Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var supermysigt igår, förutom att det är cirka trettiofyra grader varmt i min lägenhet = svettigt att överhuvudtaget röra sig. Men maten blev god och samtalet också och...

Det alldeles för långa celibatet är brutet! Halleluja!

:D :D

Han sov inte över pga 90-säng och sagda klimat plus att jag skulle upp några få timmar senare. Fullt rimlig slutsats, jag hade skickat hem honom ändå.

Ska bli spännande att se var detta leder till alltså. Bubblar gör det, i alla fall :)

Det var supermysigt igår, förutom att det är cirka trettiofyra grader varmt i min lägenhet = svettigt att överhuvudtaget röra sig. Men maten blev god och samtalet också och...

Det alldeles för långa celibatet är brutet! Halleluja!

:D:D

Han sov inte över pga 90-säng och sagda klimat plus att jag skulle upp några få timmar senare. Fullt rimlig slutsats, jag hade skickat hem honom ändå.

Ska bli spännande att se var detta leder till alltså. Bubblar gör det, i alla fall :)
Wohoo! Fett ös!

Jag har en 105 säng och Köpenhamn är inte liten. Vi kommer dö av värmeslag...

Leder vinet till att man vet bättre om den andre vill eller att man vågar mer?

Man vågar mer. Jag sa redan innan vi träffades den kvällen att om inget skulle hända när vi sågs hemma hos honom med vin i kroppen, då vill han bara vara kompis. :rofl:
Men flirtandet blev betydligt mer öppet när vi druckit. Jag tror att vi båda kände oss lite mer självsäkra.
För sen när vi väl kommit över den tröskeln har vi varit oskiljaktiga. Men vi har ju också känt varandra sen 2011 så det kanske är ett större steg att gå från en långvarig vänskapsrelation till kärleksrelation. Jag var livrädd att sabba vår vänskap genom att läsa in något som inte fanns från hans sida.

Jag har dragit mig lite för att kommentera men... Om du inte vill vara själv så bjud över en vän. Att inte vilja vara själv är inte samma sak som att vilja vara med henne. Hoppas och tror på olyckligt ordval?
jag har vänner men den som kan alltid driker så väldans mycket, så jag undviker honom. sen är de andra upptagna oftast.

Du får ha några roliga storys på lager. När jag ramlade på löpbandet på gymmet eller när jag nästan kräktes på min flirt på Alla hjärtans dag brukar alltid gå hem på dejter. Storyn bakom varför min hund heter Bruce brukar alltid komma upp. Så du kan ju komma på ett litet lager av storys att ta med dig och blir det tyst kan du dra någon!
Jag brukar berätta om den gången jag under ett jobbevent ovetandes bjöd in en, mycket blyg, jobbrelaterad person på grupporgie med med mina kollegor för jag inte visste vad "netflix and chill" betydde.. Den brukar gå hem :) Eller när jag råkade spränga ett kokt ägg i mikron, när min katt satte eld på sig själv under en middag, när jag blev jagad av en älg eller när jag i högstadiet hamnade i en hysterisk slap-fight med min bästis efter hon försökte fuska från mig på ett prov.
Roliga historier där man bjuder på sig själv tycker jag är charmigt! Jag gillar folk som inte skäms för sina osmidiga stunder :)

Jag brukar berätta om den gången jag under ett jobbevent ovetandes bjöd in en, mycket blyg, jobbrelaterad person på grupporgie med med mina kollegor för jag inte visste vad "netflix and chill" betydde.. Den brukar gå hem :) Eller när jag råkade spränga ett kokt ägg i mikron, när min katt satte eld på sig själv under en middag, när jag blev jagad av en älg eller när jag i högstadiet hamnade i en hysterisk slap-fight med min bästis efter hon försökte fuska från mig på ett prov.
Roliga historier där man bjuder på sig själv tycker jag är charmigt! Jag gillar folk som inte skäms för sina osmidiga stunder :)

Inte alls till temat "dejting" men dör lite över den första historien. :rofl:Skulle dö av skratt om jag fick höra den. Bland det bästa jag hört! Så kul och jag förstår att den går hem!

Du vill ha dejten där men inte din kompis? Ses hemma hos kompisen istället? Jag tror det är bra om du har lite vänner över ibland så att inte dejten ensam ska tillfredställa ditt sociala behov.
med polarna möts jag ute, samma med dejten eller hemma hos henne. vi ses för sällan för att de ska kunna fulla mitt sociala behov.

I kväll suger det att ha ett förhållande som är på distans!
Vill inte vara själv.

I hear you. Vi har nästan 100 mil mellan oss. Men samtidigt försöker jag tänka att den saknaden man känner när man inte ses också gör att det känns så otroligt härligt när man sen ses.
Passa på att odla dina egna intressen och typ se en film du vet att din partner ändå inte kommer vilja se. :D

På måndag fyller djupingen år. Alltid svårt med presenter osv när man är i början av ett förhållande. Samtidigt är vi båda såna som gillar att ha kul. Så när jag föreslog en heldag på gröna lund med åkband på hans födelsedag så nappade han direkt. :D
Jag misslyckades dock totalt med hans andra present, som damp ner i lådan samma dag som jag åkt hemifrån. Så den får han helt enkelt några dagar sent när vi är tillbaka hemma hos mig igen. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 050
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 022
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka