Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var det jag diskuterade med en vän när jag träffade den här personen. Själva situationen är lite svår mellan oss också då vi lever en bit ifrån varandra, men jag bestämde från början att lita på min magkänsla och gå in i detta. Tack! :heart

Precis sådär har jag känt med MM sen vi träffades. Mår så bra med honom, men får ändå panik och velat bryta med jämna mellanrum. För mig har det hjälpt att ha en casual etikett på relationen, så att jag upplevt att jag alltid har ett exit nära om jag vill. Bristen på krav och förväntningar har lugnat mig. Och nu med tiden verkar det ju som att det här börjat vaggas in i något mer, när vi har gett det den tid som det behövde.

För övrigt hörde Gamla M av sig på mess här om dagen.

- Singo?
- M?
- Singo? Har du semester?
- Yes! Du?
- Japp, kom och bada!
- Nää.
- Är du rädd för vatten?

14 åringen i mig sa ”Tihihihihi sluuuuuuta (inte)” medan 30-åringen i mig sa ”Men VÄX UPP för i helvete!”. Tur att jag är 30.

@parellikusken det låter som mig och Italienaren... vet inte om du minns alla mina inlägg om honom men det tog 5(!) dejtar (inkl två med alkohol och soffhäng) innan han kysste mig... :o

Mitt råd är iaf att börja med att beröra honom lite oftare för att signalera ditt interesse. Det ledde fram till slut för min del. :)

Nu som jag är på semester i Sverige skickar vi puss-smileys till varandra varje dag, supergulligt! Ska träffa honom igen om en vecka. :love:

Imorgon (eller i dag snarare) blir det Falsterbo, borde väl egentligen försöka ragga upp någon hoppryttare som kan tänkas vilja ha en ny fru med 3-4 hästar.... Men räknär med att det är tuff konkurence om dom! :rofl:

Kan vara så att avståndet och att inte träffas mer än på nåt sätt lagom mycket är något som mycket väl går att vända till en förutsättning med goda möjligheter. Att det inte blir av släntrian ni trffas utan när ni vill - sen får framtiden utvisa vart ni vill och om ni vill ha det annorlunda och rätta in förutsättningarna efter det när den dagen kryper sig på. Eller så blir ni nöjda med hur det är, det är ingen mening att sia om det - ger bara massa onödigt grubbel som inte leder nån vart ändå.
Vet att det kan vara svårt att resonera så, men vad är allternativet, att fly från allt och till slut försöka springa ifrån relationen med sin egen skugga.

Många kloka råd från dig! Tack snälla!

Precis sådär har jag känt med MM sen vi träffades. Mår så bra med honom, men får ändå panik och velat bryta med jämna mellanrum. För mig har det hjälpt att ha en casual etikett på relationen, så att jag upplevt att jag alltid har ett exit nära om jag vill. Bristen på krav och förväntningar har lugnat mig. Och nu med tiden verkar det ju som att det här börjat vaggas in i något mer, när vi har gett det den tid som det behövde.

Jag antar att jag måste ge det lite tid, men blir osäker på henom och tolkar in saker i olika sammanhang. Försöker också lita på att min ursprungliga magkänsla var rätt och att personen i fråga tycker om mig för den jag är på riktigt, men får panik både över att personen inte gör det och att den gör det :cautious:. Så jag får ju ingen direkt klarhet över vad jag faktiskt vill.

@parellikusken det låter som mig och Italienaren... vet inte om du minns alla mina inlägg om honom men det tog 5(!) dejtar (inkl två med alkohol och soffhäng) innan han kysste mig... :o

Mitt råd är iaf att börja med att beröra honom lite oftare för att signalera ditt interesse. Det ledde fram till slut för min del. :)

Nu som jag är på semester i Sverige skickar vi puss-smileys till varandra varje dag, supergulligt! Ska träffa honom igen om en vecka. :love:

Imorgon (eller i dag snarare) blir det Falsterbo, borde väl egentligen försöka ragga upp någon hoppryttare som kan tänkas vilja ha en ny fru med 3-4 hästar.... Men räknär med att det är tuff konkurence om dom! :rofl:
Tack för tipset, och att det kan ta tid. :)

• Gilla
Reactions: ptr
Vi är inne på vår femte dag nu. Allting går bra, vi har väldigt roligt, det är lugnt och avslappnat. Han är väldigt bra på att se när jag funderar på något och kan plocka fram det utan att jag känner mig trängd.
Han låter mig vara ytlig och lättsam inban han leder mig tillbaka till det allvarliga och jag kan öppna mig.
Vi tar det lite i taget och det fungerar väldigt bra. Han vet min rädsla och respekterar mig.

Ikväll ska vi gå på fest med bla bästis och kollegan. Det blir intressant, han vet hur tajta jag och bästis är och han vet även om min relation till kollegan.

Jag träffade min tindergranne igen igår efter att jag har varit bortrest. Det var honom vars skratt jag störde mig på och som gör ett konstigt ljud när vi hånglar. Jag ville ge det en till chans då jag tycker om honom som person plus att det är så bekvämt att han bara bor 20m bort.
Vi kramades och kysstes lite igår. Det kändes som innan. Typ knappt nån attraktion från min sida. Det som är synd är att det varken är pga hans utseende eller personlighet. Delvis är det nog för att jag känner av hans iver. Att han egentligen skulle vilja ta av mig alla kläder osv.. men att han håller sig i och med att jag inte är så på.

Men det är så störigt allt! Vet inte om jag ska ge det nån chans till eller ge upp. Oavsett vill jag ha honom som kompis, men gissar på att han inte är lika peppad på det.

Jag träffade min tindergranne igen igår efter att jag har varit bortrest. Det var honom vars skratt jag störde mig på och som gör ett konstigt ljud när vi hånglar. Jag ville ge det en till chans då jag tycker om honom som person plus att det är så bekvämt att han bara bor 20m bort.
Vi kramades och kysstes lite igår. Det kändes som innan. Typ knappt nån attraktion från min sida. Det som är synd är att det varken är pga hans utseende eller personlighet. Delvis är det nog för att jag känner av hans iver. Att han egentligen skulle vilja ta av mig alla kläder osv.. men att han håller sig i och med att jag inte är så på.

Men det är så störigt allt! Vet inte om jag ska ge det nån chans till eller ge upp. Oavsett vill jag ha honom som kompis, men gissar på att han inte är lika peppad på det.
Jag hade gett upp. Om du redan stör dig så kommer det nog inte att minska ;)

Jag sitter på tåget påväg till Köpenhamn. Lite bättre känsla nu igen. Och nu när jag inte är sjuk och ynklig längre så spelar det lite mindre roll vad han känner. Jag tycker att det känns bra och jag ska fortsätta fokusera på mig själv tror jag.

På torsdag är det dags för en ny dejt som jag swipade fram när jag låg där sjuk och ynklig och tänkte att ingen tycker om mig... Han ser ut som en 25-årig surfare, inte min typ tror jag men han har visst jobbat som vegankock så jag ser fram emot att bli bjuden på god mat i alla fall.

Tjafs med E igår. Vi ska prata mer idag, han sover nu.

Slutar nog med att vi bryter, han känner pirr varje gång han ser mig. Jag känner ingenting, han är som en väldigt bra vän som jag ligger med...
Ändå började jag gråta?
Fattar ingenting.

Kommer vara singel för evigt.
Till och med E säger att jag är förstörd...

Slutar nog med att vi bryter, han känner pirr varje gång han ser mig. Jag känner ingenting, han är som en väldigt bra vän som jag ligger med...
Ändå började jag gråta?
Fattar ingenting.

Pirret går ju inte att påverka tyvärr :(. Jag vet hur irriterande det är att inte känna när man vill. Att du blir ledsen är inte konstigt då du förmodligen bryr dig om honom mycket.

Du är inte förstörd! Det säger han bara för att han är sårad och vill såra dig tillbaka.

Ändå började jag gråta?
Fattar ingenting.

Även tjafs måste fungera - för sams är man inte alltid.
Sen var det det där med dom himmelsstormande känslorna och om det är de som är det som är det eftersträvandsvärda i första hand i alla lägen - är så mycket mer som ska fungera med för att det ska vara bra.

Ändå började jag gråta?
Fattar ingenting.

Jag var helt förstörd och grät i flera dagar när jag hade samma snack med en kille för flera år sedan. Han hade känslor och ville bli ihop, jag önskade att jag hade det men kände precis som du att det var mer som en väldigt rolig och härlig kompis. Jag tyckte att det var fruktansvärt jobbigt att såra honom och visste ju själv hur det kändes att vara kär men inte få känslorna besvarade.
Även om du inte har kärlekskänslor är du ju fortfarande en medmänniska och det är aldrig kul att såra någon.
Hoppas det går bra idag oavsett hur det slutar! ❤️

Har tvivlat helt i onödan. Dygnet hos Köpenhamn har varit helt underbart, jag önskar bara att jag hade kunnat stanna ett dygn till. Jag fick tummen ur och frågade varför det tog slut med hans ex och så fick jag reda på att han inte har haft någon hos sig på det sättet sedan den relationen tog slut. Han var noga med att tala om att han inte är ute efter ett monogamt förhållande igen, men det passar mig finfint, för det är inte jag heller. I övrigt så pratade vi ingenting om ”oss”, vilket också passar mig perfekt. Men han har verkligen öst komplimanger över mig och frågade när jag skulle komma nästa gång, och även denna gång har vi betett oss lite som tonåringar ute och haft svårt att hålla fingrarna i styr. Så jag tror inte att intresset har svalnat egentligen. Tvärtom.

Ändå började jag gråta?
Fattar ingenting.

Att man inte känner rätt känslor betyder inte att man inte känner något alls. Jag hade också blivit ledsen om jag ofrivilligt hade sårat någon. Försök att inte bry dig om vad han säger.

Jag var helt förstörd och grät i flera dagar när jag hade samma snack med en kille för flera år sedan. Han hade känslor och ville bli ihop, jag önskade att jag hade det men kände precis som du att det var mer som en väldigt rolig och härlig kompis. Jag tyckte att det var fruktansvärt jobbigt att såra honom och visste ju själv hur det kändes att vara kär men inte få känslorna besvarade.
Även om du inte har kärlekskänslor är du ju fortfarande en medmänniska och det är aldrig kul att såra någon.
Hoppas det går bra idag oavsett hur det slutar! ❤️

+ alla.
Man känner sig fruktansvärd :(

Han var väldigt ledsen och tystlåten, vi pratade inget mer, de mesta sas igår. Jag kommer inte kunna få såna känslor för honom :(
Nu har han åkt, vi lär nog inte ses något mera..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 023
· Visningar
105 389
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025