Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tar inte alls illa upp. Det var bra skrivet! Och jag vet ju och förstår vad du menar, Hade jag stått utanför mig själv så hade jag ju sagt åt mig själv att lägga av.
Ner?! Bor inte du "Uppe"?
Ööööh? Ja, det där hade jag i alla fall tagit med en rätt stor nypa salt eller varför inte en hel skopa.. jag är ofrivilligt ensam, men inte direkt märkt av att det skulle vara farligt för hälsan, har jag missat något då tro?Känns som att man får ta detta med en nypa salt?
Visa bifogad fil 21834
Vad tror du att det handlar om innerst inne? Bekräftelse? Har du en bra självkänsla och ett bra självförtroende överlag?Jag har nog mått bättre på sistone... känner mig ändå glad.
Var dock extremt deprimerad där i oktober.
Vad tror du att det handlar om innerst inne? Bekräftelse? Har du en bra självkänsla och ett bra självförtroende överlag?
Men kan du inte försöka hitta bekräftelse på annat sätt, och parallellt försöka hitta ett sätt att komma tillrätta med dina känslor för dig själv? Jag tror inte att det liksom händer av sig självt, utan att man nog får göra något åt det.Det är bekräftelse, har rätt dålig självkänsla och självförtroende i grunden. Var ännu värre förut, har fått jobba mycket på det
Har ofta använt just sex på lite fel sätt eller vad man ska säga.
Från en som själv varit där. Både med att försöka dricka sig mer självsäker och att använda sex på fel sätt. Det som hjälpte för mig var att att avstå alkohol helt en tid och samtidigt jobba på min självkänsla. (Självkänslan är nog ett livslångt projekt i mitt fall, men nu kan jag iaf dricka normalt, utan att bli dyngfull...) Ta hand om dig!Det är bekräftelse, har rätt dålig självkänsla och självförtroende i grunden. Var ännu värre förut, har fått jobba mycket på det
Det är bekräftelse, har rätt dålig självkänsla och självförtroende i grunden. Var ännu värre förut, har fått jobba mycket på det
Jag tänker så här att om man blir ointresserad av en person enbart för att den hör av sig snabbt/ofta så beror det nog mer på att man inte var så jätteintresserad från början än själva faktumet att personen hör av sig snabbt eller ofta. Om jag tänker tillbaka på alla dom gånger då jag varit kär i någon så har jag enbart uppskattat om personen hör av sig mycket. Samma gäller för de flesta i min umgängeskrets. Är det någon man verkligen gillar, så blir man oftast bara jätteglad av kontakt med den personen.
Dom gånger då jag tappat intresset när någon varit ”för på” har det gällt personer som jag kanske inte tyckt så jättemycket om ändå, när jag tänker efter.
Självklart finns det säkert någon som inte fungerar så här men jag tycker det är värt att fundera på. Vill du höra av dig, så gör det. Du behöver ju liksom inte fria i nästa sms utan kan helt enkelt skriva att du uppskattade eran dejt och att du är nyfiken på att lära känna honom lite mer
Stämmer in i kören. Hör av dig om du vill @strawberrysylt . Jag är också en sådan som lätt blir trängd om den andre är för på, men att den ene hör av sig oftare eller snabbare än den andre räknas liksom inte. Att däremot komma med gliringar som ”mycket att göra idag eller?” när man inte får svar är däremot = hejdå för min del.
Det finns dom som är betydligt mer på om man säger så.
För ett tag sen matchade jag med en tjej på Tinder på eftermiddagen, skrev rätt mycket med varandra, och framåt kvällen så skulle jag duscha och var ifrån telefonen i 15(!) minuter, och när jag kom ut ur duschen hade jag över 20 olästa meddelanden från henne
Det blev inget mer där om man säger så.
Tack för era svar!
@Granen och @Milosari Nej, usch i de fallen ni beskriver hade det varit solklart hejdå från mig också.
@Malibu_Stacy Jag förstår absolut hur du tänker och det låter logiskt! Jag har försökt tänka efter hur jag funkar, men alltså jag blir inte klok på mig själv. Jag tror jag blir sån även om det är en person jag är intresserad av. Konstigt beteende jag har som sagt. Å ena sidan vill jag veta fort, fort om en person är intresserad eller inte och gå vidare. Å andra sidan vill jag inte att den ska visa vad den tycker, utan jag vill sväva i ovisshet och gå och våndas, ha spänningen. Eh..?!?
Det bästa är kanske helt enkelt att chilla lite. Visa att jag är intresserad av att träffas igen och om han också vill, träffas och lära känna varandra mer. Närhet och sånt blir ju bättre om det får gå långsamt, jag tycker ju det, egentligen.
Iallafall så har jag hört av mig till honom idag och fått svar fort. Jag svarade och han svarade och jag skrev nu sist. Så nu ligger ändå bollen hos honom känner jag.
Det där med vem som skrev sist tycker jag inte man behöver tänka på alls. Hade jag haft nåt jag ville skriva, så hade jag gjort det
Det där med vem som skrev sist tycker jag inte man behöver tänka på alls. Hade jag haft nåt jag ville skriva, så hade jag gjort det
Samma här egentligen.
Jag bryr mig dock om det när jag är osäker på den andres intresse precis i början. Men det är ju dock efter att jag själv först varit tydlig (upplever jag iaf, jag är bra på att fråga rakt ut ). Alltså att jag vill se att den andra backar upp sina ord med handling för att lita på det. A la:
Jag: Vill du ses? (Till någon jag inte träffat innan)
X: Absolut!
Redan där tycker jag eg det är X sak att föreslå när men jag brukar ändå svara typ "jag kan inte i veckan men till helgen går bra". Och sedan vill jag faktiskt se lite initiativ till att det blir av att ses annars pallar jag inte. Så där kan jag avvakta att skriva igen om konversationen tar slut utan beslut o jag skrivit sist.