Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man bara inte vill ses just nu men kanske sen, vad ska man säga då? Han kanske inte är säker mer än att han inte kan eller vill just nu och det måste väl vara ok det också? Ni vet och ni vill och därmed vill ni såklart ha ett svar men det betyder inte att alla vet lika klart vid varje given tidpunkt (om inget annat märker man ofta det här att folk inte "vet hur de
Om man bara inte vill ses just nu men kanske sen, vad ska man säga då? Han kanske inte är säker mer än att han inte kan eller vill just nu och det måste väl vara ok det också? Ni vet och ni vill och därmed vill ni såklart ha ett svar men det betyder inte att alla vet lika klart vid varje given tidpunkt (om inget annat märker man ofta det här att folk inte "vet hur de ska göra")..

Fast man måste väl förstå om man skriver så (som han skrev till Fazeem) att man framstår som ointresserad av att ses igen?

DY svarade mig och skrev typ att det är mycket nu men det kanske vi kan (ses alltså). Det där kanske låter ju inte direkt som om han känner att han verkligen vill träffa mig igen eller hur.

Jag har inte svarat än, men tänkte jag skulle skriva det (på ett trevligt inte slutgiltigt sätt) att vill han inte så hoppar vi det. Jag vill ju träffa någon som vill träffa mig också, annars kan det va.

Fast man måste väl förstå om man skriver så (som han skrev till Fazeem) att man framstår som ointresserad av att ses igen?

DY svarade mig och skrev typ att det är mycket nu men det kanske vi kan (ses alltså). Det där kanske låter ju inte direkt som om han känner att han verkligen vill träffa mig igen eller hur.

Jag har inte svarat än, men tänkte jag skulle skriva det (på ett trevligt inte slutgiltigt sätt) att vill han inte så hoppar vi det. Jag vill ju träffa någon som vill träffa mig också, annars kan det va.
Ja det förstår han säkert eller klagar de på att de uppfattas fel?

Det ör ju iofs ganska så många som inte kan ta det och kräver förklaringar/blir otrevliga och fortsätter mala på. Så jag har full förståelse för folk som ghostar, även om det i sig inte är ett särskilt trevligt beteende just mot den enskilda individen som kanske tar ett nej bra så är det ju på gruppnivå ett betydligt enklare och säkrare sätt att avsluta något :)

Eller hur! Jag svarar absolut och är tydlig om det verkar önskas men tar personen inte mitt nej blir jag jäkligt kall och ifrågasätter varför mitt svar inte respekteras och tar bort dem.

Det har jag också gjort, och när det gått flera veckor så känns det bara pinsamt att helt plötsligt svara.. :o

Äsch. Jag tänker att det är nog många som periodvis är rätt oengagerade i nätdejting utan att det är personligt så jag skriver när jag känner för det. En kille blev skitlack så det har ju bara att ta bort, sorterar sig själva :D

"Vad söker du?" är en sådan fråga som jag verkligen inte gillar. Inte för att det är fel att fråga i sig men ska man fråga tycker jag att man helst ska ackompanjera det med vad man själv söker, något man med fördel kan göra med många frågor. Det blir då något helt annat att förhålla sig till än att bara utlämna sig till att svara på "Vad söker du?".

Gillar den inte heller!

Brukar svara att jag inte riktigt vet, att det helt beror på hur jag klickar med personen .
Det har de flesta tyckt varit ett bra svar.

Det där beror ju helt på hur er konversation sett ut hittills osv - med andra ord i princip omöjligt för utomstående att svara på. Meeeen jag gillar ju det här med att lyssna på magkänslan, så lyssna på den :)

Eller så har han helt enkelt mycket nu, men eftersom han vill ses så ska han försöka frigöra tid..

Varför direkt tolka in ointresse bara för att han säger att han har mycket nu?

Om man bara inte vill ses just nu men kanske sen, vad ska man säga då? Han kanske inte är säker mer än att han inte kan eller vill just nu och det måste väl vara ok det också? Ni vet och ni vill och därmed vill ni såklart ha ett svar men det betyder inte att alla vet lika klart vid varje given tidpunkt (om inget annat märker man ofta det här att folk inte "vet hur de ska göra")..
Jag förstår vad du menar, men jag tycker inte det @Fazeem och @strawberrysylt skriver är någon motsättning till det :) De skriver ju bara att de själva inte kommer kontakta personerna mer och ”tjata”. Det låter ungefär som jag personligen hade resonerat. Hör personen sen av sig efter en vecka och vill ses, så tar man väl det därifrån och känner efter om man själv fortfarande är intresserad av det eller ej :)

Tillagt: hade inte läst sista sidan när jag skrev detta, så vill bara poängtera att mitt svar inte gäller för allt efter inlägget jag svarade på :angel:

Fick precis en matchning på Tinder. Med en karl som jag är helt säker på att jag inte alls har svept höger på. Känner inte igen att jag har sett hans profil överhuvudtaget 😳

Tänk som det kan gå. Livet är bra roligt ibland 😁

Förra veckan fick jag veta att ex börjat dejta. Ena sidan av mig tyckte det var skitbra (då behöver jag inte riskera att såra honom med mina 'äventyr'). Andra sidan av mig tog det skithårt - fan och skit - och jag behövde lite bekräftelse. Så jag skrev till en snubbe jag pratat med ett tag och sa som det var: jag behövde helt egoistiskt en trygg famn att krypa upp i, och undrade om han ställde upp. Att något annat skulle hända behövde han inte förvänta sig.
Och galenpannan sa ja! 😁 Så runt 22:30 anlände jag till honom, och sen låg vi där och mös hela natten 😁 Blev glatt förvånad över att jag skulle trivas så bra i hans famn, det trodde jag inte innan. Förhoppningsvis kommer han hit i helgen, tror detta kan bli ett roligt äventyr 😂

Första äventyret, han som rusade iväg såfort han var klar har inte hört av sig mer. Men hörde igår att han fått ett 'wildcard' och blivit inbjuden på vår julfest (han var anställd på samma företag som mig innan). Enligt chefen så skulle 'äventyret' dyka upp bara han hittade någonstans att sova... 😉 Själv tror inte han vågar dyka upp, 🤓😂😁

(ang att exet dejtar så är det ok nu, det var bara första 'chocken' som var jobbig. I veckan har vi snackat mycket och jag har hjälpt honom att finslipa hur första dejten ska vara 😁 mycket av min reaktion var rädsla på "hur kommer allt förändras nu?" vi är ju jäkligt bra vänner, och det vill jag inte förlora)

Gillar den inte heller!

Brukar svara att jag inte riktigt vet, att det helt beror på hur jag klickar med personen .
Det har de flesta tyckt varit ett bra svar.

Fick faktiskt frågan igår och svarade just det här. Jag bestämmer inget i förväg utan tar det lite som det kommer. Första gången jag fick frågan så var lite fundersam över hur killen skulle ta det men han verkade hålla med. :)

Men alltså folk på Tinder är så stressade. Har fortfarande inte kommit på hur jag på ett artigt sätt förklarar för folk att Nej, jag vill faktiskt inte träffas samma dag eller dagen efter vi börjat skriva med varandra.

Skulle jag hålla på så skulle jag aldrig ha tid med något annat än att träffa folk. Jag vill ändå lära känna folk lite för att veta att det är någon man kan tänka sig träffa. Men det verkar vara en väldigt udda åsikt, minst sagt.

Fick precis en matchning på Tinder. Med en karl som jag är helt säker på att jag inte alls har svept höger på. Känner inte igen att jag har sett hans profil överhuvudtaget 😳
Han kan ha bytt profilbild ? Sen finns det ju dom som lägger in bilder på hunkar och matchar med ett stort antal. Sen lägger dom in sina egna bilder. Är nog inte så vanligt dock, läst det på flashback.

Men alltså folk på Tinder är så stressade. Har fortfarande inte kommit på hur jag på ett artigt sätt förklarar för folk att Nej, jag vill faktiskt inte träffas samma dag eller dagen efter vi börjat skriva med varandra.

Skulle jag hålla på så skulle jag aldrig ha tid med något annat än att träffa folk. Jag vill ändå lära känna folk lite för att veta att det är någon man kan tänka sig träffa. Men det verkar vara en väldigt udda åsikt, minst sagt.
Folk verkar vara så överallt. Jag är extremt tydlig med att jag inte är intresserad av att träffas utan en längre kontakt och ett intressere innan. Jag "kemifikar" inte. Får konstant såna förslag och män blir sura när man tackar nej.

Jag tycker inte att deras sätt att träffas direkt är fel, det de gör fel är väl att skriva till någon med andra krav och förvänta sig att man ska göra på deras sätt. Men det finns lyckligtvis undantag, eller de som åtminstone backar och säger att då gör vi på ditt sätt. :)

Vad svarar du dom då ?
Jag brukar kolla av ganska tidigt om vi kan ses. Om vi bor i närheten dvs. Dvs, för att 97% av alla konversationer har en tendes att rinna ut i sanden annars. Dessutom måste man ses för veta om det finns nån attraktion där.

Folk verkar vara så överallt. Jag är extremt tydlig med att jag inte är intresserad av att träffas utan en längre kontakt och ett intressere innan. Jag "kemifikar" inte. Får konstant såna förslag och män blir sura när man tackar nej.

Jag tycker inte att deras sätt att träffas direkt är fel, det de gör fel är väl att skriva till någon med andra krav och förvänta sig att man ska göra på deras sätt. Men det finns lyckligtvis undantag, eller de som åtminstone backar och säger att då gör vi på ditt sätt. :)

Hur brukar du formulera det? Eller står det i din bio?

Behöver hjälp med det här alltså. Det är en främmande värld för mig. :D

Vad svarar du dom då ?
Jag brukar kolla av ganska tidigt om vi kan ses. Om vi bor i närheten dvs. Dvs, för att 97% av alla konversationer har en tendes att rinna ut i sanden annars. Dessutom måste man ses för veta om det finns nån attraktion där.

Nja, jag tänker väl att om konversationen rinner ut i sanden var det väl ändå inget att ha. Det kanske inte alls är rätt sätt att tänka på, men precis som @Viva uttryckte det så kemifikar jag inte. Kanske för att jag inte är så förtjust i att träffa främmande människor och därför ser det som en absolut slöseri med tid och pengar att hålla på och träffa folk som man kanske inte alls klickar med.

Nja, jag tänker väl att om konversationen rinner ut i sanden var det väl ändå inget att ha. Det kanske inte alls är rätt sätt att tänka på, men precis som @Viva uttryckte det så kemifikar jag inte. Kanske för att jag inte är så förtjust i att träffa främmande människor och därför ser det som en absolut slöseri med tid och pengar att hålla på och träffa folk som man kanske inte alls klickar med.

Ok, men jag tänkte på killarna som frågar om träff tidigt. Vad svarar du dom? Eller dissar du dom ?

Ska man kolla vad som är tidseffektivast så skulle det nog vara att speeddejta. Boka in 20 mins promenader med alla matchningar. Vilket heller inte kostar pengar.
Att snacka via tinder är inte tidseffektivt på långa vägar.
Men jag förstår att vissa vill känna att det klickar över nätet först. Min uppfattning är dock att det kan vara stor skillnad när man träffas. Det är så många parametrar man missar över nätet.

Ok, men jag tänkte på killarna som frågar om träff tidigt. Vad svarar du dom? Eller dissar du dom ?

Ska man kolla vad som är tidseffektivast så skulle det nog vara att speeddejta. Boka in 20 mins promenader med alla matchningar. Vilket heller inte kostar pengar.
Att snacka via tinder är inte tidseffektivt på långa vägar.
Men jag förstår att vissa vill känna att det klickar över nätet först. Min uppfattning är dock att det kan vara stor skillnad när man träffas. Det är så många parametrar man missar över nätet.

Första gången det hände var jag långt ifrån redo för appen så då slutade det i att jag tog bort den. Blev bara stressad av allt.

Nu när jag har fått frågan så har jag försökt svara men inte riktigt varit tillräckligt tydlig märker jag, eftersom killarna fortsätter försöka ses i väldigt snar framtid (närmsta dagarna) och det vill inte jag. Ibland, om folk skriver det som absolut det första de skriver till mig - då låter jag faktiskt bli att svara helt. Just för att jag inte vet hur jag ska säga det på ett vettigt sätt.

Första gången det hände var jag långt ifrån redo för appen så då slutade det i att jag tog bort den. Blev bara stressad av allt.

Nu när jag har fått frågan så har jag försökt svara men inte riktigt varit tillräckligt tydlig märker jag, eftersom killarna fortsätter försöka ses i väldigt snar framtid (närmsta dagarna) och det vill inte jag. Ibland, om folk skriver det som absolut det första de skriver till mig - då låter jag faktiskt bli att svara helt. Just för att jag inte vet hur jag ska säga det på ett vettigt sätt.

Okej, det kan jag förstå. Men om du säger precis det du sa. Att du blir stressad och att du vill prata ett tag över nätet först. Är killen vettig då så kommer han att acceptera att vänta på dig :).

Du kanske kan formulera det i din profil på nåt vis att du inte är intresserad av att träffas direkt?
Kan ju vara ett effektivt sett att sortera ut dom som inte läser din profil också :).

Jag skulle gissa att dom är kåta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka