Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ställdes precis hela min värld upp och ner. Funderade först på göra en ny tråd anonym men äh, detta är ju egentligen inget att skämmas över. Trots att jag tycker jag varit noggrann gjorde jag ett gravtest imorse som visade positivt. Känner mig lite ur balans, men på något sätt väldigt skönt då jag alltid känt att jag aldrig vill ha barn, men också varit rädd för att bli gravid och tänkt "tänk om jag ändrar mig?". Det har jag inte gjort, har redan bokat tid hos gyn och känner till och med att det kanske är dags att ta tag i den där steriliseringen jag funderat på i några år... Det här blev på något sätt som en bekräftelse på att jag aldrig kommer vilja ha ett eget biologiskt barn. Skulle inte säga att jag mår bra, jag är helt klart omtumlad men det känns i alla fall okej. Detta hör väl inte riktigt hemma i dejtingtråden men behövde skriva av mig lite, hoppas det är okej!

(Och @Singoalla - Jag hoppas inte du tar illa upp utav detta (då våra situationer är lite omvända), jag har läst om din situation och hoppas allt löser sig för dig till det bästa, hur du än väljer att göra just nu!).

Jag förstår behoven av att ventilera och sex och dess följder är ju onekligen en del av dejtande men jag ber er att i fortsättningen lufta tankar om önskade/oönskade/planerade/oplanerade/osv graviditeter i andra, mer lämpliga trådar (eller starta nya! :)).

/mod

Jag förstår behoven av att ventilera och sex och dess följder är ju onekligen en del av dejtande men jag ber er att i fortsättningen lufta tankar om önskade/oönskade/planerade/oplanerade/osv graviditeter i andra, mer lämpliga trådar (eller starta nya! :)).

/mod

Jag förstår! Jag är ledsen om jag varit otydlig men min situation just nu handlar främst om jag verkligen vill ge upp hoppet om en kärleksrelation inom de närmsta åren (kanske till och med med en viss person) eller inte. Så i eget huvud högst relaterat till dejting, även om det kanske inte varit så tydligt som jag menat.

Köpenhamn i morgon! Jag har skruvat upp förväntningarna för högt och dagen till ära så vaknade jag med en stor finne rätt i nyllet och magen är helt uppblåst och gasig :cry::laugh:. Fan också, dröjer nog 2-3 veckor innan jag får en ny chans om jag sumpar denna.

Nåja, Vänsterprasslaren kommer förbi på torsdag. Han har verkligen börjat arta sig. Vi pratar mycket mer och han är smartare än jag trodde. Han är också mån om att bli en bättre älskare och frågar jättemycket om vad jag gillar, om han lyckas, vad han ska tänka på tills nästa gång osv. Ganska lite prat om vad han gillar och supermycket fokus på mig. En bra egenskap hos en kk ;). Vi har pratat en del om att experimentera lite tillsammans och även här är det min variant som får störst utrymme.

Jag har fan haft otur innan i mitt liv. För liknande älskare har lyst med sin frånvaro. Nu är det nästan mer regel än undantag, att jag står i fokus och han kommer i andra hand

Jag och frukostkillen har verkligen kommit varandra närmare den senaste veckan. Att det uppdagades att jag träffade någon annan samtidigt som jag måste ta beslut om insemination tvingade oss att kasta allt "nice and easy" åt sidan och börja ställa lite kritiska frågor om vårt framtida umgänge. Det känns som att vi drog ur proppen på våra kommunikationssvårigheter och allt kring det har känts väldigt bra. Jag skrev tidigare om att han bett om besked från min sida om jag vill dejta honom, och bara honom, eller inte. Nu börjar jag känna att jag nog vill ge honom ett positivt besked på den frågan. Jag blir till och med lite pirrig av tanken att få berätta det för honom. Samtidigt skriker alla rädslor i mig och jag får för mig att förhållanden är någon form av rävsax där man blir både kvävd, olycklig och bortglömd av sitt sociala umgänge. Också någonting jag tänker mig att jag ska prata med honom om. Att ett någotsånär exklusivt dejtande inte betyder att jag är redo att flytta ihop och gifta mig, utan att jag måste få testa vattnet och se om det är så läskigt som jag tror. Buke, har ni några tips på hur man överkommer sina irrationella rädslor?

Tinder verkar tycka att SJ är den ultimata mannen för mig eftersom de visar honom varje gång jag sveper, trots att jag vänster varje gång :meh:
Igår ledsnade jag, drog höger och fick en match.
Trodde inte han skulle skriva något men det gjorde han. Jag gav en kort förklaring och lät det vara. Tar han inte bort mig får han bara ligga kvar så slipper jag få upp honom i flödet hela tiden.

En manlig kollega swipade åt mig förut. Han hade lite andra kriterier än mig och det gav lite matchningar som jag inte skulle fått annars. Lite kul och ska absolut ge dem en chans :D

Buke, har ni några tips på hur man överkommer sina irrationella rädslor?

Säger lite som tidigare, jag övar på att våga bara ta chansen direkt och det känns nästan som att det håller på att bli bättre faktiskt! Underbart att läsa dina inlägg, vad du än skriver så är det så insiktsfullt o välskrivet och väcker alltid nya tankar :love:

Skulle faktiskt hoppa in här o skriva ett inlägg lite i samma stil. I söndags hände en grej jag tyckte var obehaglig: jag sa ifrån om en sak och min dejt blev lite ledsen. Hatar den känslan. Blir helt tyst och vill bara försvinna. Målar upp en massa negativa scenarion i huvudet och förväntar mig att bli tjatad på om något svar jag inte har en jäkla aning om och vet till slut knappt ens vad jag heter. Precis det där min psykolog ville jag skulle öva på :meh: Att själv ta den bollen o fråga/börja prata igen. Det gick väl inget vidare då direkt. Min dejt är ju gullig o fattar att säga åt mig alla sådana självklara grejer som i min hjärna blir helt självklara fast åt andra hållet.

Men sedan dagen efter gick jag runt på jobbet o funderade o pratade med @Bison och kände mig inte alls bekväm med gårdagen trots att vi egentligen redde ut allt. Han är mycket mer känslig o dramatisk jämfört med mig och kan reagera starkt men sedan tar det inte lång stund innan han ber om ursäkt onödigt mycket o samma dagen efter osv. Han vet ju också precis hur hans reaktioner påverkar mig så vi pratar alltid ordentligt om det. Men jag kände att jag egentligen bara gjort som vanligt o tagit den lätta vägen ut, pratat om allt han trodde vi behöver prata om men att jag faktiskt hade mer saker jag behövde prata om.

Så jag skickade ett mess. Den där skräcken när man precis skickat och alltid ångrar sig. Jag som är dålig på att ta upp saker irl övar rätt mycket på detta nu, för att inte komma undan med att den andre inte vet att jag vill säga något... hade ont i magen halva dagen. Sedan tänkte jag, undra om han är orolig för vad jag vill prata om nu? Knappast. Och så insåg jag att va fan, jag vet ju bättre än att hålla på med negativa tankar o bestämde mig för att le inombords och tänka "vad bra det kommer bli att prata om detta ikväll! :laugh:" Så jävla hurtigt. Började med att fråga honom just det, hur han reagerade när jag skrev det. Och det var bara nått glatt o sedan tänkte han inte mer på det resten av dagen. Något att ta efter för mig.

Sen var det så himla okomplicerat. Jag ser alltid framför mig att alla diskussioner leder en bara mer isär och saker man säger bara blir som långsökta problem omöjliga att komma runt typ. Låter man bli att prata om det så kan en del sopas under mattan typ. Fastän jag vet det inte är sant. Och att jag måste sluta ta saker så personligt om det gäller folk jag vet vill mig väl. Inte se vartenda felsteg som något oåterkalleligt hot mot mig. Så som det varit tidigare med alla som inte förstod mig och körde över mig. Men nu blev det bara ett kort helt odramatiskt snack innan vi fortsatte titta på en serie vi ser tillsammans. Det kändes som att vi lärde känna varandra så himla mycket mer på den lilla stunden och jag är så sjukt glad att jag äntligen börjar bli lite modig :D Snart har jag kanske nått upp till någon form av lägstanivå avseende vilken kommunikation som krävs för att ha någon typ av förhållande med en annan person, förutsatt att det är en sjukt lättkommunicerad person 😅 Men jag ska verkligen aldrig utsätta mig mer för att träffa någon annan typ, fy vilken motvind jag gett mig själv alla år utan att inse det 😑

Tinder verkar tycka att SJ är den ultimata mannen för mig eftersom de visar honom varje gång jag sveper, trots att jag vänster varje gång :meh:
Igår ledsnade jag, drog höger och fick en match.
Trodde inte han skulle skriva något men det gjorde han. Jag gav en kort förklaring och lät det vara. Tar han inte bort mig får han bara ligga kvar så slipper jag få upp honom i flödet hela tiden.

En manlig kollega swipade åt mig förut. Han hade lite andra kriterier än mig och det gav lite matchningar som jag inte skulle fått annars. Lite kul och ska absolut ge dem en chans :D
Kanske jag är bakom flödet, men har ni slutat dejta nu eller? :)

Jag och frukostkillen har verkligen kommit varandra närmare den senaste veckan. Att det uppdagades att jag träffade någon annan samtidigt som jag måste ta beslut om insemination tvingade oss att kasta allt "nice and easy" åt sidan och börja ställa lite kritiska frågor om vårt framtida umgänge. Det känns som att vi drog ur proppen på våra kommunikationssvårigheter och allt kring det har känts väldigt bra. Jag skrev tidigare om att han bett om besked från min sida om jag vill dejta honom, och bara honom, eller inte. Nu börjar jag känna att jag nog vill ge honom ett positivt besked på den frågan. Jag blir till och med lite pirrig av tanken att få berätta det för honom. Samtidigt skriker alla rädslor i mig och jag får för mig att förhållanden är någon form av rävsax där man blir både kvävd, olycklig och bortglömd av sitt sociala umgänge. Också någonting jag tänker mig att jag ska prata med honom om. Att ett någotsånär exklusivt dejtande inte betyder att jag är redo att flytta ihop och gifta mig, utan att jag måste få testa vattnet och se om det är så läskigt som jag tror. Buke, har ni några tips på hur man överkommer sina irrationella rädslor?
Hur irrationell är den? Mot bakgrund sv både dina tidigare relationer och många av de par man ser omkring sig, så undrar jag. Jag vet inte om det är likadant för män (i heterorelationer), men att parbildningar ofta medför att kvinnors personliga integritet blir rätt naggad i kanten, är helt uppenbart för mig.

Hur irrationell är den? Mot bakgrund sv både dina tidigare relationer och många av de par man ser omkring sig, så undrar jag. Jag vet inte om det är likadant för män (i heterorelationer), men att parbildningar ofta medför att kvinnors personliga integritet blir rätt naggad i kanten, är helt uppenbart för mig.

Ja, självklart. Jag tror att det som är irrationellt i det här fallet dels är att jag skulle vara fast. Jag har alltid möjligheten att backa ur situationen om jag skulle vilja (och orka). Till skillnad mot tidigare relation är jag och den här mannen jämlikar i form av ekonomi, hälsa och socialt nätverk så att lämna skulle inte medföra samma samvetskval som jag tidigare upplevt. Samt att min personliga integritet har prioriterats väldigt högt av honom de 8-9 månader som vi umgåtts så jag ar svårt att se att den skulle respekteras mindre i ett förhållande.

Men ja, jag tittar på par runtomkring mig och jag ser liv som jag inte vill ha. Det stämmer, och det skrämmer mig. Så jag försöker fokusera på de par som inspirerar mig för det finns några sådana också.

Fast är det parbildningen eller familjbildningen som oftast är orsaken i dessa fall?? Vad jag sett så innebär det en mycket större risk för att bli "kvävd, bortglömd osv" att skaffa barn än att skaffa en partner....? Dock så väljer många självmant att spendera mindre tid med kompisar och mer med sin partner, vilket så klart kan leda till att det sociala umgänget minskas. Men de kanske trivs med det?

Fast är det parbildningen eller familjbildningen som oftast är orsaken i dessa fall?? Vad jag sett så innebär det en mycket större risk för att bli "kvävd, bortglömd osv" att skaffa barn än att skaffa en partner....? Dock så väljer många självmant att spendera mindre tid med kompisar och mer med sin partner, vilket så klart kan leda till att det sociala umgänget minskas. Men de kanske trivs med det?

Nu säger jag absolut inte att det är så här i @Singoalla .s fall, men i mitt fall var det så här. När jag blev tillsammans med min nuvarande sambo hade jag inte alls någon intention att minska min umgängeskrets, det kom dock naturligt att det blev så då jag flyttade till honom där jag inte kände en kotte. Trots det fick jag höra från en del vänner innan att "nu kommer du bli så här...", "nu kommer du ändra på det här..." och massa gnäll om hur folk antog att jag skulle bli bara för att jag fått en partner. Enligt mig är det helt galet och faktiskt ganska tröttsamt att höra, då jag inte hade som intention att ändra mig på något sätt. Det enda som, enligt mig, hade ändrats var att jag hade en partner som jag givetvis också ville spendera tid med - likaså vill jag umgås med andra utöver honom. :)

Men visst har jag sett många vänner som går in i ett förhållande och isolerar sig då totalt, men jag tror att mycket är upp till en själv. Visst finns det kanske fall då partnern också spelar in i det, men är det en partner som försöker begränsa en och som inte låter en ha sitt eget liv och egna vänner - då är det ju ingen bra partner oavsett så då hade jag tackat för mig. :turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 024
· Visningar
105 570
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka