Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en dum tinderfråga. När jag ska skriva om mig själv, hur gör jag för att hoppa ner en rad istället för att skriva allt i en klump?

Jag klickar på ”retur” när jag skriver här, men det finns inte som alternativ. Hjälp :p
Jag har den funktionen i telefonens tangentbord, en vinklad pilsymbol.

Man kan väl kanske vända på det då, hur har killar gjort för att ge er signaler för att få er att gå fram och öppna upp en konversation?
Jag har aldrig haft svårt för att se om någon verkar intresserad, eller tyckt att flirtande ute varit svårt eller jobbigt, trots att jag är rätt blyg och osocial.

Men jag tycker extra ögonkontakt och att le lite, det är väl standard? Jag har gått fram och pratat/stött på random killar ute även om jag inte märkt att dom kollat extra på mig dock, så det är ju inget krav att dom måste söka ögonkontakt innan jag vågar gå fram (eller ja, vågade, nu är jag ju inte ute o raggar längre :P)

Om dom velat spara mer tid hade dom kunnat ta en snabbis på toaletten ? Fast då finns ju risken att nån upptäcker det förstås :D:p
Det hade nog inte varit lika trevligt. Hon framhöll det i alla fall aldrig som ett alternativ.

Pust, det här med att säga ja till saker är ju halvt utmattande ;) Nädå, men en rätt ny matchning kom över och såg på matchen. Han var i faggorna och det blev hastigt bestämt, jag bjöd på jordgubbar och rosa fanta. Trevligt och kul på alla sätt men det hände ingenting mer än kramar hej och hejdå. Ser nog mer vänskap än något annat där men vem vet!

Ok. Den intressanta jag såg på tinder igår finns på instagram. Jag råkade få syn på honom där. Nu funderar jag på om det är helt fel att skriva ett privat meddelande för att få kontakt osv eller om jag ska vänta och se om det någon gång råkar bli matchning på tinder..? Skulle jag skriva och han inte är intresserad av kontakt så skulle jag såklart släppa det på en gång, men tänk om han skulle vara intresserad om han såg mig på tinder men bor liiite för långt bort för att jag ska dyka upp när han är hemma eller så. Då kanske han missar mig bara pga det. Det vore ju synd. Kanske :p

Jag tror tjejer tror att det räcker att dom ler lite en gång och stryker sitt hår... eller ger några blickar. Det kanske det gör på vissa också.

Ja, varför tror ni jag har svårt att tolka signaler då ?

Jag var intresserad av en kille som verkligen var extremt dålig på att tolka andras signaler och så här i efterhand har jag förstått att han nog hade rätt dåligt självförtroende. För att få honom att fatta att jag ville mer än att kolla på tv och äta chips typ fick jag (halvt ironiskt men ändock med en rätt stor portion allvar) fråga ”Jaha, knulla är inte att tänka på eller?”.
Först då trillade polletten ner på honom, och vi träffades faktiskt i typ ett halvår efter det. Det blev aldrig mer än en kk dock.
Det är rätt tröttsamt att behöva vara så övertydlig dock.

För att få honom att fatta att jag ville mer än att kolla på tv och äta chips typ fick jag (halvt ironiskt men ändock med en rätt stor portion allvar) fråga ”Jaha, knulla är inte att tänka på eller?”.
Först då trillade polletten ner på honom, och vi träffades faktiskt i typ ett halvår efter det. Det blev aldrig mer än en kk dock.

Haha, det där med att ta initiativ har aldrig varit ett problem för mig :p. Ska väl tilläggas att jag är väldigt försiktig av mig i början dock :).

Jag var intresserad av en kille som verkligen var extremt dålig på att tolka andras signaler och så här i efterhand har jag förstått att han nog hade rätt dåligt självförtroende. För att få honom att fatta att jag ville mer än att kolla på tv och äta chips typ fick jag (halvt ironiskt men ändock med en rätt stor portion allvar) fråga ”Jaha, knulla är inte att tänka på eller?”.
Det är rätt tröttsamt att behöva vara så övertydlig dock.
Kan dock vara rätt knepigt det där eller rättare sagt jag har rätt stort överseende med att människor kommunicerar annorlunda och det är inte omöjligt att den andra personen sitter och försöker skicka signaler som man själv inte märker och tänker precis likadant. Så bäst om man vill något är helt enkelt bara att ta tag i det själv snarare än att hoppas.

Ok. Den intressanta jag såg på tinder igår finns på instagram. Jag råkade få syn på honom där. Nu funderar jag på om det är helt fel att skriva ett privat meddelande för att få kontakt osv eller om jag ska vänta och se om det någon gång råkar bli matchning på tinder..? Skulle jag skriva och han inte är intresserad av kontakt så skulle jag såklart släppa det på en gång, men tänk om han skulle vara intresserad om han såg mig på tinder men bor liiite för långt bort för att jag ska dyka upp när han är hemma eller så. Då kanske han missar mig bara pga det. Det vore ju synd. Kanske :p
Skriv, vad har du att förlora? :p

Kan dock vara rätt knepigt det där eller rättare sagt jag har rätt stort överseende med att människor kommunicerar annorlunda och det är inte omöjligt att den andra personen sitter och försöker skicka signaler som man själv inte märker och tänker precis likadant. Så bäst om man vill något är helt enkelt bara att ta tag i det själv snarare än att hoppas.

Ja, så klart att människor kommunicerar annorlunda!
Jag hade dock varit väldigt tydlig innan, vi hade sex-smsat osv, men när vi väl sågs så tog han noll initiativ. Det blev bättre efter den frågan.

Jag försöker ladda för min lunchdejt med han som verkar för bra för att vara sann och har drabbats av någon sorts hysteriska nerver i kombination med grav sömnbrist denna veckan och är därför halvt handlingsförlamad. Tur att jag har ett par timmar på mig än ;)

Jag har en matchning som ganska snabbt visade sig vara ett bittert stolpskott men det är lite roligt att höra vad han kläcker ur sig så vi byter några rader då och då. (Han är djupt kränkt av behöva fjäska för kvinnor hela tiden för om jag inte redan visste det så är det minsann så det ser ut, jo, det är det, JO säger jag!!!!!!) Igår kväll berättade han att han "funderar på att försöka hitta någon att ligga med här" (alltså på Tinder) och jag sa att det är säkert inte omöjligt (det är det nog inte, han ser rätt så bra ut och letar man ligg samma kväll kanske det räcker en bit med bra bilder i alla fall) och han ba' "Nä det är det nog inte. Har du någon kk?" Vi kan alltså lägga subtilitet till hans kvalitéer ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 128
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 023
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka