Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att ses fort snarare handlar om att så att säga seize the moment och kunna gå vidare mer än något annat. Det är vid en träff man kan se om kemi finns och efter en träff kan man oftast säga om något som helst intresse finns och man kan avsluta den tråden om ingen kemi finns. Att gå flera veckor mellan första kontakt och träff innebär mer investering innan det riktiga testet och även större risk för att någon annan kommer mellan.

Precis!
jag tycker det ar svart att halla igang en intressant konversation med nagon jag aldrig traffat, sa jag vill ses medan jarnet ar varmt sa att saga. Bo i storstad ar bra nar man dejtar - alla ar nara (min radie ar stalld pa 8km), och det finns hundratals med barer att traffas pa.

Relaterat, sa att jag imponerad over alla er som traffas pa typ fikadejter eller promenad dejter for en forsta traff. Tror inte jag hade vagat traffats pa en forsta dejt utan alkohol for att hjalpa samtalet och atmosfaren.

För mig handlar det om att det känns svårt/märkligt att förhala träffar eller vad man ska säga. Att säga nej, jag har en annan jag ska prova träffa först, känns lite märkligt. Så för mig har det inget med effektivitet att göra, att dejta effektivt känns bara konstigt...

Jag är också monogam i mitt grundtankesätt. Men jag fastnar inte för någon innan vi ens har träffats, även om vissa såklart känns mer intressanta än andra. Däremot om jag har träffat någon och fastnat lite för den så har jag också svårt att motivera mig att träffa andra egentligen. Där är jag nu, han jag har dejtat en del har jag fastnat för, men han verkar inte lika intresserad som jag (även om han säger det). Så nu tänkte jag dejta en annan karl imorgon. Så får vi se om jag ändrar mig eller känner lika efter det.
Jag säger typ det första jag gör att jag träffar fler samtidigt. Så är det ur världen. Men jag tror aldrig man kan kräva eller ens förvänta sig monogami från första dejten...

Jag tror att vi kanske har lite olika förutsättningar för att dejta. Jag bor nära flera större städer och min känsla är att de flesta vill och kan träffas ganska snabbt efter att man börjat maila/prata. Så det är svårt att hävda att man är upptagen mer än några dagar.

Fast när man som jag har häst och jobbar oregelbundet så är det rätt lätt att hävda det utan att det ljuga :p

Precis!
jag tycker det ar svart att halla igang en intressant konversation med nagon jag aldrig traffat, sa jag vill ses medan jarnet ar varmt sa att saga. Bo i storstad ar bra nar man dejtar - alla ar nara (min radie ar stalld pa 8km), och det finns hundratals med barer att traffas pa.

Relaterat, sa att jag imponerad over alla er som traffas pa typ fikadejter eller promenad dejter for en forsta traff. Tror inte jag hade vagat traffats pa en forsta dejt utan alkohol for att hjalpa samtalet och atmosfaren.

Äh, jag är bra på att prata. Det är min taktik, ställa hundra frågor om allt för att slippa berätta något om mig själv :angel:
Dock brukar alla gnälla lite över att jag går för snabbt :p

Jag säger typ det första jag gör att jag träffar fler samtidigt. Så är det ur världen. Men jag tror aldrig man kan kräva eller ens förvänta sig monogami från första dejten...

Precis. Jag förutsätter att folk dejtar flera.
Jag brukar dock inte vara så detaljerad när någon frågar, bara svara att jag är upptagen, sen om det är jobb, träning, kompis, dejt eller soffhäng med Ruben är irrelevant.

Behöver lite input här! Jag var på en till promenaddejt med italienaren i söndags, och det var riktigt trevligt. Praten gick lätt hela tiden den här gången, vi skrattade mycket och rundan blev mkt längre (på hans initiativ) än vad vi planerat innan. Men vi kramades bara efteråt, och jag vet inte riktigt hur jag ska gå fram för att visa att jag "vill mer" sas, eller ta reda på om han vill det... Är rädd att jag ska skrämma bort honom, då jag på något sätt alltid lyckas göra det med killar jag gillar!

Han verkar vara lite blyg och försiktig, så jag vill liksom inte vara för framfusig. Känns som att det oftast är jag som tar initiativet att skriva/träffas/hitta på saker, men han är alltid mkt positiv till att träffas. Äsch, jag kanske bara ska bjuda ut honom på något som involverar alkohol, eller vad tycker ni? :p

Haha. Exakt så var det för mig och djupingen också. Vi sågs, promenerade, pratade om allt och hade så sjukt kul ihop. Men det blev aldrig mer än kramar. Båda var lite rädda för att ta första steget.
Sen bjöd han över på middag med vin och då blev vi modigare båda två och det slutade med att jag sov över (två nätter eftersom att jag blev magsjuk).
Sen visade det sig att han velat kyssa mig så många gånger men inte vågat. Och jag hade velat kyssa honom. Men vi var två fegisar som väntade på att den andra skulle ta första steget. :D
Kör på vin. Lite sorgligt att det ens ska behövas men så är det ibland. :D

Haha. Exakt så var det för mig och djupingen också. Vi sågs, promenerade, pratade om allt och hade så sjukt kul ihop. Men det blev aldrig mer än kramar. Båda var lite rädda för att ta första steget.
Sen bjöd han över på middag med vin och då blev vi modigare båda två och det slutade med att jag sov över (två nätter eftersom att jag blev magsjuk).
Sen visade det sig att han velat kyssa mig så många gånger men inte vågat. Och jag hade velat kyssa honom. Men vi var två fegisar som väntade på att den andra skulle ta första steget. :D
Kör på vin. Lite sorgligt att det ens ska behövas men så är det ibland. :D
Leder vinet till att man vet bättre om den andre vill eller att man vågar mer?

Jag jobbar iofs kontorstider, men har också hästar, hundar och barn. Men att hävda det flera veckor i sträck? Nån lucka har man ju i regel nånstans?

Har man inte tid på flera veckor kan man ju inte vara så intresserad.
Jag brukar ta mina dejter i samband med att jag ändå ska iväg och göra något. Då är det inga bekymmer att träffa flera, om jag har lust vill säga.

Jag brukar ta mina dejter i samband med att jag ändå ska iväg och göra något. Då är det inga bekymmer att träffa flera, om jag har lust vill säga.

Nej, men det är ju det jag menar. Att den andra kommer se det som att man inte är intresserad om man vill skjuta upp att träffas i flera veckor. Dvs det är problemet med att försöka dejta en i taget som jag ser det. Jag är helt med dig, försökte bara förklara för @Hero varför det var svårt att dejta en i taget om man har flera ”på gång”.

Nu har jag och MM pratat i telefon länge. Jag försökte bara vara ärlig och ofiltrerad, berätta om vad jag vet och vad jag inte vet. Vi ska prata mer när jag kommer hem, men just lutar allt emot att jag behöver vara på min egen bana ett tag. Känner mig svår, strulig och förbaskat nedstämd. Men det blir bättre i sinom tid.

Jag är small-talk expert och kan definitivt gå in i entertainer-rollen om det behövs så jag är sällan rädd för att det ska bli tyst :angel::p

Jag är dålig på small-talk. Duktig på att ställa frågor dock. Men orolig för att det ska bli tyst så ibland känner jag mig som en förhörsledare O_o.

Jag är dålig på small-talk. Duktig på att ställa frågor dock. Men orolig för att det ska bli tyst så ibland känner jag mig som en förhörsledare O_o.

Du får ha några roliga storys på lager. När jag ramlade på löpbandet på gymmet eller när jag nästan kräktes på min flirt på Alla hjärtans dag brukar alltid gå hem på dejter. Storyn bakom varför min hund heter Bruce brukar alltid komma upp. Så du kan ju komma på ett litet lager av storys att ta med dig och blir det tyst kan du dra någon!

Varit bortrest ett par dar och skummat ikapp nu..

@corzette Nej, vad tråkigt och vad korkat och barnsligt de beter sig!! Hoppas allt ordnar sig för dig!

-------

På min front är det fortfarande dejting-dött tyvärr, pratar dock med en kille på hp som kanske hade vart rolig att träffa... + en ny match på tinder, får se om han svarar...

Jooo! Jag vill verkligen träffa Vinkillen men har inte tid på flera veckor. Köpenhamn ligger allra högst på listan så der blir en dejt i morgon. Men innan och efter det är det knökfullt med andra icke dejtingtelaterade aktiviteter. Jag har två icke uppbokade dagar i hela juni, båda är i sista veckan.

Så jag hoppas att alla mina dejter vill vänta på att jag får mer tid...

Äh, jag är bra på att prata. Det är min taktik, ställa hundra frågor om allt för att slippa berätta något om mig själv :angel:
Dock brukar alla gnälla lite över att jag går för snabbt :p
Jag dejtar inte folk som är för blyga för att hålla igång en konversation. Jag är helt enkelt riktigt dålig på att hantera det. Så än så länge flyter det på riktigt bra. Jag har mycket träning i att småprata men det är ju inte kul om man inte får någon vettig respons.

Jooo! Jag vill verkligen träffa Vinkillen men har inte tid på flera veckor. Köpenhamn ligger allra högst på listan så der blir en dejt i morgon. Men innan och efter det är det knökfullt med andra icke dejtingtelaterade aktiviteter. Jag har två icke uppbokade dagar i hela juni, båda är i sista veckan.

Så jag hoppas att alla mina dejter vill vänta på att jag får mer tid...

Jag saknar tålamod så jag ledsnar och dissar om jag inte blir prioriterad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 037
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 022
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka