Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir förvånad över mig själv när jag tänker på det: att en graviditet får så stor betydelse i sammanhanget.

Graviditeter och MODERSKAP är verkligen laddade grejer.

Jag har ingen aning om vilken betydelse graviditeten skulle ha haft för mig i sammanhanget, om jag varit frun.
Jag hade (faktiskt) också backat om frun var gravid. Graviditeten och det efterföljande året tycker jag skapar en obalans. Den som är gravid, nyförlöst eller har en liten som är totalt beroende av konstant tillgång till bröstet har helt enkelt inte jämställd med den som inte befinner sig i den situationen. Skulle man dessutom välja att separera så dröjer det ÅR innan barnet kan ha 50/50-boende om man ska följa experternas råd.

Det där är ju den absolut jobbigaste biten med dejtande, det där analyserandet av meddelanden, väntan på svar, tvekan över vad man egentligen skrev och hur det kunde tolkas osv....
Men kändes det bra för dig kände han säkert samma! Bara att plågas, vänta och se.
Ja vi får se.. nojar sjukt mycket över att jag inte erbjöd mig att dela kostnaden för pizzan men jag var så nervös att jag totalt glömde bort det (kunde knappt äta av den ^^) men hör han av sig så kommer jag självfallet erbjuda det eller att han kommer hem till mig på middag nästa gång ;)

Sen så nojar jag lite över det hela överlag. Han är tio år äldre än jag (36) och vi är på väldigt olika ställen i livet. Han har ett barn sedan tidigare och bor på gård, har fast jobb osv. Jag bor i studentlya och lever livet som heltidare på en studentkår...

Hör och häpna, karln pratar! Precis när man håller på att somna in dessutom. "Vi kanske borde prata" så då var det bara att blinka och jäspa några gånger så jag återgick till levande tillstånd. Kortfattat, han vill inte träffa någon annan än mig. Han kräver inte att jag slutar träffa andra, men han vill veta hur jag vill göra så att han får någon form av riktlinje. Jag tolkade honom som att han pratar om att just dejta andra på det sättet som vi ses, och inte en fullt ut monogam relation i dagsläget. Jag sa att jag behövde lite tid att ta det till mig och fundera på vad jag vill.

Jag berättade också att jag tycker att det är svårt att kommunicera med honom ibland och att jag tycker att vi har misslyckats med att prata om "oss". Han berättade att han dragit sig från att prata eftersom han varit rädd för att diskussionen skulle ta en oönskad riktning och att vi inte skulle kunna träffas mer efter det. Det har tydligen hänt honom några gånger att tjejer ställt ultimatum, att de ses monogamt eller inte ses alls, och då har han fått backa. Nu berättade han att han pratat med sina vänner om det här och att han önskar att jag inte kräver sådant just nu, men skulle jag göra det så skulle han gå med på det hellre än att sluta ses. Jag tyckte ändå att det var lite fint att han och hans kompisar har pratat om oss, tydligen en hel del. Han säger också att han inte riktigt vetat vad han velat och därför inte initierat diskussion, han hade fått för sig att han skulle behöva ha någon form av svar att komma med. Jag sa att jag absolut inte tycker att en diskussion behöver utmynna i någonting mer än "Vi vet ingenting just nu" men bara att prata kan ju ge ny information och nya tankar. Så det tyckte han var skönt att höra och jag tror att lite press släppte från honom när han förstod att jag varken kommer ställa ultimatum eller kräva tydliga svar just nu.

Jag passade också på att ta upp att han sällan delar med sig av vad han känner, varken vad han känner för mig eller för annat. Efter lite diskussion kom han fram till att han helt enkelt sällan har behovet och därför tar han inte upp det, men att han däremot tycker att det är skönt när jag frågar och han faktiskt får tänka efter lite och prata. Han säger att han gärna pratar om känslor, och han tycker att det är intressant att lyssna på mig som bollar precis allt som försiggår i huvudet. Jag frågade också om han tycker att jag är en jobbig hobbypsykolog när jag ställer många motfrågor och han sa att det inte hänt hittills, men skulle han börja svara osammanhängande irrelevanta svar om någonting helt annat så kan jag ju vara observant på att han ledsnat på diskussionen :p

Jag ska väl låta det här smälta lite och framför allt fortsätta ha den här typen av dialoger med honom, jag tror vi båda tyckte att det var väldigt skönt och många farhågor om hur den andre skulle agera och vad som skulle sägas försvann.

Och nu fick jag precis veta på IVF-klinken att min insemination är planerad till sommaren. Denna sommar, alltså. Jag trodde att det låg minst 1,5 år bort. Herre vad mycket tankar som går genom huvudet just nu. Tror jag flexar eftermiddagen och tar ett glas vin i solen.
Åh så spännande!! Jag går i tankarna själv, att om jag inte hittat någon när jag är runt 35 vill jag också genomgå det. Om du har lust och ork att skriva om din resa här eller någon annan stans har du en här som kommer att lusläsa alla inlägg :heart

@Singoalla Oj, shit vilken överraskning Singo! Måste kännas hemskt konstigt när du trodde det låg så långt fram i tiden....! Flexa, ta ett glas vin o smält det du :)

@durachiny Håller med @enough haha man kan ju analysera sönder sig på sånt där^^. Men då vill du träffa honom igen alltså. Hmm, lite komplicerat det där med åldersskillnad och skillnad i livet, men vill du fortsätta träffa honom så go for it tycker jag :)

---
Har pratat lite mer med killen på tinder, men känner att jag inte vet riktigt hur jag ska förhålla mig till att han säger sig inte vara redo för något mer än kompis eller kk, utan jag backar lite då. Fast, det behöver jag väl iofs inte göra, prata kan man väl ändå iofs... Vi har pratat om att ses, men blir nog inte förrän nästa helg, tyvärr.

@Singoalla Oj, shit vilken överraskning Singo! Måste kännas hemskt konstigt när du trodde det låg så långt fram i tiden....! Flexa, ta ett glas vin o smält det du :)

Men så spännande, och så snart!
Känner du dig redo? :)

Vin i solen blev hjärnan på högvarv en timme och sedan decka på soffan :o :D Jag är redo. Eller.. är man någonsin det fullt ut egentligen? Jag hade en sparplan så nu får jag väl räkna med att ha mindre pengar än vad jag räknat med att ha när det beger sig. Men det är lugnt ändå.

Frukostkillen sa "Jag kommer över så kan vi prata". Nya M sa att vi kan fortsätta träffas ändå om jag vill så får vi se vad som händer senare med inseminationen och allt. Känns som att jag har mycket att ta ställning till i närtid. Ugh.. just nu blir det dock vin med nära vän som kommer över så jag får bolla lite tankar.

Åh så spännande!! Jag går i tankarna själv, att om jag inte hittat någon när jag är runt 35 vill jag också genomgå det. Om du har lust och ork att skriva om din resa här eller någon annan stans har du en här som kommer att lusläsa alla inlägg :heart

Det kommer jag göra! Lär ha en del att ventilera på vägen :angel: :D :heart

Jag ska på dejt nästa vecka!
Läskigt, känns som att det var länge sedan sist.. Har ångest över att hon inte ska gilla mig, att jag ska välja fel kläder och se extra töntig ut, att jag ska snubbla och stuka foten, att jag ska råka fisa olämpligt o.s.v.
Jag vet inte ens om det känns roligt, eller bara läskigt.. Får se hur detta ska gå.

@Niyama Jag tycker det. Eftersom dejten redan var inbokad... och man vet ju aldrig, kanske hon känt att hon velat satsa på @Sharpless istället? Eller äsch jag vet inte, kändes taskigt att ställa in iallafall, men jag vet inte vad som vart bäst...

@Sharpless Men vad taskigt! Hon kunde väl ha gått på dejt med dig ändå och sett hur allt utvecklat sig.
Tycker du det hade varit schysstare om hon redan känner att hon träffat nån annan hon vill satsa på?!

Det är ju alltid svårt hur man ska göra, men att ställa in samma dag av den anledningen tycker jag är lite illa. Hade ju kunnat träffats för en öl, och sedan "inte tyckt att det kändes rätt". Såvida jag nu inte var helt idiotisk i chatten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 024
· Visningar
105 478
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka