Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj! Vad hände med dejtingtråden...

Ja, för att uppdatera mina försök med tinder så verkar något hänt med appen, jag får notiser att jag har nya matchningar och två (!) har skrivit till mig, men när jag öppnat tinder så syns inget? Fler som haft sådana problem?
Och jag vet att jag gnällde på att ingen skrev tillbaka, men nu när de gör det blev det jätteläskigt! Ja, jag är en tönt som blir rädd för helt löjliga saker... (Vill dock ändå gärna se mina meddelanden, även om det är läskigt).

Samma sak hände mig nyss, undrar om den bara hakar upp sig ibland? För det kan stå 1 oläst meddelande, sedan när jag går in är det mitt meddelande som jag nyss skickat den markerat....

Samma sak hände mig nyss, undrar om den bara hakar upp sig ibland? För det kan stå 1 oläst meddelande, sedan när jag går in är det mitt meddelande som jag nyss skickat den markerat....
Ja, nåt krångel verkar det ju vara... Verkar som apoen fungerar dåligt när jag inte har tillgång till wifi också, kanske kan vara det?

Jippi, fick en träff på en superlike. Men visar sig vara två schweizare på genomresa i Sverige bara. Känns drygt att behöva göra en omstart så snart igen... :meh:
Har en som bor 20 mil ifrån som svarar fortfarande , men får endast svar varannan dag så intresset verkar ganska svalt...

Oj! Vad hände med dejtingtråden...

Ja, för att uppdatera mina försök med tinder så verkar något hänt med appen, jag får notiser att jag har nya matchningar och två (!) har skrivit till mig, men när jag öppnat tinder så syns inget? Fler som haft sådana problem?
Och jag vet att jag gnällde på att ingen skrev tillbaka, men nu när de gör det blev det jätteläskigt! Ja, jag är en tönt som blir rädd för helt löjliga saker... (Vill dock ändå gärna se mina meddelanden, även om det är läskigt).
Det händer mig rätt ofta också :) Jag brukar stänga av appen (inte bara stänga ner, utan stänga av) och starta om den så ser jag meddelandet igen :)

Det har varit tyst mellan mig och pirrdejten från häromveckan ett tag, av ingen särskild anledning egentligen - i mitt fall mest tidsbrist, - men igår skickade jag ett ögonblicksfoto på något vi har pratat en del om och så fick vi igång en ganska härlig sms-konversation ändå. Jag har liksom fortfarande kvar lite lagom pirr där, så får se om det leder till att ses igen. Jag är lite förvånad över min nya avslappnade attityd till det här med dejtandet alltså ;) (OBS: SÅ skönt!!!!!)

Annars har jag skrivit med en väldigt trevlig kille i någon vecka också som nu verkar lite inne på att vi ska fira alternativ midsommar då ingen av oss har några planer, äta tacos och glass i raggsockor, spela TP, shotta kranvatten och sjunga arior istället för snapsvisor. Oklart hur seriöst det är men jag somnade med ett leende i alla fall och det är väl inte fy skam ;)

Ser dock väldigt mycket fram emot lördagens lunchdejt, det kommer bara fram fler och fler obskyra saker vi har gemensamt och jag är förtjust i det här med synkronicitet...

Nä-ä, "midsommarmannen" är nog inget för mig! På det lite längre meddelandet om att det inte känns aktuellt med en träff under midsommar längre, eftersom jag tycker att vi tappat flytet i kontakten, så var det enda han skrev "Är du inte intresserad att träffas längre:(" Inga reflektioner, ingenting!
Jag svarade att vi kanske kan ses längre fram men att det inte är aktuellt till midsommar.
Då bjöd han mig hem till sig på grillmiddag någon gång under semestern (och avslutade med ett hjärta :wtf:). Trevligt med inbjudan jo, men han gjorde inget försök till att få igång en diskussion om annat. Jag frågade t.ex i söndags kväll hur hans helg var, då han var bortrest. Inget svar på det, men nog "Ååååh, vad snygg du är".
Blä:wtf: Att tillsynes vettiga män ska vara sådär :crazy:

Med killen i bandet i åtanke så slog det mig att det faktiskt är ganska många snubbar som jag stött på som ”bjudit ut” med full självsäkerhet. Inte på Tinder, dels hinner jag ofta bjuda ut själv men de som bjuder ut har en mer ödmjuk approach. Men grabbar som jag stött på här ute i verkliga livet.

”Jag vill ses!”
”Jag tänkte att vi skulle ta en drink när jag kommer till Stockholm!”
”Jag tänkte att du kunde komma hit så kunde vi kolla på en film och mysa”
”Vi kan väl ta en drink någon dag”

Någon som känner igen fenomenet? Vad hände med ”Skulle du vilja ta en drink någon dag?”. Själv skulle jag aldrig våga bjuda ut någon med så självsäker ton. Personen kan ju verkligen vara fullkomligt ointresserad.

Nä-ä, "midsommarmannen" är nog inget för mig! På det lite längre meddelandet om att det inte känns aktuellt med en träff under midsommar längre, eftersom jag tycker att vi tappat flytet i kontakten, så var det enda han skrev "Är du inte intresserad att träffas längre:(" Inga reflektioner, ingenting!
Jag svarade att vi kanske kan ses längre fram men att det inte är aktuellt till midsommar.
Då bjöd han mig hem till sig på grillmiddag någon gång under semestern (och avslutade med ett hjärta :wtf:). Trevligt med inbjudan jo, men han gjorde inget försök till att få igång en diskussion om annat. Jag frågade t.ex i söndags kväll hur hans helg var, då han var bortrest. Inget svar på det, men nog "Ååååh, vad snygg du är".
Blä:wtf: Att tillsynes vettiga män ska vara sådär :crazy:

Meeh :meh: Vilket charmtroll.

Min härliga måndagsdejt var tyvärr sval i konversationen dagen efter och sen har vi inte hörts... så antingen ville han inte ses igen eller så blev han skrämd av att jag var lite ivrig. Oavsett släpper jag det nu, och det är ju en stor fördel att ha mycket på gång i såna här lägen, kan gå vidare och slippa älta vad som gick snett.

Söndagsdejten (filmnörden) verkar desto mer intresserad! :) Vi skriver mycket och ganska personligt. Han vill fira midsommar med mig. Jag vet inte än om jag får barnvakt men hoppas på det.
Och så här jag en torsdagsdejt ikväll. Känns spännande men ovisst, tror vi är ganska olika men han verkar intressant!

Med killen i bandet i åtanke så slog det mig att det faktiskt är ganska många snubbar som jag stött på som ”bjudit ut” med full självsäkerhet. Inte på Tinder, dels hinner jag ofta bjuda ut själv men de som bjuder ut har en mer ödmjuk approach. Men grabbar som jag stött på här ute i verkliga livet.

”Jag vill ses!”
”Jag tänkte att vi skulle ta en drink när jag kommer till Stockholm!”
”Jag tänkte att du kunde komma hit så kunde vi kolla på en film och mysa”
”Vi kan väl ta en drink någon dag”

Någon som känner igen fenomenet? Vad hände med ”Skulle du vilja ta en drink någon dag?”. Själv skulle jag aldrig våga bjuda ut någon med så självsäker ton. Personen kan ju verkligen vara fullkomligt ointresserad.

Tror aldrig nånsin det hänt mig faktiskt! Vare sig på det första eller det andra sättet.....

Hur bär man sig åt för att bli utbjuden IRL..? :angel:

Hur bär man sig åt för att bli utbjuden IRL..? :angel:

Jag svänger nog runt en del och utökar mitt sociala nätverk hela tiden. Det finns några festanordnare här i Stockholm som arrangerar privata middagar på några av stadens klubbar. Rent inofficiellt har det varit lite singelträffar över det, och där har jag i efterhand blivit utbjuden av några. Även vänners vänner som har dykt upp på fester. En gång en bartender, då var faktiskt @Malibu_Stacy med :D :heart Sen har det varit en del gamla ragg från ungdomen som blivit singlar och börjat höra av sig, och i några enstaka fall kontakter som jag fått via jobbet. Jag skulle väl gissa att det händer oftare ju mer man är ute och träffar nya människor och som den sociala vessla jag är så verkar mitt intresse för nya vänskaper omättlig :angel: Men nej, jag brukar inte hänga i baren och slänga med håret :D

Jag svänger nog runt en del och utökar mitt sociala nätverk hela tiden. Det finns några festanordnare här i Stockholm som arrangerar privata middagar på några av stadens klubbar. Rent inofficiellt har det varit lite singelträffar över det, och där har jag i efterhand blivit utbjuden av några. Även vänners vänner som har dykt upp på fester. En gång en bartender, då var faktiskt @Malibu_Stacy med :D:heart Sen har det varit en del gamla ragg från ungdomen som blivit singlar och börjat höra av sig, och i några enstaka fall kontakter som jag fått via jobbet. Jag skulle väl gissa att det händer oftare ju mer man är ute och träffar nya människor och som den sociala vessla jag är så verkar mitt intresse för nya vänskaper omättlig :angel: Men nej, jag brukar inte hänga i baren och slänga med håret :D

OT:
Aah, jag ar sa nyfiken pa det har konceptet med privata middagar pa klubbar med massa snygga och inflytelserika manniskor - vem betalar? Ar det nagot foretag som spons for att de vill synas i bloggar?

F.o. ar jag fortfarande trott pa att forsoka ta kontakt med framlingar pa appar, hade en ljummen dejt forra veckan, sa jag borde val egentligen anstranga mig for att synas "i vimlet" istallet, men jag och minna vanner ar ganska anti-sociala nar vi gar ut - vi gar till en pub och snackar bland oss sjalva, och sen hem till nagon av oss nar puben stanger. Ho hum

OT:
Aah, jag ar sa nyfiken pa det har konceptet med privata middagar pa klubbar med massa snygga och inflytelserika manniskor - vem betalar? Ar det nagot foretag som spons for att de vill synas i bloggar?

Det kan nog variera, men på de jag gått på så betalar vi själva :p Man köper ett kuvert helt enkelt.

Det behöver du verkligen inte vara. Det är dessutom mest socialt missanpassade rika(re) snubbar och tråkiga botoxbrudar så jag har slutat gå på dom där middagarna. Samt tackat nej till samtliga intresserade karlar som dykt upp där ifrån :cautious:
Botoxbrudar? :crazy: Varför ska tjejer alltid kallas saker kopplat till utseendet, antingen försöker vi för mycket eller så försöker vi för lite. Gäller att anstränga sig lagom liksom.

Finns inte riktigt någon motsvarighet för männen. Som kvinna så kan man klara sig väldigt bra bara på utseende men det kommer man ingenstans med i princip som man. Jag ser det lite tvärtom än många andra när det kommer till att det skulle vara sådana utseendekrav på kvinnor. Jag ser det mer som en garantinorm man kan följa men man behöver inte men någon motsvarande finns inte för män och alla män spelar i princip enligt att inte följa normen.

• Gilla
Reactions: ptr
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Svar
1 045
· Visningar
107 897
Senast: Ava22
·
Svar
2 001
· Visningar
99 031
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
404
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka