Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och igår kväll så hörde han av sig, han hade funderat och tyckte att jag var bra på alla sätt och vis, fin och trevlig osv, men eftersom han inte blev "småkär" direkt ( :eek: ) och längtade efter mig igår ( :eek: ) så såg han ingen framtid för oss :rofl:

Jag själv är fullt nöjd med om man vid första dejten tycker den andre är intressant nog för att träffa igen och se om/vad det kan leda till och tror således inte så mycket på kärlek vid första ögonkastet :D

Och igår kväll så hörde han av sig, han hade funderat och tyckte att jag var bra på alla sätt och vis, fin och trevlig osv, men eftersom han inte blev "småkär" direkt ( :eek: ) och längtade efter mig igår ( :eek: ) så såg han ingen framtid för oss :rofl:

Jag själv är fullt nöjd med om man vid första dejten tycker den andre är intressant nog för att träffa igen och se om/vad det kan leda till och tror således inte så mycket på kärlek vid första ögonkastet :D

:confused: Shit! Någon som har mer bråttom än mig haha:p. Men eller hur, att vilja träffa någon igen är väl bra betyg efter första dejten! Aja, då var du av med honom då, kanske bättre tidigt än senare :p.

:confused: Shit! Någon som har mer bråttom än mig haha:p. Men eller hur, att vilja träffa någon igen är väl bra betyg efter första dejten! Aja, då var du av med honom då, kanske bättre tidigt än senare :p.
:laugh:

Lite väl bråttom för min smak :D och ja, jag är fullt nöjd med om man klickar såpass på första dejten att man tycker motparten är intressant och känner att man vill lära känna varandra bättre, för att se om där kan bli något, men inte alla är ju såna som mig.
En del vill att det ska klicka mer direkt och sånt kan ju förvisso hända (hände nyss min bäste vän) men jag tror ändå inte det är det vanligaste att man går från helt okänd till småkär i varandra sådär på ett ögonblick.

Om man har erfarenhet av att det funkar så för honom så är det väl helt ok och ingen mening för honom att lägga mer tid om det har "dåliga odds". Det konstiga är väl isf att ni kom överens om att ses men det är väl sådär att endast personen som inte vill ses igen vet vad den "riktiga" anledningen är.

• Gilla
Reactions: ptr
Vågar man skriva en tinderprofil där man uttryckligen söker en kk? Eller får man bara wierdos då? Jag vill ju ändå träffas på en ”vanlig dejt” först och lära känna en och känna om det finns kemi innan det blir aktuellt med att ligga..

Vågar man skriva en tinderprofil där man uttryckligen söker en kk? Eller får man bara wierdos då? Jag vill ju ändå träffas på en ”vanlig dejt” först och lära känna en och känna om det finns kemi innan det blir aktuellt med att ligga..

Jag vågade inte skriva så, hintade dock lite försiktigt men kändes som att då trodde alla killar att man skulle ligga med dem direkt utan "dejting" först.

Kan du inte testa och vara tydlig med att det innebär dejter för att se att tycke uppstår, dvs att du är kräsen vad gäller personkemin, el nåt :)

Jag hade nog inte gjort det. Skrev en gång att jag sökte casual relationer och visst, inga wierdos, men folk som hoppade direkt på bollen. Bättre att ta i meddelanden kanske?

Jag söker inget förhållande och ja, det är en hel del wierdos men främst är det män som skiter i vad jag söker. Jag kan tänka mig att Tinder är mycket bättre men det jag gör är att vara rak med det jag söker och om du inte passar in eller kan respektera hur jag vill sköta det hela så är du körd. Sen tar jag paus ibland, för jag orkar inte. Men det finns vettiga män också, om man orkar leta.

Senast ändrad:
Jag vågade inte skriva så, hintade dock lite försiktigt men kändes som att då trodde alla killar att man skulle ligga med dem direkt utan "dejting" först.
Ja det är ju det jag är lite rädd för, att det blir för mycket fokus på sex på en gång.

Kan du inte testa och vara tydlig med att det innebär dejter för att se att tycke uppstår, dvs att du är kräsen vad gäller personkemin, el nåt :)

Ja det är ett alternativ! Ska nog testa och se vad responsen blir.

En jag matchade med nu i kväll hade bland annat meningen "Söker nya bekantskaper." på sin profiltext.
Vet inte, men att använda Tinder för att träffa vanliga kompisar kanske inte är helt vanligt, utan jag misstänker att det är något mer åt kk-hållet hon är ute efter :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 134
Senast: Svartkatt
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 795
Senast: Sassy
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 595
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar