Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Singoalla jag minns inte helt hur gammal du är, men känns det så bråttom att få barn att du inte vågar vänta längre på att hitta någon att få barn tillsammans med?

Eller känner du fortfarande att du inte vet om du vill vara i ett «seriöst» parförhållande? Tror du skrev något liknande det då du började gå till IVF-kliniken...

Tänker att din situation nu är väl lite annorlunda än då, mtp frukostkillen och nya M som båda känns som möjliga framtida partners...?

(Du behöver givetvis inte svara om du inte vill. :) )

Det är ju alltid svårt hur man ska göra, men att ställa in samma dag av den anledningen tycker jag är lite illa. Hade ju kunnat träffats för en öl, och sedan "inte tyckt att det kändes rätt". Såvida jag nu inte var helt idiotisk i chatten.

Hade blivit sur om någon inte ställt in dejten med mig fast hen visste att det fanns någon annan hen var på gång med. Snacka om att slösa folks tid. Och varför ska jag sitta där som en idiot och tro att personen vill träffa och ev kära känna mig när hen bara tänker på någon annan? Nää då är det bättre att ställa in tycker jag. Vad vet man, deras relation kanske precis utvecklats den dagen ni skulle på dejt.

Skrivit lite med en kille som verkar trevlig.
Så skrev han att han uppskattar att jag är tågvärd eftersom han gillar när man klär sig propert med lite office stuk.

Fick göra honom besviken där. Jag har uniform för att jag måste, vägrar använda den töntiga scarfen och skulle aldrig klä mig så privat. Jag går liksom på stan i mjukisbyxor med enhörningar och rosa tröja.
Det går inte att se proper ut med så mycket tatueringar :p

Skrivit lite med en kille som verkar trevlig.
Så skrev han att han uppskattar att jag är tågvärd eftersom han gillar när man klär sig propert med lite office stuk.

Fick göra honom besviken där. Jag har uniform för att jag måste, vägrar använda den töntiga scarfen och skulle aldrig klä mig så privat. Jag går liksom på stan i mjukisbyxor med enhörningar och rosa tröja.
Det går inte att se proper ut med så mycket tatueringar :p
Men va?! Skulle påbjuden arbetsklädsel på något sätt indikera hur en klär sig privat? Jag, och typ alla jag känner, måste ha missat det pm:et i så fall. :rofl:

Men va?! Skulle påbjuden arbetsklädsel på något sätt indikera hur en klär sig privat? Jag, och typ alla jag känner, måste ha missat det pm:et i så fall. :rofl:

Haha! Nja, jag tror inte han menade riktigt så utan det var mer en fortsättning på diskussionen.

Annars är det intressant det där med kläder. Tycker inte min uniform är så speciell men den ger tydligen väldigt mycket auktoritet. Blir bemött helt annorlunda när jag har den mot när jag har vanliga kläder, både när jag rör mig ute eller besöker affärer.

@Singoalla jag minns inte helt hur gammal du är, men känns det så bråttom att få barn att du inte vågar vänta längre på att hitta någon att få barn tillsammans med?

Eller känner du fortfarande att du inte vet om du vill vara i ett «seriöst» parförhållande? Tror du skrev något liknande det då du började gå till IVF-kliniken...

Tänker att din situation nu är väl lite annorlunda än då, mtp frukostkillen och nya M som båda känns som möjliga framtida partners...?

(Du behöver givetvis inte svara om du inte vill. :) )

Det har tagit några turer i huvudet, och började med att jag kände att jag inte ville ha ett förhållande alls. Då kändes det som det självklara valet att skaffa barn ensam. Idag vet jag inte vad jag kommer att landa i utan ser de båda alternativen som väldigt bra alternativ för mig, förutsatt att jag hittar ett förhållande som jag vill ha och det vet jag ännu inte. Jag känner att det kan gå åt båda håll. Fördelen med att skaffa barn ensam är ju att jag inte måste invänta ett förhållande (med någon som vill och kan få barn med mig) utan är fri att styra själv. En partner kan tillkomma i efterhand. Kuratorn som jag träffade igår kallade det att ”köpa sig lite tid” och berättade att det är väldigt vanligt hos ensamstående som kommer till kliniken. Hon menade att det har gett kvinnor samma möjlighet som män alltid har haft, nämligen att vänta till mognare ålder med att träffa rätt partner och ändå kunna få barn.

Jag är säker på att oavsett hur det blir så kommer det bli super, och jag ser det som en fantastisk möjlighet att få skaffa barn ensam. Bara hen och jag. Det känns underbart. Med det sagt så kan det hända att jag ändå ringer till kliniken nästa vecka och frågar om tidsperspektivet här. De vet om att jag fått felaktig information om donationskön och hade planerat för insemination om ca 1,5 år. Det kan hända att jag ber om mer tid så jag får fullfölja min sparplan och planera bättre. Jag är inte säker ännu, men ska låta det landa lite kommande dagarna. Passande då att åka på weekend med mina allra närmsta vänner så vi får möjlighet att prata och bolla olika scenarion :)

Suck. Hemma i Sverige igen, men träffade någon (en annan än han som diskuterades i föregående tråd) innan jag for. Jag känner mig... förälskad. Dumma, idiotiska Strindlund. Orkar inte. Och jag kan inte åka tillbaka förrän 3 månader senare pga visumregler. Frågan är om jag ska säga att vi bryter helt, eller tar distans för att sedan ses när jag åker tillbaka. Vill inte stå här och vänta som en idiot när risken för otrohet och lögner är typ 99.99%. Min väninna säger att man måste våga för att vinna, och när man träffar någon som ger ett så starkt intryck, så måste man ge det en chans. Jag är dock rädd och vet inte om jag orkar gå igenom detta!

Det är så lätt att säga att jag aldrig skulle utsätta mig för detta, vilket jag har sagt minst tusen gånger tidigare, men nu när jag väl är här känner jag mig oviss och osäker. :banghead:

@Strindlund Varför är risken för lögner och otrohet så stor? Jag håller med din vännina om att man måste våga för att vinna och en kan förlora ganska mycket istället. Jag tror distansförhållande kan fungera en period och om man har en plan på när man inte behöver vara på distans längre. Mina tidigare erfarenheter av distans sträcker sig bara inom Sveriges gränser och inte ens då jättelångt, men jag tyckte ändå det var riktigt jobbigt.
Sen är jag samtidigt en hopplös romantiker innerst inne som tror på stora romantiska gester, att love conquers all osv. så egentligen vill jag bara säga till dig KÖR för det kan bli så bra, men det låter nog klokast i att landa lite hemma och fundera på vad du verkligen känner, vill och eventuellt är beredd att offra.

KL

Jag fortsätter träffa samma killar som tidigare, har umgåtts med T väldigt mycket speciellt. Sist han var här slutade kvällen med att jag (från att ha mått väldigt bra) svimmar, spyr och är nu inne på dygn 3 av världens sämsta typ av magsjuka. Jag vill DÖ. Har aldrig varit magsjuk förut, stackars stackars stackars er som är det ofta alltså!
Skulle träffat R idag egentligen, men blev såklart tvungen att ställa in. Har lite svårt att veta vart jag har honom, eller vad han tycker, men vi har inte setts så många gånger heller så ska nog inte tänka för mycket på det. Jag vill ju chilla, så då får jag fasen ta och göra det också!
Jag och spanjoren fortsätter skriva och jag saknar honom! Vet inte om jag skrivit det tidigare, men han är lite åt hippiehållet och jag har aldrig umgåtts med någon med det tankesättet (eller vad man ska säga?) tidigare och det är så intressant att prata med någon som har ett helt annat sätt att se på saker och ting. Vi har försökt att få ihop så vi kan ses snart, men verkar inte möjligt fören till semestern tyvärr. Well, den som väntar på något gott osv...

@Strindlund Varför är risken för lögner och otrohet så stor? Jag håller med din vännina om att man måste våga för att vinna och en kan förlora ganska mycket istället. Jag tror distansförhållande kan fungera en period och om man har en plan på när man inte behöver vara på distans längre. Mina tidigare erfarenheter av distans sträcker sig bara inom Sveriges gränser och inte ens då jättelångt, men jag tyckte ändå det var riktigt jobbigt.
Sen är jag samtidigt en hopplös romantiker innerst inne som tror på stora romantiska gester, att love conquers all osv. så egentligen vill jag bara säga till dig KÖR för det kan bli så bra, men det låter nog klokast i att landa lite hemma och fundera på vad du verkligen känner, vill och eventuellt är beredd att offra.

Jag vet av erfarenhet, inte av egen, men har sett det dagligen. Har däremot också stött på de allra starkaste relationerna och jag har en annorlunda känsla för den här killen. Fast ja, jag är rädd. Kan jag ta mig igenom den här sommaren, är jag beredd att ge det en chans. Frågan är om jag kan utan daglig ångest.

Villapappan ställde igår in dejten vi planerat för ikväll. Har lite issues kring fina sommarkvällar, får lätt ångest över att vara själv, och tack vare detta är jag nu efter ett beslut taget för en halvtimme sen på väg för att dricka öl och kanske bada med min osäkraste tindermatch nånsin... hade funderat på att av avmatcha efter att ha chattat ett tag men blev visst inte så... han verkar snäll men tror inte alls vi är varandras typer. Kan bli spännande detta!

Jag vet av erfarenhet, inte av egen, men har sett det dagligen. Har däremot också stött på de allra starkaste relationerna och jag har en annorlunda känsla för den här killen. Fast ja, jag är rädd. Kan jag ta mig igenom den här sommaren, är jag beredd att ge det en chans. Frågan är om jag kan utan daglig ångest.
Kan ni inte ha förhållandet kravlöst medan du är i Sverige? Så är det ni igen när du är tillbaka? Så körde vi när jag hade distansförhållanden.

Kan ni inte ha förhållandet kravlöst medan du är i Sverige? Så är det ni igen när du är tillbaka? Så körde vi när jag hade distansförhållanden.

Definiera kravlöst? Jag försöker att tänka att jag inte alls kan styra över vad han gör när jag inte är där (inte när jag är där för den delen heller men..) och att om det är meningen att vi ska vara tillsammans så kommer det att visa sig sen. Jag menar, jag är ju själv rätt självständig och rent av flörtig i olika sammanhang osv utan att jag har intention att vara intresserad av något utanför t ex mitt arbete. Frågan är bara hur jag ska kunna slappna av och inte kväva mig själv och honom just nu :cautious:.

Träffat Hundkillen och det var sådär... Inget nuppande. Vet inte om jag är attraherad. Han är galet lik ett ex...

Jätten har hört av sig igen om någon minns honom. Han vill träffas och det vill jag med. Men han jobbar helt galet mycket och det gör jag med just nu så tveksamt om det är möjligt?

Nästa på tur är Köpenhamn på onsdag. Jag är så himla taggad! Tror det kan bli HUR bra som helst. Hen verkar förstå precis vad som får igång mig, och ger ett så behagligt intryck. Har fikat en gång och nu ska jag hem till honom :d

Villapappan ställde igår in dejten vi planerat för ikväll. Har lite issues kring fina sommarkvällar, får lätt ångest över att vara själv, och tack vare detta är jag nu efter ett beslut taget för en halvtimme sen på väg för att dricka öl och kanske bada med min osäkraste tindermatch nånsin... hade funderat på att av avmatcha efter att ha chattat ett tag men blev visst inte så... han verkar snäll men tror inte alls vi är varandras typer. Kan bli spännande detta!

Går bättre än väntat. Beräknar kvällens hångelchanser till c:a 90%. :)

Går verkligen inte bra för mig just nu. Även fredagens dejt med M inställd. Dock inte permanent, så får se när det blir istället.

Hade datenight med bästis igår. Hon tyckte vi skulle bjuda in 25-åringen också. Kul kväll med häng på en bar :)

Hon skrev sen:
- Han är så gullig! Håll i honom! :heart

Idag var vi bakissega, gick promenad med herr pudel, köpte glass och hämtmat och hängde sen i solen på hans balkong :)

Jag är uttrååkaaaaad! Och avis på er som dejtar!
Holländaren har slutat att höra av sig, och efter att jag sagt t den andre killen att jag inte vill ses längre så är jag tillbaka i fiskandet efter nya träffar och i nuläget går det seeegt...
Jag vil vara ute ondricka öl med ngn i sommarvärmen!

Jag måste sluta tråkswipa.
När jag sen kollar mina matchningar undrar jag verkligen vad jag dragit höger på. Kan tex vara rosa hörlurar, söt hund, bra anthem, gulligt gosedjur, enhörningsemoji i texten.
Wtf!
Är jag intresserad av att skriva till någon av dessa? Nej!
Vill jag att de skriver till mig?
Absolut inte!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 024
· Visningar
105 462
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18