Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är OK! Såklart , man inte behöver va lycklig bara för att man har enkelt att få sex.

Vilken insikt :p Jag gör det allra bästa med det jag har, och det är inte lite. Men att jag har en ganska svår problematik med relationer är ju klart som korvspad och det gör ont när det gör sig påmint. Jag är både ledsen och rädd ofta. Men jag försöker ta tillvara på det som är bra och göra det allra bästa av situationen som jag hamnat i.

Chanserna till en meningsfull relation har absolut noll och inget med antalet matchningar att göra. Så fruktansvärt sorgligt att du inte kan se det.
Alltså, ska den här tråden återigen gå ett varv på temat att det är synd om Hero för att han är attraherad av supersmala extroverta unga kvinnor utan barn som inte attraheras av honom?

Word! :bow:

Vilken insikt :p Jag gör det allra bästa med det jag har, och det är inte lite. Men att jag har en ganska svår problematik med relationer är ju klart som korvspad och det gör ont när det gör sig påmint. Jag är både ledsen och rädd ofta. Men jag försöker ta tillvara på det som är bra och göra det allra bästa av situationen som jag hamnat i.

Relationer är komplicerat.
Du kanske är i liknande situation fast omvänt. Låter som att du vill följa normen och ha en relation, men du klarar inte av det av olika anledningar ? Själv vill jag ha en relation men klarar inte av att fixa en ...

Relationer är komplicerat.
Du kanske är liknande situation fast omvänt. Låter som att du vill följa normen och ha en relation, men du klarar inte av det av olika anledningar ? Själv vill jag ha en relation men klarar inte av att fixa en ...

Egentligen är det väl inte så mycket normen som betyder något men jag minns hur det var att vara kär och det klart att det är en sorg att det kanske inte kommer att upplevas igen. Men du har rätt, det är aldrig kul att inte kunna få det man vill ha. Oavsett anledning.

Egentligen är det väl inte så mycket normen som betyder något men jag minns hur det var att vara kär och det klart att det är en sorg att det kanske inte kommer att upplevas igen. Men du har rätt, det är aldrig kul att inte kunna få det man vill ha. Oavsett anledning.
Yes, men så är det väl med det mesta. Man har svårt att nöja sig med det man har...
Har man köpt en ny bil så börjar man snart drömma om den där lite vassare bilen eller bostaden. Sen har vi vissa saker som du inte kan köpa dig till som kärlek. Vilket känns otroligt icke greppbart... Dvs, det finns ingen enkel plan att följa för att hitta den...
Angående det fetade så har jag precis samma problem. Jag minns också... och hur satans ont det gör när man förlorar den också.

Förstår precis.

Jag känner igen rädsla väldigt väl.
L tog upp det när jag sa att jag inte tror på kärlek. Att människan kan känna kärlek och rädsla, allt annat är kombinationer av de känslorna.
Jag känner såklart kärlek till mina vänner, djur och familj. Men just kärlek till en specifik person på det planet har jag svårt att tro att jag ska kunna känna och det grundar sig antagligen i min rädsla.
Därför jag gör det valet jag gör med att träffa kollegan istället, där är jag inte rädd, det är tryggt, säkert och bra.
Med L blir det rädsla och osäkert. Jag tycker väldigt bra om honom men jag vågar inte försöka och backar undan till min trygghet istället.

Jag tar den enkla vägen som vanligt och väljer kollegan.
Glass, guidad rundtur, bra sex, inga bekymmer, glatt och okomplicerat. Jag vet vad jag får, ingen risk för besvikelse.
Stannar kvar i min comfort zone ett tag till.

Meeeen, nej! Man måste utmana sin Comfort zone ibland, det är nyttigt... :p Annars kommer man bara gå runt i cirklar och inte komma någon stans... ;)

Jag har räknat ut att VÄLDIGT många kvinnor måtte vara lesbiska. Fler än man tidigare trott. Hur kan det annars vara så mycket lättare för kvinnor att hitta partners?
Inte så många(correction, nästan dubbelt så många). Men fler kvinnor än män identifierar sig som bi eller gay. Vilket naturligtvis drar ner statistiken för män som vill träffa en kvinna ytterligare från redan dåliga odds.

"Shedding new light on sexuality in U.S. adults under age 45, new research reveals women are almost three times as likely to report same-sex intimacy as men. And almost 7 percent say they're gay or bisexual compared to 4 percent of men.

Although these numbers have inched up in recent years, researchers have long noted that women exhibit more flexibility in their sexual preferences than men."

https://www.cbsnews.com/news/more-women-report-same-sex-relationships/

Full fart på Tinder för tiden, skrivit med två/tre nya interessanta personer i dag, varav en tjej som är så vacker på sina bilder att jag fick totalt prestationsångest innan jag vågade skicka iväg ett mess... :o Men hon verkade söt och trevlig och ville skriva mer imorgon sa hon. :love:

Såg även min Drömkille på Tinder, som jag varit förtjust i sedan jag var typ 17..... men där blev det såklart ingen match. :( Funderade på att ge honom en superlike, men lät bli pga att jag inte ville verka desperat... säkert töntigt, men... jag blir oftast rätt töntig när jag gillar någon. :rofl:

Även italienarn hörde av sig i dag, han är tydligen i Italien. Hälsade att det var sol därnere och att vi skulle pratas när han kom hem. :up:

Såg även min Drömkille på Tinder, som jag varit förtjust i sedan jag var typ 17..... men där blev det såklart ingen match. :( Funderade på att ge honom en superlike, men lät bli pga att jag inte ville verka desperat... säkert töntigt, men... jag blir oftast rätt töntig när jag gillar någon. :rofl:

Det är ju totalt ologiskt att göra så...

Det är ju totalt ologiskt att göra så...

Kanske. :p Själv brukar jag ofta tänka att killar som ger superlikes är desperata.... eller det blir någon slags obalans liksom, om den ena redan från start sagt att «jag gillar dig supermycket» medan den andra bara gillar en «normalt» mycket... :o Säkert helt ologiskt, men förstår du hur jag menar? :) Kärlek brukar väl dessutom inte vara särskilt logisk. :p

Kanske. :p Själv brukar jag ofta tänka att killar som ger superlikes är desperata.... eller det blir någon slags obalans liksom, om den ena redan från start sagt att «jag gillar dig supermycket» medan den andra bara gillar en «normalt» mycket... :o Säkert helt ologiskt, men förstår du hur jag menar? :) Kärlek brukar väl dessutom inte vara särskilt logisk. :p

Fast nu tänker du ologiskt igen...
Att ge någon en superlikes betyder inte att ni ska gifta er imorgon ? Det betyder enbart att det är någon du vill lära känna lite mer än alla dom andra.
Dessutom ger det dig en större chans göra just det... Men det är klart, tänker man som du att man är desperat kan det ju ge motsatt effekt.

Sen kan jag väl tillägga att många relationer börjar med en obalans ibörjan...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Svar
1 040
· Visningar
107 390
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 030
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
402
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka