Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som att både Villapappan och Kelsjuk får kategoriseras som engångsligg, inte ett ljud från Villapappan sen han ställde in dejten, och Kelsjuk som jag löst pratat om att träffa igen i söndags sa då att han var lite förkyld och vi hörs, men sen ingenting från honom heller. Båda två verkade väldigt på att träffas igen när vi sågs, men jag bryr mig faktiskt inte om att de dissar mig, och det känns skönt. Har blivit lite blasé kanske.

Men så känner jag mig lite bubblig inför en dejt imorgon med Trummisen, en ny tinderkille jag började skriva med för några dagar sen. Vi har lyckats skippa den artiga anställningsintervjun och gått direkt in på ganska personliga samtalsämnen och han verkar bara så fin... Men han är sju år yngre än mig, och det känns lite ovant. De jag dejtat nu innan har alla varit +-2 år, även om jag har haft större åldersspann inställt. Det är ju verkligen inga problem, han är en vuxen människa, och lika gammal som en nära kollega till mig som jag tycker mycket om och gärna hade dejtat om han varit singel... , Ändå svårt att inte tänka fjantiga tankar om att han kommer tycka att jag är en gammal tant. Men då hade han ju inte matchat med mig till att börja med.

Så har jag gjort mitt Tinder roligare med två förändringar. Dels så testar jag Tinder gold. Är rätt kul faktiskt att se vilka likes man får även om det är mycket tramslikes som säkert sveper höger på allt.
Och så var jag så less på att svepa slut på folk att jag testade att ställa in så jag ser både killar och tjejer, mest på kul tänkte jag, men oj, det satte snurr i mitt huvud. Varenda presentation tjejerna lade ut var ju klockrena högerswipes som jag hade en massa gemensamt med, så många härliga personer jämfört med alla tråkiga killar. Först blev jag så frustrerad för jag vågade ju ändå inte svepa höger, så jag tog bort inställningen igen. Men sen har jag processat det hela lite, och efter många om och men har jag nu matchat med ett gäng sköna tjejer, men ingen har skrivit nåt än.

Grejen är att jag har rätt rejäla issues kring det här. Har tänkt lite kring begreppet pansexuell och skulle tro att jag är nåt sånt, jag tänder väldigt mycket på personlighet och har inte mycket utseendepreferenser. Till mycket övervägande del har de jag blivit kär i varit killar, men några gånger tjejer, varav ett par kände jag att jag ville vara fysiskt nära också, (speciellt på fyllan poppade den känslan upp). Men faktum kvarstår, jag har aldrig ens hånglat med en tjej. Dels för att jag är osäker, och det är bekvämt att hålla sig på känd mark, men också för att jag har som livsproblem att jag ofta är osäker över när jag får vara med och inte. I detta sammanhang är jag så rädd för att utsäga mig vara nåt jag inte är, vara nåt slags hycklare, komma och tro att jag kan komma och klampa in på ett område som inte är mitt. Dessa tankar har jag dealat med en del långt tidigare, när jag hade en period då jag hängde mycket i "flatkretsar" samtidigt som jag hade pojkvän. Jag pallade t.ex. inte gå med mina kompisar i en lesbisk demonstration och blev skitnervös när mitt band bestående av heterotjejer skulle spela på en lesbisk festival "de kommer märka att vi inte är på riktigt!" var min känsla. Det fanns nyfikenhet inför att vara med en tjej, men jag var liksom för rädd för att vara en fejk, en lesbianwannabe-heterotjej. Och sen släppte jag tanken helt och har hållit mig till att fokusera på killar.

Men jag är fortfarande nyfiken märker jag alltså nu, nånting har vaknat till igen. En känsla av att varför begränsa sig. Det handlar alltså inte om att jag vill vara med en tjej för att vara med en tjej, utan det handlar om att jag kanske missar en massa sköna personer jag skulle kunna trivas kanon ihop med när jag låter kön vara en kanske onödig dealbreaker. Men är samtidigt livrädd för att utsätta en annan person för "experimenterande". Därför måste jag, om jag nu vill ta kontakt med en tjej vara rak och kommunicera min osäkerhet känns det som. Att jag är helt grön på att dejta tjejer och ett osäkert kort, så att de kan backa om de inte är fine med det. Men hur? Inputs någon?
Alltid när jag dejtat en tjej har det någon gång kommit upp tidigare förhållanden eller sexualitet som samtalsämne. Lite för att känna av läget, om de andra verkligen är intresserad av samma sak som en själv eller om det bara är för att testa.
Jag har en tendens att dejta tjejer som är bi, vet inte varför, men det blir så. Om jag inte vore väldigt intresserad av den andra skulle jag backa om det visade sig att hon saknade lesbiska erfarenheter. Jag dejtar personer som är tillräckligt gamla för att ha haft tid att utforska sin sexualitet redan, om man runt 30 inte har testat att dejta eller haft förhållande med tjejer så tar jag det tyvärr inte så seriöst.

Jag är intresserad av ett förhållande numera, inte bara sex. Och känner inte för att vara någons experiment, det är avtändande för mig.

Alltid när jag dejtat en tjej har det någon gång kommit upp tidigare förhållanden eller sexualitet som samtalsämne. Lite för att känna av läget, om de andra verkligen är intresserad av samma sak som en själv eller om det bara är för att testa.
Jag har en tendens att dejta tjejer som är bi, vet inte varför, men det blir så. Om jag inte vore väldigt intresserad av den andra skulle jag backa om det visade sig att hon saknade lesbiska erfarenheter. Jag dejtar personer som är tillräckligt gamla för att ha haft tid att utforska sin sexualitet redan, om man runt 30 inte har testat att dejta eller haft förhållande med tjejer så tar jag det tyvärr inte så seriöst.

Jag är intresserad av ett förhållande numera, inte bara sex. Och känner inte för att vara någons experiment, det är avtändande för mig.
Det förstår jag! Tack för att du delar med dig av hur du känner kring det.
Om det kommer fram i ett redan dejtande skede att någon inte har nån erfarenhet, skulle det då kännas irriterande för dig? Det jag funderar på är om man ska ta upp det redan direkt man börjar skriva till varann så att man inte slösar någons tid i onödan.

Om det kommer fram i ett redan dejtande skede att någon inte har nån erfarenhet, skulle det då kännas irriterande för dig? Det jag funderar på är om man ska ta upp det redan direkt man börjar skriva till varann så att man inte slösar någons tid i onödan.
Var ärlig mot dig själv och den andra personen. Jag tycker att Petruska säger det rätt bra med att det skiljer sig inte från annat egentligen man får se vart det tar en. Experiment? Allt dejtande är ett experiment för att se om mutual attraction finns oavsett om det är första gången med en annan tjej eller en kille från annat land och jag tycker det känns lika konstigt att ställa krav på att man ska veta angående kön som att kräva ja/nej på mycket annat initialt.

Ja.. Ärligt talat så skulle jag tycka att det var irriterande. Jag vill inte lägga ned tid på någon som inser efter ett tag att personen ifråga nog var "straight" ändå. Eller någon som inte vågar ta klivet till att ha en relation med en tjej, utan känner sig tryggare i den straighta världen.
Kanske känner jag så för att jag är lite less på tjejer som bara kan tänka sig att ha sex med andra tjejer, men flyr till en man så fort det handlar om en relation eller liknande. Jag känner mig utnyttjad av sånt.
Men absolut, allt dejtande och sånt är ett testande och experimenterande oavsett kön. Jag känner dock att jag inte vill vara en del i andras experimenterande när det gäller kön.
Jag söker efter någon som vet vem den är och redan har kommit fram till vilken sexualitet hen har och är trygg i den.

Beror dock på vad jag är ute efter, kan hångla på krogen med "straighta" tjejer och gå hem med dessa, men inte dejting.

Kanske känner jag så för att jag är lite less på tjejer som bara kan tänka sig att ha sex med andra tjejer, men flyr till en man så fort det handlar om en relation eller liknande. Jag känner mig utnyttjad av sånt.

Men ja! Samt alla straighta tjejer på Tinder som vill flirta och skriva men inte ses. Eller de som vill kyssas eller flirta framför killarna för att få deras uppmärksamhet, inte min. Förlåt men jag är så himla less på att känna mig utnyttjad av straighta kvinnor O_o

Det blir ju superkomplext då när tjejer som du @enough har ett genuint och ärligt intresse. Personligen hade jag inte blivit irriterad om personen är öppen och ärlig med sina tankar, jag hade sett det som positivt. Ännu mer om du kanske till och med sa någonting om att "Jag vet att du kanske träffat många nyfikna tjejer som visat sig vara straight och jag förstår att det måste vara ledsamt, så jag vill bara säga att jag verkligen har ett genuint intresse för dig" eller liknande. Mycket hellre en sådan dialog än att det är full-fart-flirt och en tvärbroms när hon kommer på att grabbar nog är nicare ändå. Jag hade inte haft något emot att ta ett glas vin med en nyfiken tjej och bara snacka, utan förväntningar från någons håll. Men då vill jag som sagt gärna veta om hennes tankar i förväg.

Men ja! Samt alla straighta tjejer på Tinder som vill flirta och skriva men inte ses. Eller de som vill kyssas eller flirta framför killarna för att få deras uppmärksamhet, inte min. Förlåt men jag är så himla less på att känna mig utnyttjad av straighta kvinnor O_o

Det blir ju superkomplext då när tjejer som du @enough har ett genuint och ärligt intresse. Personligen hade jag inte blivit irriterad om personen är öppen och ärlig med sina tankar, jag hade sett det som positivt. Ännu mer om du kanske till och med sa någonting om att "Jag vet att du kanske träffat många nyfikna tjejer som visat sig vara straight och jag förstår att det måste vara ledsamt, så jag vill bara säga att jag verkligen har ett genuint intresse för dig" eller liknande. Mycket hellre en sådan dialog än att det är full-fart-flirt och en tvärbroms när hon kommer på att grabbar nog är nicare ändå. Jag hade inte haft något emot att ta ett glas vin med en nyfiken tjej och bara snacka, utan förväntningar från någons håll. Men då vill jag som sagt gärna veta om hennes tankar i förväg.
Fast dessa tjejer kallar jag nog inte straight, utan snarare att de inte kommit ut än för sig själv eller andra (eller aldrig kommer göra). Oavsett är jag för gammal för sånt nu, pallar inte längre med det spelet.

Håller med dig om det andra stycket, tyckte det var bra skrivet. Bäst att vara helt öppen, det känns mycket mer seriöst. :)

Men ja! Samt alla straighta tjejer på Tinder som vill flirta och skriva men inte ses. Eller de som vill kyssas eller flirta framför killarna för att få deras uppmärksamhet, inte min. Förlåt men jag är så himla less på att känna mig utnyttjad av straighta kvinnor

Håller med @parellikusken

Är man straight, så finns det ju noll intresse av att svepa höger på kvinnor, noll intresse för att flirta med andra kvinnor och definitivt noll intresse för att kyssa andra kvinnor.

Utnyttjad blir du kanske, men inte av straighta kvinnor.

Fast dessa tjejer kallar jag nog inte straight, utan snarare att de inte kommit ut än för sig själv eller andra (eller aldrig kommer göra). Oavsett är jag för gammal för sånt nu, pallar inte längre med det spelet.

Håller med dig om det andra stycket, tyckte det var bra skrivet. Bäst att vara helt öppen, det känns mycket mer seriöst. :)

Håller med @parellikusken

Är man straight, så finns det ju noll intresse av att svepa höger på kvinnor, noll intresse för att flirta med andra kvinnor och definitivt noll intresse för att kyssa andra kvinnor.

Utnyttjad blir du kanske, men inte av straighta kvinnor.

Beror ju helt på hur man definierar straight/bi/homo. Personligen skulle jag inte kalla en person bisexuell som som enbart tycker att det är roligt att swipa på personer av samma kön utan att ha för avsikt att träffas. Det finns nog många som bara tycker att det är spännande att se vilka som är intresserade av dem. Bekräftelse, helt enkelt? Leka med en tanke? Detsamma med diverse fyllehångel. Jag skulle inte kalla en person bisexuell som lite rund under fötterna plötsligt får för dig att det skulle vara "kul" att hångla med en av samma kön. Jag vet många som fyllehånglat med någon av samma kön som definierar sig själv som straight och som jag uppfattar som straight.

Definierar man dock all typ av nyfikenhet på samma kön som bisexuell, även om man testar och sen bara "Äh det var inget för mig" så är det ju en annan sak. Men i mina ögon kan man definitivt vara både nyfiken och straight.

Hmm jag är snart 40 och har alldeles nyligen släppt lös min sexualitet och utforskar sådant jag har hållit dolt hela mitt liv. Så nej, bara för att man är över 30 så betyder inte det att man har hunnit skaffa sig alla erfarenheter eller ens hunnit erkänna för sig själv vad man tycker om och tänder på.

Jag är jätteglad att jag har hittat personer som hjälper mig att utforska och hitta rätt. Att kalla det experimentera låter lite utnyttjande, och det kan det knappast vara frågan om när jag har varit 100 % ärlig från start. Dvs sagt att jag är nyfiken men helt oerfaren.

Beror ju helt på hur man definierar straight/bi/homo. Personligen skulle jag inte kalla en person bisexuell som som enbart tycker att det är roligt att swipa på personer av samma kön utan att ha för avsikt att träffas. Det finns nog många som bara tycker att det är spännande att se vilka som är intresserade av dem. Bekräftelse, helt enkelt? Leka med en tanke? Detsamma med diverse fyllehångel. Jag skulle inte kalla en person bisexuell som lite rund under fötterna plötsligt får för dig att det skulle vara "kul" att hångla med en av samma kön. Jag vet många som fyllehånglat med någon av samma kön som definierar sig själv som straight och som jag uppfattar som straight.

Definierar man dock all typ av nyfikenhet på samma kön som bisexuell, även om man testar och sen bara "Äh det var inget för mig" så är det ju en annan sak. Men i mina ögon kan man definitivt vara både nyfiken och straight.
Det är ju en glidande skala det där, utan hack med kriterier som måste uppfyllas. Jag tror att många är som jag dvs tänder på det men vågar inte leva ut. Bland män är homofobin så mycket mer utbredd att det nog levs ut ännu mindre dvs de som ligger på den nedre delen av skalan vågar nog inte ens hångla lite på fyllan.

Det är ju en glidande skala det där, utan hack med kriterier som måste uppfyllas. Jag tror att många är som jag dvs tänder på det men vågar inte leva ut. Bland män är homofobin så mycket mer utbredd att det nog levs ut ännu mindre dvs de som ligger på den nedre delen av skalan vågar nog inte ens hångla lite på fyllan.

Det tror jag också. Sen tror jag också som sagt att många testar och inser att det inte var något för dem. Framför allt så handlar det väl om att respektera hur personen själv definierar sig. Jag tycker ofta att jag hör att personer som definierar sig själva som straight kanske bara inte kommit ut ur garderoben ännu, medan det sällan anses okej att påstå att en homo eller bisexuell person bara inte har hittat sin rätta läggning ännu. Jag förstår såklart varför det blivit så, men jag anser likväl att det är viktigt att erkänna en person som själv anser sig vara straight som just det.

Min egen tro är väl att sexualitet i allra högsta grad är en flytande skala, och har även män (ja, riktiga jäkla cis-män) i min närhet som visat nyfikenhet att utforska den skalan på sistone. Det känns positivt.

i mina ögon kan man definitivt vara både nyfiken och straight.

Är man helt straight, så är man inte binyfiken, helt oavsett om man själv klassar sig som helt hetero eller inte. Kanske är det enklare för vissa att säga sig vara heterosexuell, fast där finns annat också.

Men helt straight människor har faktiskt inget intresse av att flirta med, kyssa eller hångla med likakönande.

Är man helt straight, så är man inte binyfiken, helt oavsett om man själv klassar sig som helt hetero eller inte. Kanske är det enklare för vissa att säga sig vara heterosexuell, fast där finns annat också.

Men helt straight människor har faktiskt inget intresse av att flirta med, kyssa eller hångla med likakönande.

Det är din uppfattning. Jag vet många som inte delar den, jag bland andra.

Håller med.
Är straight och har aldrig fyllehånglat med någon kvinna, eller känt mig lockad till att göra det.
Däremot har jag fyllehånglat med desto fler män.. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 024
· Visningar
105 649
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka