Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
L är på möte, jag och Ruben chillar i soffan.
Vi sa igår att vi ska vara exklusiva så länge vi ses, det var hans intuitiva men jag är okej med det.
Men jag har även tagit upp att jag inte ser detta som något långsiktigt.
Som bästis sa nyss, ni är typ ett par fast ändå inte.
Ja, ungefär så :p
Är "L" läraren?

Jag tror att Köpenhamn har tappat sugen lite... Han har blivit lite kort sedan ett par dagar. Är inte fullt så pepp på att åka dit och vara där ett dygn nu. Men får se vad som händer.

Ska ev på dejt på fredag igen:D Men med en ny kille då. Men en sak känns inte bra, hans namn:o Är inte alls vackert och ger mig lite obehagliga associationer. Men känns orimligt att dissa någon på grund av personens namn? Eller?:down:
Du får väl hoppas lite på att han visar sig vara fullständigt ointressant då, så slipper du det problemet :p

En mycket trevlig och god middag med D :) Har en del hjärnspöken att jobba med, särskilt när jag är stressad över mycket annat, men det är skönt att han känns väldigt lugn och sansad i det här :up:

Underbart! Inte hjärnspökena då, men omständigheterna omkring verkar ju strålande :)

Alltså.. hur gör ni för att hantera att dumpa någon som ni egentligen tycker om väldigt mycket, men som inte passar in i ert liv just nu? Jag är i en sådan situation just nu, en del av mig vill bara få det avklarat och stänga av känslorna i samband med det, men en del i mig vågar inte med risk för att personen också bara går vidare för att jag gör det. Jag tror att jag vill tro på det här filmslutet där hen kämpar för mig och det slutar med att vi lever lyckligt i resten av våra liv... Men jag tror ju dock inte på kärleken, jag tror inte att det är något för mig för jag vet att jag blir uttråkad. Dock har jag ju en fruktansvärd separationsångest, så svår att den blir destruktiv och dödar mig långsamt inifrån. En konstig kombination, en jobbig situation.

Alltså.. hur gör ni för att hantera att dumpa någon som ni egentligen tycker om väldigt mycket, men som inte passar in i ert liv just nu? Jag är i en sådan situation just nu, en del av mig vill bara få det avklarat och stänga av känslorna i samband med det, men en del i mig vågar inte med risk för att personen också bara går vidare för att jag gör det. Jag tror att jag vill tro på det här filmslutet där hen kämpar för mig och det slutar med att vi lever lyckligt i resten av våra liv... Men jag tror ju dock inte på kärleken, jag tror inte att det är något för mig för jag vet att jag blir uttråkad. Dock har jag ju en fruktansvärd separationsångest, så svår att den blir destruktiv och dödar mig långsamt inifrån. En konstig kombination, en jobbig situation.

Oj, det låter komplicerad.... Prata med personen om hur du känner kanske? Ärlighet och öppenhet kan i många fall vara bra.

Oj, det låter komplicerad.... Prata med personen om hur du känner kanske? Ärlighet och öppenhet kan i många fall vara bra.

No shit Sherlock? :arghh: Alltså orkar inte att det här gör mig så svag som person, och deprimerad. Det är ju inte så det ska vara, men denna person har ju för första gången på flera år öppnat en dörr som jag trodde var tvärstängd, men just nu känner jag att jag själv är på väg att stänga den igen. Och eftersom jag skapat några slags känslor för henom så blir jag i samma ögonblick helt panikslagen över att förlora personen pga min separationsångest. Så, å ena sidan känner jag mig glad och lycklig när vi är tillsammans, men å andra sidan vill jag bara fly i panik, och då sätter separationsångesten stop och DÅ funderar jag på av vilken anledning jag är kvar. Vet inte hur jag ska kunna prata med personen i fråga, du/ni hör ju hur invecklat detta är och skulle jag få höra detta skulle jag ju verkligen börja fundera.

Frågan är om jag helt sonika bara ska be om lite radio silence och hoppas på personen inte skulle reagera som mig och gå vidare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 023
· Visningar
105 433
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18