Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj! Så olika man kan uppfatta det (fast det är väl som med alla andra situationer - man är olika som sagt). Jag tänker att det är det schysstaste att göra, för då vet man. Så slipper någon gå och hoppas på något. Och sen att den andra inte tyckte det klickade, det är för mig inget som är någons fel, utan det bara är så, vissa attraheras man av och andra inte helt enkelt.
Och då är det lämpligaste att se till att det blir gjord själv istället för att förvänta sig att andra ska tänka likadant som en själv.

Oj! Så olika man kan uppfatta det (fast det är väl som med alla andra situationer - man är olika som sagt). Jag tänker att det är det schysstaste att göra, för då vet man. Så slipper någon gå och hoppas på något. Och sen att den andra inte tyckte det klickade, det är för mig inget som är någons fel, utan det bara är så, vissa attraheras man av och andra inte helt enkelt.

Det väl bara att helt enkelt vänja sig vid att det inte finns något rätt och fel i det här avseendet.
Jag har varit med om alla varianter. Ghostad efter träff. Svarat att det inte klickade. Själv hör jag till ghostarna.
Blir man ghostad så är det iprincip samma sak som att det inte klickade. Bara två olika sätt att uttrycka sig. Jag tror dom som ghostar gör så för att slippa hamna i en diskussion, där man måste förklara sig. Man låter det bara rinna ut i sanden helt enkelt...

Och då är det lämpligaste att se till att det blir gjord själv istället för att förvänta sig att andra ska tänka likadant som en själv.

Vet inte riktigt om jag förstår dig rätt? Men ja, jag kommer fortsätta köra på att tala om ifall jag inte tyckte det klickade, eller som nu när jag hört av mig till DY när han inte hört av sig på ett tag...

Det väl bara att helt enkelt vänja sig vid att det inte finns något rätt och fel i det här avseendet.
Jag har varit med om alla varianter. Ghostad efter träff. Svarat att det inte klickade. Själv hör jag till ghostarna.
Blir man ghostad så är det iprincip samma sak som att det inte klickade. Bara två olika sätt att uttrycka sig. Jag tror dom som ghostar gör så för att slippa hamna i en diskussion, där man måste förklara sig.

Fast man behöver ju inte säga mer än att det inte klickade för en? Visst att personen kanske blir ledsen (men som sagt, har man bara setts en-två ggr kommer man nog över det), men man har ju ingen skyldighet att sitta och förklara massa för den, det tycker jag inte.

Fast man behöver ju inte säga mer än att det inte klickade för en? Visst att personen kanske blir ledsen (men som sagt, har man bara setts en-två ggr kommer man nog över det), men man har ju ingen skyldighet att sitta och förklara massa för den, det tycker jag inte.
Om jag vill träffa nån igen efter en dejt. Då skriver jag det mer eller mindre direkt till henne.
Å då kanske hon svarar att det inte klickade, fine. Alternativt ghostar hon mig, fine.
Men vill jag inte ses igen då skriver jag inget alls. Vill hon ses så får hon skriva och fråga. Då svarar jag att det inte klickade.
Utången blir densamma. Vill man veta direkt så frågar man direkt :). Blir du ghostad då... så vet du svaret...

Senast ändrad:
Om jag vill träffa nån igen efter en dejt. Då skriver jag det mer eller mindre direkt till henne.
Å då kanske hon svarar att det inte klickade, fine. Alternativt ghostar hon mig, fine.
Men vill jag inte ses igen då skriver jag inget alls. Vill hon ses så får hon skriva och fråga. Då svarar jag att det inte klickade.
Utången blir densamma. Vill man veta direkt så frågar man direkt :). Blir du ghostad då... så vet du svaret...

Kan väl tillägga att fördelen med att ghosta är förrutom att slippa diskussion.
Så har det många gånger varit så att det inte klickat för nån av oss. Istället för att skriva, det klickade inte. Så svarar hon, näe det klickade inte för mig heller.
Så låter vi det rinna ut i sanden... Jag tycker ju det känns trevligare. Men alla är ju olika och det bara att vänja sig :)

Jag ska eventuellt på relaxbad som första dejt med en tjej. Vi har pratat lite kort bara och jag sa att det var så nice på AW:n. Då sa hon att vi borde göra det ? Jag är lite förvånad, det är den första tjej som velat göra det som första dejt. Men jag tycker de ska bli kul :) . Om vi inte klickar så har man fått relaxa iaf :love:

Jag ska eventuellt på relaxbad som första dejt med en tjej. Vi har pratat lite kort bara och jag sa att det var så nice på AW:n. Då sa hon att vi borde göra det ? Jag är lite förvånad, det är den första tjej som velat göra det som första dejt. Men jag tycker de ska bli kul :) . Om vi inte klickar så har man fått relaxa iaf :love:

Vad mysigt! Hoppas det blir bra!

Fast man behöver ju inte säga mer än att det inte klickade för en? Visst att personen kanske blir ledsen (men som sagt, har man bara setts en-två ggr kommer man nog över det), men man har ju ingen skyldighet att sitta och förklara massa för den, det tycker jag inte
Det ör ju iofs ganska så många som inte kan ta det och kräver förklaringar/blir otrevliga och fortsätter mala på. Så jag har full förståelse för folk som ghostar, även om det i sig inte är ett särskilt trevligt beteende just mot den enskilda individen som kanske tar ett nej bra så är det ju på gruppnivå ett betydligt enklare och säkrare sätt att avsluta något :)

Skrev till S nu ikväll och föreslog helt sonika en dag att ses, bara för att ha någonting att säga utan att låta jättedryg :angel: Han svarade att han nog inte alls kunde ses nu i veckan. Jahapp :cautious: Nu tänker jag inte lägga mer energi på honom iaf :rofl:

Men vilken fegis! Låter ju som om han inte vill fortsätta ses, men då kan han väl skriva det isf. Nä, gör inte det, nu ligger bollen hos honom isf.

Det är samma här, jag frågade om DY ville ses, han brukar svara snabbt, men inget svar än. Jag kommer inte skriva igen om inte han skriver.

Om man bara inte vill ses just nu men kanske sen, vad ska man säga då? Han kanske inte är säker mer än att han inte kan eller vill just nu och det måste väl vara ok det också? Ni vet och ni vill och därmed vill ni såklart ha ett svar men det betyder inte att alla vet lika klart vid varje given tidpunkt (om inget annat märker man ofta det här att folk inte "vet hur de ska göra")..

@durachiny då kan man ju säga som det är? Att man vill ses, men kanske inte riktigt är redo just nu. Det kanske är mycket som händer i livet, eller någonting annat som spelar roll. För min del är det helt okej att bara säga "Du, jag vill gärna ses, men inte riktigt ännu. Vi kanske kan höras av om ett tag och se hur det känns?".

Men men, alla tänker och gör inte likadant och det får man acceptera (men man behöver inte tycka om det ;)) :)

Pratat en stund med Ö ikväll igen. Han jobbade, jag sa att det kändes lite som att jag störde eftersom han alltid verkar jobba när jag skrev till honom men han sa att jag verkligen inte störde så jag får väl tolka det som att han faktiskt vill prata iaf. Han sa också att det inte var normalt att han jobbar såhär mycket utan att det handlar om några kunder som han håller på med just nu.

Nästnästa helg (alltså runt lucia) så åker jag till Stockholm och hälsar på min äldsta killkompis, vi har aldrig dejtat men vi brukar ändå umgås nästan som att vi gjorde det, denna gången ska vi gå på julfest och det känns extra fancy för mig som mest matar djur och rastar hunden :p

Jag känner mig lite som ett as som har låtit två tindermatchningar helt rinna ut i sanden. Men energin för sociala kontakter har varit på noll, det är för mycket familjeangelägenheter som suger musten ur mig just nu.

Mitt ex skrev till mig att han listat ut att jag dejtar. Så att jag slapp ta upp det själv. Så himla fint av honom, jag blev helt rörd. Särskilt när det togs upp under ett samtal där han tröstade mig för jag var ledsen. Så ett bekymmer mindre, nu behöver jag inte vara nervös för obekväma frågor eller att barnet ska "skvallra".

Annars går det fortsatt bra både med Köpenhamn och Nya. Distansförhållande is the shit för att hålla den här förälskelsekänslan igång under lång tid tror jag.

@durachiny då kan man ju säga som det är? Att man vill ses, men kanske inte riktigt är redo just nu. Det kanske är mycket som händer i livet, eller någonting annat som spelar roll. För min del är det helt okej att bara säga "Du, jag vill gärna ses, men inte riktigt ännu. Vi kanske kan höras av om ett tag och se hur det känns?".

Men men, alla tänker och gör inte likadant och det får man acceptera (men man behöver inte tycka om det ;)) :)
Man kan säga det eller inte säga det. Båda är alternativ som säkerligen får olika resultat beroende på varför man säger det och vem mottagaren är. Ibland funkar det ena bättre och ibland det andra och det enda som man kan veta är hur bekväm man själv känner sig med det,

"Vad söker du?" är en sådan fråga som jag verkligen inte gillar. Inte för att det är fel att fråga i sig men ska man fråga tycker jag att man helst ska ackompanjera det med vad man själv söker, något man med fördel kan göra med många frågor. Det blir då något helt annat att förhålla sig till än att bara utlämna sig till att svara på "Vad söker du?".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 134
Senast: Svartkatt
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 795
Senast: Sassy
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 595
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar