Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för att jorden är rund så behöver inte alla dela din bild av hur kvinnor är. För det vet du uppenbarligen mycket lite om.

Må så vara.
Men jag vet hur tinder fungerar och vilka möjligheter kvinnor har till skillnad från män där. Fast detta är en pointless diskussion som varit uppe 20 ggr tidigare. Så jag vet inte om jag orkar...

Jag hoppar in lite snabbt såhär i tråden och hoppas att det är ok att jag ställer denna frågan här... :)
Hur hintar/visar man att man gillar någon utan att vara för "på" så att det blir stelt sen? Vill gärna ha kvar personen som vän även om han inte skulle ha samma känslor tillbaka. Vet inte alls hur jag ska "hinta" så att han fattar om han vill fatta sas, men att det inte påverkar annars...

Jag hoppar in lite snabbt såhär i tråden och hoppas att det är ok att jag ställer denna frågan här... :)
Hur hintar/visar man att man gillar någon utan att vara för "på" så att det blir stelt sen? Vill gärna ha kvar personen som vän även om han inte skulle ha samma känslor tillbaka. Vet inte alls hur jag ska "hinta" så att han fattar om han vill fatta sas, men att det inte påverkar annars...
Hur hade du själv velat att någon skulle göra mot dig? Gör likadant själv.

Åh! Jag har tyvärr inget att komma med men sitter i samma sits själv så följer med spänning:D:o

När det gäller att följa normerna och inte så verkar ju @Bison ha lätt att få dejter, till stor del för att hon inte följer normerna. Likadant har det varit för mig. Jag har aldrig någonsin varit duktig på det där med att vara tjusigt feminin och "typiskt kvinnlig", modellsnygg eller liknande. Hittills har det varit betydligt vanligare att jag ledsnat på männen än att männen ledsnat på mig, och jag har attraherat män i alla möjliga åldrar med alla möjliga utseenden och olika typer av jobb i olika delar av landet.

Själv attraheras jag aldrig av någon som inte visat sig ha en personlighet jag gillar, men har senaste tiden insett att de flesta män jag sett som lite intressanta (av de jag träffat på riktigt) har varit allt annat än "modellsnygga". De har varit några få centimeter längre än mig (det är svårt att hitta någon som är kortare), vältränade pga aktiv livsstil och alltid med väldigt levande blick. De har sedan haft nära till skratt, varit snabba i käften, inte orkat bry sig en sekund om att vara typiskt manliga och de har varit lätta att prata med om allt möjligt.

Med andra ord: jag tror inte att det nödvändigtvis är någon jättefördel att passa in i normer när det gäller dejting. Framförallt inte när det gäller utseende. Inte ens på tinder.

Men det är ju det jag inte veeeet:arghh: Hade nog föredragit att bara höra det rätt ut, men vill verkligen inte göra det stelt...
Jag tror nog det är rätt ok att säga det ganska rakt det har alltid funkat för mig. Min erfarenhet är att det bara blir stelt om man inte klarar av att ta ett nej och hantera det vanligt efter. Fråga bara om en dejt så löser det sig nog.

När det gäller att följa normerna och inte så verkar ju @Bison ha lätt att få dejter, till stor del för att hon inte följer normerna. Likadant har det varit för mig. Jag har aldrig någonsin varit duktig på det där med att vara tjusigt feminin och "typiskt kvinnlig", modellsnygg eller liknande. Hittills har det varit betydligt vanligare att jag ledsnat på männen än att männen ledsnat på mig, och jag har attraherat män i alla möjliga åldrar med alla möjliga utseenden och olika typer av jobb i olika delar av landet.

Själv attraheras jag aldrig av någon som inte visat sig ha en personlighet jag gillar, men har senaste tiden insett att de flesta män jag sett som lite intressanta (av de jag träffat på riktigt) har varit allt annat än "modellsnygga". De har varit några få centimeter längre än mig (det är svårt att hitta någon som är kortare), vältränade pga aktiv livsstil och alltid med väldigt levande blick. De har sedan haft nära till skratt, varit snabba i käften, inte orkat bry sig en sekund om att vara typiskt manliga och de har varit lätta att prata med om allt möjligt.

Med andra ord: jag tror inte att det nödvändigtvis är någon jättefördel att passa in i normer när det gäller dejting. Framförallt inte när det gäller utseende. Inte ens på tinder.

Poängen är väl lite mer att jag aldrig har varit med om någon kvinna som följer normerna när det gäller utseende osv som inte har haft en hel del personer som är intresserade och som har haft problem att få matches utöver vad man själv väljer att svepa höger på. Det finns trots allt ett antal killar i tråden och jag får inte intrycket av att någon kille har i närheten samma framgångar på tinder eller irl som många utav tjejerna i tråden har.

Glöm bara inte bort att enkelt att få matchningar och dejter inte betyder ett skvatt när det kommer till att kunna få en meningsfull relation med någon vilket ändå verkar vara målbilden för många, så what’s the point med diskussionen egentligen.

MVH,
Trött och bitter

Om du nu var sån expert hade du inte varit singel längre - om det inte är så att det är det du vill vara förståss.

Theirs only so much you can do to cheat the system. OM du förstår vad jag menar.
Dvs, fixa bättre bilder och profiltext. Jag skulle kunna plocka bilder på nätet på random fotomodell och få fler matches. Men jag är tveksam till att den metoden skulle leda till ett förhållande , då sanningen kommer fram när vi ses.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Svar
1 042
· Visningar
107 661
Svar
2 001
· Visningar
99 030
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
402
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka