Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
I hear you. Vi har nästan 100 mil mellan oss. Men samtidigt försöker jag tänka att den saknaden man känner när man inte ses också gör att det känns så otroligt härligt när man sen ses.
Passa på att odla dina egna intressen och typ se en film du vet att din partner ändå inte kommer vilja se. :D

Bara nyfiken. DU kanske har skrivit det tidigare men mitt minne är dåligt. Men hur träffades ni med tanke på avståndet? Det kan inte ha varit tinder va ?

I hear you. Vi har nästan 100 mil mellan oss. Men samtidigt försöker jag tänka att den saknaden man känner när man inte ses också gör att det känns så otroligt härligt när man sen ses.
Passa på att odla dina egna intressen och typ se en film du vet att din partner ändå inte kommer vilja se. :D
Det är väste verkstaden här, det byggs flygplan, lampskärmar och bilder. och så skriver jag exjobb!

Bara nyfiken. DU kanske har skrivit det tidigare men mitt minne är dåligt. Men hur träffades ni med tanke på avståndet? Det kan inte ha varit tinder va ?

Vi träffades genom jobbet. 2011 jobbade vi i samma stad och de senaste 4 åren har jag huvudsakligen jobbat i Stockholm (Han bor där).
Vi är båda lokförare så vi har sprungit på varandra i jobbet under många år och varit facebookkompisar i flera år. Men det var när vi båda blev singlar som vi började umgås även på fritiden.

Åh.. Jag vet inte hur jag ska göra.
För ungefär 10 år sedan(!) så träffade jag en man en del. Sedan tappade vi kontakten med varandra. Varför minns jag inte riktigt. Efter det har vi hörts någon gång ibland. Eller rättare sagt, han har hört av sig ibland och jag har väl svarat. Förutom gången då min mobil råkade ringa honom i fickan och han fick ett lååångt meddelande på telefonsvararen där jag pratade med en helt annan person :rofl: Ibland har vi pratat lite om att ses och ta en fika eller liknande, men det har inte blivit något av det.

Idag när jag bläddrade i en tidning så fick jag plötsligt syn på hans namn. Han är visst anställd på tidningen nu och skriver åt dem. Ja, jag googlade, det är han.

Ska jag höra av mig och fråga om vi ska ses? På något vis vill jag det, men samtidigt kan jag inte riktigt klura ut varför jag skulle göra det... Hur mycket anledning måste man ha? :p

Åh.. Jag vet inte hur jag ska göra.
För ungefär 10 år sedan(!) så träffade jag en man en del. Sedan tappade vi kontakten med varandra. Varför minns jag inte riktigt. Efter det har vi hörts någon gång ibland. Eller rättare sagt, han har hört av sig ibland och jag har väl svarat. Förutom gången då min mobil råkade ringa honom i fickan och han fick ett lååångt meddelande på telefonsvararen där jag pratade med en helt annan person :rofl: Ibland har vi pratat lite om att ses och ta en fika eller liknande, men det har inte blivit något av det.

Idag när jag bläddrade i en tidning så fick jag plötsligt syn på hans namn. Han är visst anställd på tidningen nu och skriver åt dem. Ja, jag googlade, det är han.

Ska jag höra av mig och fråga om vi ska ses? På något vis vill jag det, men samtidigt kan jag inte riktigt klura ut varför jag skulle göra det... Hur mycket anledning måste man ha? :p

Jag hade gjort det! Just att du ens funderar på det borde ju betyda att du vill träffa honom? :)

Annars hade man väl bara bläddrat förbi och inte tänkt så mycket på det?

Ska träffa E imorgon, vi ska göra/köpa middag, plantera om mina blommor och dricka lite vin/öl på balkongen om det är väder :)

Han skrev lite på messenger och det var en himla massa hjärtsmileys :D hujj.

Imorgon ska jag ut och åka veteranbil med mina föräldrar, mamma tyckte jag skulle klä upp mig lite, "det kan ju finnas nån söt kille där"...

Träningskillen pratade faktiskt lite med mig på passet idag, eller ja, han sa en mening under en övning :D
Plus att han erbjöd sig att ta bort min träningsmatta efteråt...

Vet inte hur jag ska ta det vidare där, han är alltid med sina kollegor, och jag med mina (plus att jag om 3 veckor slutar träna på lunchen :( )

Dejt igår med en kille från HP. Jättetrevlig men lite speciell kille, hade svårt att avgöra om han var nervös eller om han bara var sån ändå. Helt hopplös på att hångla, alltså verkligen helt hopplös...men det blev sex ändå, som var riktigt bra. Märkligt.... vi har sagt att vi ska ses igen så vi får se.

Träningskillen pratade faktiskt lite med mig på passet idag, eller ja, han sa en mening under en övning :D
Plus att han erbjöd sig att ta bort min träningsmatta efteråt...

Vet inte hur jag ska ta det vidare där, han är alltid med sina kollegor, och jag med mina (plus att jag om 3 veckor slutar träna på lunchen :( )
Att du ska sluta träna på lunchen ser jag som en fördel för att våga nästan, iaf hade det varit det för mig ;) För då kan du ju bara fråga om han vill ta en öl eller fika nån kväll, eller ge honom en lapp med ditt nummer på, och skulle han tacka nej så kommer du ju ändå inte träffa honom mer :idea:

Köpenhamn har precis åkt hem. Har haft en helt underbar kväll, natt och förmiddag :love:. Vi kan verkligen inte hålla fingrarna i styr någon av oss och hela natten har vi legat helt omslingrade trots värmen dvs sängen räckte finfint ;). Är lite deppig över att det dröjer minst två veckor innan vi kan ses igen...

Köpenhamn har precis åkt hem. Har haft en helt underbar kväll, natt och förmiddag :love:. Vi kan verkligen inte hålla fingrarna i styr någon av oss och hela natten har vi legat helt omslingrade trots värmen dvs sängen räckte finfint ;). Är lite deppig över att det dröjer minst två veckor innan vi kan ses igen...
Åh, det låter underbart! Nu saknar jag närhet ännu mer!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 088
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 022
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka