Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här fram och tillbaka med L har varit ganska jobbigt så på ett sätt är det skönt att ha tagit ett beslut även om jag kommer sakna honom väldigt mycket ett tag framöver.

Var strålande sol och blå himmel när jag kom till stallet. Hästen var så pigg och glad och jag blev snabbt påmind om vad som är viktigt i livet och gör mig genuint lycklig.

Om en månad åker jag till skåne och bästa @the_connemara och sen dröjer det inte länge innan bästis flyttar hit.
Om ett halvår är det sommar igen och vi kan sitta i hans trädgård och dricka alkoläsk.
Livet är inte så tokigt ändå 😊

Köpenhamn har precis åkt. Fortfarande förundrad över hur han lyckas ändra kemin liksom. När han är här är jag konstant tänd, och samtidigt så lugn. Sover plötsligt hela nätter och flera timmar längre än jag brukar.

Han har varit sjuk så vi har tagit det lugnt. Men lekt lite turister i stan och det kändes fint att gå runt och vara så offentliga i min hemstad.

Lite awkward blev det dock när han mitt under en hetare stund viskar något och jag blev helt osäker på om han säger ”jag älskar det” (vilket han säger rätt ofta) eller ”jag älskar dig”, så jag stannar upp och säger ”VA?” varpå han låtsas som det regnar och nu har jag verkligen ingen aning om vad han sa eller var han eller jag eller vi står. Vi har precis kommit överens om att jo vi är nog käresta med varandra så jag behöver landa lite i det.

Vad tror du att det handlar om innerst inne? Bekräftelse? Har du en bra självkänsla och ett bra självförtroende överlag?

Det är bekräftelse, har rätt dålig självkänsla och självförtroende i grunden. Var ännu värre förut, har fått jobba mycket på det :)

Har ofta använt just sex på lite fel sätt eller vad man ska säga.

Det är bekräftelse, har rätt dålig självkänsla och självförtroende i grunden. Var ännu värre förut, har fått jobba mycket på det :)

Men kan du inte försöka hitta bekräftelse på annat sätt, och parallellt försöka hitta ett sätt att komma tillrätta med dina känslor för dig själv? Jag tror inte att det liksom händer av sig självt, utan att man nog får göra något åt det.

Jag tänker att det kanske kan hjälpa lite mot alkoholkonsumtionen också, att den kansle minskar när den inte behövs? (Sagt av en som absolut inte spottar i glaset, min tolerans för andras konsumtion är jättehög men det finns bättre anledningar att dricka än att självförtroendet behöver boostas).

:heart Från en som själv varit där. Både med att försöka dricka sig mer självsäker och att använda sex på fel sätt. Det som hjälpte för mig var att att avstå alkohol helt en tid och samtidigt jobba på min självkänsla. (Självkänslan är nog ett livslångt projekt i mitt fall, men nu kan jag iaf dricka normalt, utan att bli dyngfull...) Ta hand om dig!

Tänkte gilla men det kanske skulle kunna uppfattas på fel sätt.... men det jag gillar är att du kommit till den här insikten, det är ju det viktiga första steget för att kunna göra något åt det. :)

Jag tänker så här att om man blir ointresserad av en person enbart för att den hör av sig snabbt/ofta så beror det nog mer på att man inte var så jätteintresserad från början än själva faktumet att personen hör av sig snabbt eller ofta. Om jag tänker tillbaka på alla dom gånger då jag varit kär i någon så har jag enbart uppskattat om personen hör av sig mycket. Samma gäller för de flesta i min umgängeskrets. Är det någon man verkligen gillar, så blir man oftast bara jätteglad av kontakt med den personen.

Dom gånger då jag tappat intresset när någon varit ”för på” har det gällt personer som jag kanske inte tyckt så jättemycket om ändå, när jag tänker efter.

Självklart finns det säkert någon som inte fungerar så här men jag tycker det är värt att fundera på. Vill du höra av dig, så gör det. Du behöver ju liksom inte fria i nästa sms utan kan helt enkelt skriva att du uppskattade eran dejt och att du är nyfiken på att lära känna honom lite mer :)
Stämmer in i kören. Hör av dig om du vill @strawberrysylt . Jag är också en sådan som lätt blir trängd om den andre är för på, men att den ene hör av sig oftare eller snabbare än den andre räknas liksom inte. Att däremot komma med gliringar som ”mycket att göra idag eller?” när man inte får svar är däremot = hejdå för min del.
Det finns dom som är betydligt mer på om man säger så.
För ett tag sen matchade jag med en tjej på Tinder på eftermiddagen, skrev rätt mycket med varandra, och framåt kvällen så skulle jag duscha och var ifrån telefonen i 15(!) minuter, och när jag kom ut ur duschen hade jag över 20 olästa meddelanden från henne O_o

Det blev inget mer där om man säger så.

Tack för era svar!

@Granen och @Milosari Nej, usch i de fallen ni beskriver hade det varit solklart hejdå från mig också.

@Malibu_Stacy Jag förstår absolut hur du tänker och det låter logiskt! Jag har försökt tänka efter hur jag funkar, men alltså jag blir inte klok på mig själv. Jag tror jag blir sån även om det är en person jag är intresserad av. Konstigt beteende jag har som sagt. Å ena sidan vill jag veta fort, fort om en person är intresserad eller inte och gå vidare. Å andra sidan vill jag inte att den ska visa vad den tycker, utan jag vill sväva i ovisshet och gå och våndas, ha spänningen. Eh..?!?

Det bästa är kanske helt enkelt att chilla lite. Visa att jag är intresserad av att träffas igen och om han också vill, träffas och lära känna varandra mer. Närhet och sånt blir ju bättre om det får gå långsamt, jag tycker ju det, egentligen.

Iallafall så har jag hört av mig till honom idag och fått svar fort. Jag svarade och han svarade och jag skrev nu sist. Så nu ligger ändå bollen hos honom känner jag.

Tack för era svar!

@Granen och @Milosari Nej, usch i de fallen ni beskriver hade det varit solklart hejdå från mig också.

@Malibu_Stacy Jag förstår absolut hur du tänker och det låter logiskt! Jag har försökt tänka efter hur jag funkar, men alltså jag blir inte klok på mig själv. Jag tror jag blir sån även om det är en person jag är intresserad av. Konstigt beteende jag har som sagt. Å ena sidan vill jag veta fort, fort om en person är intresserad eller inte och gå vidare. Å andra sidan vill jag inte att den ska visa vad den tycker, utan jag vill sväva i ovisshet och gå och våndas, ha spänningen. Eh..?!?

Det bästa är kanske helt enkelt att chilla lite. Visa att jag är intresserad av att träffas igen och om han också vill, träffas och lära känna varandra mer. Närhet och sånt blir ju bättre om det får gå långsamt, jag tycker ju det, egentligen.

Iallafall så har jag hört av mig till honom idag och fått svar fort. Jag svarade och han svarade och jag skrev nu sist. Så nu ligger ändå bollen hos honom känner jag.

Det där med vem som skrev sist tycker jag inte man behöver tänka på alls. Hade jag haft nåt jag ville skriva, så hade jag gjort det :)

Det där med vem som skrev sist tycker jag inte man behöver tänka på alls. Hade jag haft nåt jag ville skriva, så hade jag gjort det :)

Samma här egentligen.

Jag bryr mig dock om det när jag är osäker på den andres intresse precis i början. Men det är ju dock efter att jag själv först varit tydlig (upplever jag iaf, jag är bra på att fråga rakt ut :D). Alltså att jag vill se att den andra backar upp sina ord med handling för att lita på det. A la:
Jag: Vill du ses? (Till någon jag inte träffat innan)
X: Absolut!

Redan där tycker jag eg det är X sak att föreslå när men jag brukar ändå svara typ "jag kan inte i veckan men till helgen går bra". Och sedan vill jag faktiskt se lite initiativ till att det blir av att ses annars pallar jag inte. Så där kan jag avvakta att skriva igen om konversationen tar slut utan beslut o jag skrivit sist.

Förstår hur du menar, fast jag vill avvakta lite såhär i början.

Samma här egentligen.

Jag bryr mig dock om det när jag är osäker på den andres intresse precis i början. Men det är ju dock efter att jag själv först varit tydlig (upplever jag iaf, jag är bra på att fråga rakt ut :D). Alltså att jag vill se att den andra backar upp sina ord med handling för att lita på det. A la:
Jag: Vill du ses? (Till någon jag inte träffat innan)
X: Absolut!

Redan där tycker jag eg det är X sak att föreslå när men jag brukar ändå svara typ "jag kan inte i veckan men till helgen går bra". Och sedan vill jag faktiskt se lite initiativ till att det blir av att ses annars pallar jag inte. Så där kan jag avvakta att skriva igen om konversationen tar slut utan beslut o jag skrivit sist.

Precis! Känner att han bör veta nu att jag vill fortsätta ses! Jag tycker som sagt bollen ligger hos honom nu, men sen är jag ju inte omöjlig heller. Skulle jag inte höra något på ett par dagar så är det ju inte så att jag bara nehej, då ville han inte ses då, raderar hans nummer och börjar träffa massa andra.... :p Då skriver jag ju självklart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 135
Senast: Svartkatt
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 795
Senast: Sassy
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 595
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar