Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
No shit Sherlock? :arghh: Alltså orkar inte att det här gör mig så svag som person, och deprimerad. Det är ju inte så det ska vara, men denna person har ju för första gången på flera år öppnat en dörr som jag trodde var tvärstängd, men just nu känner jag att jag själv är på väg att stänga den igen. Och eftersom jag skapat några slags känslor för henom så blir jag i samma ögonblick helt panikslagen över att förlora personen pga min separationsångest. Så, å ena sidan känner jag mig glad och lycklig när vi är tillsammans, men å andra sidan vill jag bara fly i panik, och då sätter separationsångesten stop och DÅ funderar jag på av vilken anledning jag är kvar. Vet inte hur jag ska kunna prata med personen i fråga, du/ni hör ju hur invecklat detta är och skulle jag få höra detta skulle jag ju verkligen börja fundera.

Frågan är om jag helt sonika bara ska be om lite radio silence och hoppas på personen inte skulle reagera som mig och gå vidare?
Justas är ändå att försöka prata om det. Att lämna nån helt oförstående över vad som händer är helt enkelt inte snällt. Vem vet, ni kan kanske hitta en lagom nivå på det hela istället. Hitta en lösning istället för att fly - är nog svårt att hitta någon att känna nåt för utan att jag avidare fast man nånstans vill - och det är en bra persson i övrigt.
Mest komplecerat är väl misstänkt att det är vad det är vad du gör det till! Inte för att det är lättare för det.

Justas är ändå att försöka prata om det. Att lämna nån helt oförstående över vad som händer är helt enkelt inte snällt. Vem vet, ni kan kanske hitta en lagom nivå på det hela istället. Hitta en lösning istället för att fly - är nog svårt att hitta någon att känna nåt för utan att jag avidare fast man nånstans vill - och det är en bra persson i övrigt.
Mest komplecerat är väl misstänkt att det är vad det är vad du gör det till! Inte för att det är lättare för det.

Tack för input, och givetvis har du rätt! Får försöka finna en lämplig väg och komma till ro med det helt enkelt. Jag skapar ju till del själv detta, så grunden är med stor säkerhet baserat på mina egna rädslor och hinder. Det vore ju därför en idé att jobba med andra bitar också, tillexempel min inställning till kärlek. Om det nu är det jag vill ha, liksom.

Tack för input, och givetvis har du rätt! Får försöka finna en lämplig väg och komma till ro med det helt enkelt. Jag skapar ju till del själv detta, så grunden är med stor säkerhet baserat på mina egna rädslor och hinder. Det vore ju därför en idé att jobba med andra bitar också, tillexempel min inställning till kärlek. Om det nu är det jag vill ha, liksom.

Låter ju absolut som att du behöver bearbeta dina egna känslor och din inställning till kärlek och andra personer. Även om det är läskigt att riskera att förlora någon så kanske du går miste om en möjlighet att uppleva något väldigt bra om du inte vågar ta den risken?

Låter ju absolut som att du behöver bearbeta dina egna känslor och din inställning till kärlek och andra personer. Även om det är läskigt att riskera att förlora någon så kanske du går miste om en möjlighet att uppleva något väldigt bra om du inte vågar ta den risken?

Det var det jag diskuterade med en vän när jag träffade den här personen. Själva situationen är lite svår mellan oss också då vi lever en bit ifrån varandra, men jag bestämde från början att lita på min magkänsla och gå in i detta. Tack! :heart

Va? Aldrig sett :D

Riktigt läskigt nästan alltid, oavsett motivet ;) Den rörliga bilden ger lite samma känsla som det där videoklippen för några år sen som typ var en söt katt och sen ploppade det upp ett anfallande monster:nailbiting:

Jag känner mig också en aning "åksjuk" av att se dessa rörliga bilder. En Tinderbild ska inte röra på sig!:mad:

Riktigt läskigt nästan alltid, oavsett motivet ;) Den rörliga bilden ger lite samma känsla som det där videoklippen för några år sen som typ var en söt katt och sen ploppade det upp ett anfallande monster:nailbiting:

Jag känner mig också en aning "åksjuk" av att se dessa rörliga bilder. En Tinderbild ska inte röra på sig!:mad:

Är detta något nytt? Aldrig sett!
För du menar inte gif:arna?

Alltså.. Det händer ju inget!
Jag var och träffade killen jag är intresserad av igår, spelade biljard på en pub. Jag är rätt säker på att han är intresserad också, eller ja, det känns som att han är det. Men vi håller distansen, det händer liksom inget. Kramas när vi ses och lämnar varandra, high five när det går bra med något typ. Alltså helt vanligt kompis-grejigt.
Jag tänkte innan vi sågs igår att blir det inget hångel denna gång ger jag upp det och tänker på honom bara som en kompis. Blev inget hångel, men jag lyckas ändå inte ge upp det i tanken.
Kanske ska ses för en filmkväll, det borde väl vara tillräckligt tydligt för att han ska förstå att jag är intresserad iaf?

Igår pratade jag iaf lite kort om ett ex, så han vet väl nu att jag inte är straight i alla fall. Det känns faktiskt riktigt bra då jag har dolt det för honom innan.

Alltså.. Det händer ju inget!
Jag var och träffade killen jag är intresserad av igår, spelade biljard på en pub. Jag är rätt säker på att han är intresserad också, eller ja, det känns som att han är det. Men vi håller distansen, det händer liksom inget. Kramas när vi ses och lämnar varandra, high five när det går bra med något typ. Alltså helt vanligt kompis-grejigt.
Jag tänkte innan vi sågs igår att blir det inget hångel denna gång ger jag upp det och tänker på honom bara som en kompis. Blev inget hångel, men jag lyckas ändå inte ge upp det i tanken.
Kanske ska ses för en filmkväll, det borde väl vara tillräckligt tydligt för att han ska förstå att jag är intresserad iaf?

Igår pratade jag iaf lite kort om ett ex, så han vet väl nu att jag inte är straight i alla fall. Det känns faktiskt riktigt bra då jag har dolt det för honom innan.
Vad har du gjort för att initiera hångel då?

Det var det jag diskuterade med en vän när jag träffade den här personen. Själva situationen är lite svår mellan oss också då vi lever en bit ifrån varandra, men jag bestämde från början att lita på min magkänsla och gå in i detta. Tack! :heart
Kan vara så att avståndet och att inte träffas mer än på nåt sätt lagom mycket är något som mycket väl går att vända till en förutsättning med goda möjligheter. Att det inte blir av släntrian ni trffas utan när ni vill - sen får framtiden utvisa vart ni vill och om ni vill ha det annorlunda och rätta in förutsättningarna efter det när den dagen kryper sig på. Eller så blir ni nöjda med hur det är, det är ingen mening att sia om det - ger bara massa onödigt grubbel som inte leder nån vart ändå.
Vet att det kan vara svårt att resonera så, men vad är allternativet, att fly från allt och till slut försöka springa ifrån relationen med sin egen skugga.

För mig är de lite stiltje också.
Killen jag träffade senast vill ses igen men jag vet inte, han är väldigt "Moody" och vet inte om jag orkar med en sådan 😂
Hade en kille som kom förbi mitt jobb häromdagen och presenterade sig, tyckte det va ganska gulligt.
Sedan ska jag till en annan stad på söndag för att träffa en kille jag pratat ett bra tag med.

Men ändå tänker jag fortfarande på fuckboyen. Se har fortfarande en streak på snap och faaan att man alltid vill ha det man inte kan få, haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 023
· Visningar
105 411
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10