När det gäller att följa normerna och inte så verkar ju
@Bison ha lätt att få dejter, till stor del för att hon
inte följer normerna. Likadant har det varit för mig. Jag har aldrig någonsin varit duktig på det där med att vara tjusigt feminin och "typiskt kvinnlig", modellsnygg eller liknande. Hittills har det varit betydligt vanligare att jag ledsnat på männen än att männen ledsnat på mig, och jag har attraherat män i alla möjliga åldrar med alla möjliga utseenden och olika typer av jobb i olika delar av landet.
Själv attraheras jag aldrig av någon som inte visat sig ha en personlighet jag gillar, men har senaste tiden insett att de flesta män jag sett som lite intressanta (av de jag träffat på riktigt) har varit allt annat än "modellsnygga". De har varit några få centimeter längre än mig (det är svårt att hitta någon som är kortare), vältränade pga aktiv livsstil och alltid med väldigt levande blick. De har sedan haft nära till skratt, varit snabba i käften, inte orkat bry sig en sekund om att vara typiskt manliga och de har varit lätta att prata med om allt möjligt.
Med andra ord: jag tror inte att det nödvändigtvis är någon jättefördel att passa in i normer när det gäller dejting. Framförallt inte när det gäller utseende. Inte ens på tinder.