Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jamen absolut, Sverige slutar i höjd med Luleå.
Tss, lögner! Sverige slutar vid Uppsala, på ett ungefär (jaja, min far kommer från en by norr om Överkalix).

Åter till ämnet, tycker det verkar lite dålig respons i närheten av mig just nu. Tycker att det borde finnas några tjejer som gillar mig i närheten. Och då menar jag ju inte bara de som matchar. Just nu har jag visserligen en som jag snackar lite med i Linköping, annars är det typ Stockholm eller Göteborg som jag överhuvudtaget får respons. Men, det går ju att flytta om det skulle vara så. ;-)

Nä, har man inte det andra är det nog väldigt tungt kan jag tänka mig!
Att bara vara singel är ju egentligen ganska skönt tänker jag ofta :D

Speciellt när man pratar med vänner i förhållanden.

Jag hör samma från mina vänner som är i förhållanden. Även i de det funkar bra säger dem att det är mycket energi som går åt och att de ofta undrar om det är värt det. När jag lyssnar på dem känns det riktigt gott att vara glad singel :p.

Känns som att man får ta detta med en nypa salt? :D
Visa bifogad fil 21834
Om du räknar ensamhet som i inte i ett parförhållande förstår jag om du tar det med en nypa salt. Men jag som varit extremt ensam och isolerad i perioder (både som barn och vuxen), samt när en hemlig önskan om att bli hjärnforskare och plöjer en massa populärvetenskapliga böcker om hjärnan, där det ingående beskrivs vilken skadlig effekt ensamhet har, tycker det låter helt rimligt och troligt. Människan är ett socialt djur trots allt.

Och för att knyta an till trådämnet lite och inte bli alltför ot, så kan jag tycka det är skönt att vara vara singel samtidigt som jag tycker det är jobbigt att vara ensam. Har även testat att söka vänner via dejtingappar och kontaktannons, det har gått sådär, d v s mycket bättre än traditionellt dejtande :p

Eh, hamnade hos E igår.
Var hos min kompis och festade sen kom hans ragg (som jag klickade jättebra med)

E har frågat x antal gånger vad jag gör här. Kallat mig på gränsen till psykopat.. och bla bla. Jag är komplicerad och svår.

Så dåligt val, men men.

Eh, hamnade hos E igår.
Var hos min kompis och festade sen kom hans ragg (som jag klickade jättebra med)

E har frågat x antal gånger vad jag gör här. Kallat mig på gränsen till psykopat.. och bla bla. Jag är komplicerad och svår.

Så dåligt val, men men.

Men du har väl haft rätt uttalade problem med att överkonsumera alkohol? Och när du festar sker sånt här. Jag tycker du borde ta det lugnt med alkohol så du inte fattar fel beslut

Ang ensamhet - hos råttor förtvinar synapserna i hjärnan om de lever ensamma. Resultatet blir demensliknande symtom. Tvivlar inte en sekund på att det är väldigt ohälsosamt för såväl människor som för andra flockdjur.

Vill minnas att man testade det på barn förr? De fick växa upp utan mänsklig kontakt och dog av det.

Jo, även om det blivit bättre så finns ju grundproblemet kvar.
Jag har faktiskt tänkt en del på dig sedan diskussionen om din utbildning.

Om jag nu oombedd får ge min bild (om du ogillar detta så be mig att hålla käften och jag kommer att göra det utan att ta illa upp. Jag är nu medvetet gränslös mot dig) så är du riktigt smart, skärpt, vettig och välformulerad.

Sen har du två för dig själv riktigt farliga svaga punkter. Den ena är dåligt omdöme när det gäller alkohol, den andra är dåligt omdöme när det gäller män.

Dessa två svaga punkter tillsammans, är precis så farliga för dig som de hade varit för din lillasyster eller din yngre tjejkusin eller någon annan som du tittade på med någon sorts kärlek och ansvar.

Och då tror jag att du fattar vad jag menar.

Om jag nu oombedd får ge min bild (om du ogillar detta så be mig att hålla käften och jag kommer att göra det utan att ta illa upp. Jag är nu medvetet gränslös mot dig) så är du riktigt smart, skärpt, vettig och välformulerad.

Sen har du två för dig själv riktigt farliga svaga punkter. Den ena är dåligt omdöme när det gäller alkohol, den andra är dåligt omdöme när det gäller män.

Dessa två svaga punkter tillsammans, är precis så farliga för dig som de hade varit för din lillasyster eller din yngre tjejkusin eller någon annan som du tittade på med någon sorts kärlek och ansvar.

Tillägg: jag stannade just där i mina funderingar för jag tycker att jag har betett mig gränslöst nog nu.

Jag tar inte alls illa upp. Det var bra skrivet! Och jag vet ju och förstår vad du menar, Hade jag stått utanför mig själv så hade jag ju sagt åt mig själv att lägga av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX