .. jag hoppas att det är en ärlig ursäkt och att han är vuxen nog att säga till om han inte vill ses :p Han svarar i alla fall att han gärna vill ses någon annan gång, men nu svarar han inte när jag frågade om vi skulle bestämma en ny dag. Tvingar min hjärna att inte överanalysera detta nu :D Tror att en stor del av min överanalys kommer från att jag har blivit dissad allt för många gånger sedan i våras, vill verkligen inte känna mig förnedrad mer :(

Aja, fortsättning följer!
Det kan ju hända att oplanerade saker dyker upp, vänta lite och se tycker jag låter vettigt. Överanalysera är alldeles för lätt, och försöka tolka in att allt är ens eget fel, på något sätt.

@Fazeem Inte skall du behöva känna dig förnedrad över att bli dissad, aldrig :) Ibland stämmer det bara inte, och då är det ju lika bra att man får reda på det så man kan gå vidare :up:

Hoppas killen verkligen fick mycket jobb att göra, och att ni bokar in ett nytt datum snart.
Tack för pepp :heart Han har ännu inte svarat, men håller tummarna att han svarar imorgon :)

Jag tror inte jag har skrivit något här sedan jag kom hem från mitt besök hos J? Det känns som att det var evigheter sedan, jag saknar honom väldigt mycket och tiden går sjukt långsamt i väntan på att han kan komma hit. Hela den här långdistansskiten suger men jag tror att det kommer vara värt det i slutändan.

Tack! :D

Ja! Jag blir så frustrerad när man bara blir ghostad... Speciellt om man har pratat lite mer och faktiskt kommit någon vart liksom. Tycker man förtjänar ett svar, oavsett vad det blir :confused: Jag tänker att om S (nu blir han kallad det :D) inte svarar ikväll eller imorgon så tänker jag fråga om han faktiskt vill ses. Tänker inte ödsla tid på att skriva med någon som inte vill ses :cautious:

Ja, verkligen dålig stil att ghosta någon man faktiskt träffat tycker jag! Tycker inte det är helt ok att göra så ens om man bara pratat, men det är ändå en annan sak. Har man träffats och allt känts bra så får man då stå för vad man vill!

Update:
Fick snabbt svar nu direkt iaf :), men utan att han skrev något om att han inte svarat på ett tag.. haha heja nu var inte det heller bra :P. Men, jag får väl göra som ni säger och skriva i klartext "jag vill träffa dig, vill du träffa mig?" typ.

@Bison Nä, är väl olika på hur man ser på sånt, fast jag tycker man kan tala om.

Har man bara skrivit eller setts någon gång så tycker jag inte det är så noga.
Men man är ju olika.

Har man bara skrivit eller setts någon gång så tycker jag inte det är så noga.
Men man är ju olika.

Jag håller med här. Eller rättare sagt, jag skulle aldrig skriva till någon efter en dejt och säga att jag inte vill ses igen. Skulle någon göra det till mig skulle jag bli skitledsen, skulle uppleva det som att personen försöker trycka till mig med att jag inte var nåt att ha typ (och då har jag ändå bra självförtroende när det gäller dejting).

Jag tänker nog att hörs man efter dejten betyder det att man vill gå vidare, vill man inte ses igen gör man bara ingenting. Men självklart svarar jag om någon frågar om vi ska ses igen och jag inte vill.

Jag håller med här. Eller rättare sagt, jag skulle aldrig skriva till någon efter en dejt och säga att jag inte vill ses igen. Skulle någon göra det till mig skulle jag bli skitledsen, skulle uppleva det som att personen försöker trycka till mig med att jag inte var nåt att ha typ (och då har jag ändå bra självförtroende när det gäller dejting).

Jag tänker nog att hörs man efter dejten betyder det att man vill gå vidare, vill man inte ses igen gör man bara ingenting. Men självklart svarar jag om någon frågar om vi ska ses igen och jag inte vill.

Oj! Så olika man kan uppfatta det (fast det är väl som med alla andra situationer - man är olika som sagt). Jag tänker att det är det schysstaste att göra, för då vet man. Så slipper någon gå och hoppas på något. Och sen att den andra inte tyckte det klickade, det är för mig inget som är någons fel, utan det bara är så, vissa attraheras man av och andra inte helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 134
Senast: Svartkatt
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 795
Senast: Sassy
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 595
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar