Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken dag.
Först mötte jag E på väg hem från jobbet. Han kom vinglandes på sin cykel, jag höjde handen för att hälsa.
Det slutade med en konstig high five?? Haha.

Efter yogan så väntade jag på min kompis, då kom mitt ex gående. Vi pratade irl för första gången på säkert 9 månader.
Mina ben skakade och hjärtat bultade.

Men jag börjar inte gråta som jag gjorde tidigare :) babysteps.

Fan, va skit det här med dejting är... :(
Pratat med en fin tjej i drygt en vecka. Vi var otroligt lika på mkt ... Timslånga meddelande på messenger. På slutet satt vi båda på datorn och fick iprincip skrivkramp. Vi hade mer eller mindre bestämt träff.
Men sen så idag så säger hon bara helt appropå att det är en del viktiga saker som skiljer oss och sen lycka till, kram och hejdå. Men jag får inte veta vad...
Jag har en aning om vad det kan vara och jag vet att jag tyvärr uttryckte mig klumpigt som jag så många gånger kan göra. Jag tappade fokus helt enkelt när meddelandena blev så otroligt långa och jag tänkte inte efter hur det hade kunna tolkas :( . Sur på mig själv just nu..

• Gilla
Reactions: JGD
Jag träffade faktiskt någon igår. Kände mig sjukt opepp när det var dags men tänkte att det var bra träning eftersom jag hatar att träffa nya människor. Var knappast nervös så likgiltig kände jag mig. Men det var trevligt, han var trevlig. Vi promenerade runt stan i 1,5 timme och det kändes väldigt avslappnat.

Nu ska vi ses på Onsdag. Ta något att äta och se vad som händer. Vilket känns lite skumt eftersom vi tydligen bokat in att ses helgen innan jul redan. Allt verkar gå väldigt snabbt men jag är lite nyfiken så är väl bara att hänga med. Är det dåligt är det ju bara att gå skilda vägar.

Det är för mkt att skriva. Men hon kände att hon skulle känna press om vi träffades och jag också iof för den delen. Så det vart bara pannkaka och missförstånd... Men nu får jag ingen chans att förklara mig.
Du vill ha barn, hon var osäker. Är väl inget missförstånd ;)

Tänker inte ta över dejtingtråden igen. Men jag tror mitt problem är att jag varit singel för mkt och för länge i mitt liv. Så känslan av att gå in i något jätteseriöst och de innan man har hunnit träffats vart skrämmande för mig. För jag tänker flera år fram i tiden innan vi ens har träffats... det är så min hjärna fungerar. För jag ser alla tusen variabler som jag vill ska stämma innan och tänker jag inte efter hur jag skriver så kan nån av alla dom komma fram i textform .... och sätta press.
Tyvärr , kom flera av dom fram igår och som sagt. Jag är nog inte ämnad för att dejta.... För att jag har svårt att släppa min mur.

Tänker inte ta över dejtingtråden igen. Men jag tror mitt problem är att jag varit singel för mkt och för länge i mitt liv. Så känslan av att gå in i något jätteseriöst och de innan man har hunnit träffats vart skrämmande för mig. För jag tänker flera år fram i tiden innan vi ens har träffats... det är så min hjärna fungerar. För jag ser alla tusen variabler som jag vill ska stämma innan och tänker jag inte efter hur jag skriver så kan nån av alla dom komma fram i textform .... och sätta press.
Tyvärr , kom flera av dom fram igår och som sagt. Jag är nog inte ämnad för att dejta.... För att jag har svårt att släppa min mur.

Jag brukar inte läsa dina inlägg men tycker dina inlägg här känns väldigt mycket mer eftertänksamma på ett bra och sympatiskt sätt, blir glad av att läsa :) Men såklart inte glad att det skar sig! :(

Pratat med en fin tjej i drygt en vecka. Vi var otroligt lika på mkt ... Timslånga meddelande på messenger. På slutet satt vi båda på datorn och fick iprincip skrivkramp. Vi hade mer eller mindre bestämt träff.
Men sen så idag så säger hon bara helt appropå att det är en del viktiga saker som skiljer oss och sen lycka till, kram och hejdå. Men jag får inte veta vad...
Jag har en aning om vad det kan vara och jag vet att jag tyvärr uttryckte mig klumpigt som jag så många gånger kan göra. Jag tappade fokus helt enkelt när meddelandena blev så otroligt långa och jag tänkte inte efter hur det hade kunna tolkas :( . Sur på mig själv just nu..
Du skriver att du uttryckte dig klumpigt "som du så många gånger kan göra". I såna fall skulle jag rekommendera att träffas rätt tidigt. För i text är det lätt att det blir missförstånd. Och speciellt om det är saker som kan vara känsliga.
Så jag hade satsat på att träffa människor- bara för att ha kul och lära känna folk. Och om det känns bra, då kan man ta upp djupare ämnen.

Jag brukar inte läsa dina inlägg men tycker dina inlägg här känns väldigt mycket mer eftertänksamma på ett bra och sympatiskt sätt, blir glad av att läsa :) Men såklart inte glad att det skar sig! :(
Tack :)
Jag tror det var därför hon älskade varje ord jag skrev och det slutade med att vi skrev milslånga meddelanden till varann. Men igår kände jag mig pressad och trött. Tyvärr , kom min analytiska sida fram och då framstår jag som hård. Så jag förstår om hon kände press...

Du skriver att du uttryckte dig klumpigt "som du så många gånger kan göra". I såna fall skulle jag rekommendera att träffas rätt tidigt. För i text är det lätt att det blir missförstånd. Och speciellt om det är saker som kan vara känsliga.
Så jag hade satsat på att träffa människor- bara för att ha kul och lära känna folk. Och om det känns bra, då kan man ta upp djupare ämnen.

Jag tänkte på det hela tiden när jag skrev och skrev det till henne att jag skulle hellre vilja att vi ses än att skriva milslånga meddelanden så vi knappt får någon sömn. Men hon var en känslig tjej och hon behövde tid. Hon ville inte ses för tidigt...
Så så är det med det. Förmodligen är vi inte ämnade för varann helt enkelt.
Jag tror jag skulle behöva träffa någon på lite enklare premisser. Dvs, inte behöva tänka på barn, m.m innan man ens träffats. Utan mer bara gå på känsla, kanske ha sex , men utan att känna några krav.

Senast ändrad:
@Hero trist det blev så 😞 Håller tummar att du träffar någon söt tjej snart. Säkert en bra idè att dejta lite kravlöst som du själv skriver.

Tack :)
Vad mer som gick snett tror jag är att ... innan jag svarade henne igår. Så började jag tänka på mitt ex.
Hörde hennes favorit låt, osv. Därav min mur och mitt svar till henne vart mer känslolöst. Jag har nog inte riktigt insett att mitt ex fortfarande har satt såna spår efter sig...

Usch vad tråkigt 😔 skickar en kram!

@Hero trist det blev så 😞 Håller tummar att du träffar någon söt tjej snart. Säkert en bra idè att dejta lite kravlöst som du själv skriver.
Usch vad tråkigt 😔 skickar en kram!

Tack! :)
Hon skickade ett svar nu och sa att det inte var något jag hade skrivit.
Utan det var mer en magkänsla hon hade och att det bara var att acceptera. Vet inte vad jag ska tro, med tanke på hennes tidigare svar.
Men känns mkt bättre efter att jag fick ett svar i alla fall. Så nu är det bara att acceptera och gå vidare .
Nu kan min hjärna sluta gå på högvarv iaf och fundera på vad jag gjorde fel...

Träder in här i tråden nu då :D Är numera singel och känner att jag kan väl dejta lite sporadiskt, inte så att jag aktivt letar efter någon, men dyker den rätta karln upp så är det ju trevligt :angel: Är alltid ärlig med dom jag träffar att jag inte riktigt är redo för en relation, men att jag inte ses oseriöst heller!

Träffade en kille jag skrivit med lite på tinder väldigt spontant i söndags kväll, vi gick en promenad och sen satt vi hemma hos mig innan han gick hem. Vi hade det väldigt roligt och pratade non stop om allt möjligt. Vi var väldigt lika och allt kändes så bra! Vi hade sedan innan bestämt att vi skulle ses nu ikväll. Men ... han ställde in :confused: Tydligen hade han fått mycket plugg i skolan idag, och ja .. jag hoppas att det är en ärlig ursäkt och att han är vuxen nog att säga till om han inte vill ses :p Han svarar i alla fall att han gärna vill ses någon annan gång, men nu svarar han inte när jag frågade om vi skulle bestämma en ny dag. Tvingar min hjärna att inte överanalysera detta nu :D Tror att en stor del av min överanalys kommer från att jag har blivit dissad allt för många gånger sedan i våras, vill verkligen inte känna mig förnedrad mer :(

Aja, fortsättning följer!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ägare av hund offentligt?
  • Rallylydnad