Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver lite input här! Jag var på en till promenaddejt med italienaren i söndags, och det var riktigt trevligt. Praten gick lätt hela tiden den här gången, vi skrattade mycket och rundan blev mkt längre (på hans initiativ) än vad vi planerat innan. Men vi kramades bara efteråt, och jag vet inte riktigt hur jag ska gå fram för att visa att jag "vill mer" sas, eller ta reda på om han vill det... Är rädd att jag ska skrämma bort honom, då jag på något sätt alltid lyckas göra det med killar jag gillar!

Han verkar vara lite blyg och försiktig, så jag vill liksom inte vara för framfusig. Känns som att det oftast är jag som tar initiativet att skriva/träffas/hitta på saker, men han är alltid mkt positiv till att träffas. Äsch, jag kanske bara ska bjuda ut honom på något som involverar alkohol, eller vad tycker ni? :p

Kör på idén med alkohol :D

Jag är ju i samma situation med läraren, det är avspänt och roligt men inget mer än kramar.
Kan ju även bero på att jag drar mig undan så fort han rör mig och hela tiden håller distansen.
Inte för att jag inte tycker bra om honom utan för att det där med kroppskontakt inte är min grej.

Känner lite att jag hatar människor när jag läser det här (ja, denna sur-citron ska gå och lägga sig snart). Bra med fighting mode, säger som Grynet ”Ta ingen skit!”

Mitt människohat växte till sig rejält igår efter att jag och snygga kollegan hjälpte en man som ramlat.
Vidrigt att se hur han blev behandlad av vissa människor.
Så undrar folk varför jag är misantrop :meh:

Jag ska på dejt ikväll med en kille jag har träffat en gång innan men vi pratar dagligen och skriver alltid god natt till varandra. Tänkte dra till stranden och hänga. Dock har jag bokat upp mig på dejt imorgon med en annan, som jag kännt sen högstadiet, dock har vi inte träffats sen dess. Är det fel att dejta flera innan det blivit seriöst?

Jag ska på dejt ikväll med en kille jag har träffat en gång innan men vi pratar dagligen och skriver alltid god natt till varandra. Tänkte dra till stranden och hänga. Dock har jag bokat upp mig på dejt imorgon med en annan, som jag kännt sen högstadiet, dock har vi inte träffats sen dess. Är det fel att dejta flera innan det blivit seriöst?

Absolut inte! :)

Själv har jag stuckit på retreat i Roslagen. Min dalande psykiska hälsa tillsammans med en dunderförkylning som bröt ut fick mig att sjukskriva mig och köra upp till stugan. Jag har någonstans landat i att jag inte kan ge mig in i någonting seriöst just nu, så jag måste prata med MM om det när jag kommer hem. Det känns jobbigt just nu. Dels för min egen skull, jag hade verkligen velat att det skulle funka. Men också för att jag inte vill vara så svår och velig mot honom, jag tycker att han förtjänar bättre. Men oavsett om mitt velande beror på förflutet som ligger och spökar, att jag helt enkelt inte har hittat vilken form av relation jag vill ha eller egentligen vad tusan som helst så kvarstår det faktumet att jag inte får det att funka just precis nu. Hur mycket jag än vill. Den insikten har slagit jättehårt och jag är ärligt talat helt sänkt. Men jag sitter här i solen och pillar i gräset några dagar till. Jag har tagit mig ur djupare svackor än såhär, likaså ska det här lösa sig.

Senast ändrad:
Fel forum att fråga i ;). De flesta här dejtar väl flera samtidigt?

De flesta gör nog det. Så även jag. Men jag ska erkänna att jag egentligen känner att det känns konstigt. Brottas lite med vad det beror på.

Jag gör det inte. Jag har inte haft den lyxen.
Men även då jag ibland pratar med flera samtidigt är det alltid nån jag är lite mer intresserad av, och får jag då till en dejt så försvinner dom andra lite i bakgrunden och hon jag är mest intresserad av får mest intresse. Men det är ju mkt effektivare om man kan dejta flera och har den möjligheten antar jag.

Men även då jag ibland pratar med flera samtidigt är det alltid nån jag är lite mer intresserad av, och får jag då till en dejt så försvinner dom andra lite i bakgrunden och hon jag är mest intresserad av får mest intresse. Men det är ju mkt effektivare om man kan dejta flera och har den möjligheten antar jag.
Jag tror det handlar rätt mycket om var på mono/poly-skalan man befinner sig också. För den som är mono faller det sig nog ganska naturligt att intresset för andra svalnar när man har hittat någon speciell. Dvs det är (som vanligt då) rätt meningslöst att prata i termer om effektivitet när det kommer till dejtingsammanhang.

Jag har ingen tanke på effektivitet när jag dejtar.
Har jag flera som intresserar mig träffar jag dem beroende på hur det ser ut tidsmässigt.
Ibland träffar jag flera, ibland ingen.

Jag tror det handlar rätt mycket om var på mono/poly-skalan man befinner sig också. För den som är mono faller det sig nog ganska naturligt att intresset för andra svalnar när man har hittat någon speciell. Dvs det är (som vanligt då) rätt meningslöst att prata i termer om effektivitet när det kommer till dejtingsammanhang.

Det kan nog vara så...
Jag är nog väldigt mono och kan bli väldigt intresserad av någon innan vi ens träffats.

För mig handlar det om att det känns svårt/märkligt att förhala träffar eller vad man ska säga. Att säga nej, jag har en annan jag ska prova träffa först, känns lite märkligt. Så för mig har det inget med effektivitet att göra, att dejta effektivt känns bara konstigt...

Jag är också monogam i mitt grundtankesätt. Men jag fastnar inte för någon innan vi ens har träffats, även om vissa såklart känns mer intressanta än andra. Däremot om jag har träffat någon och fastnat lite för den så har jag också svårt att motivera mig att träffa andra egentligen. Där är jag nu, han jag har dejtat en del har jag fastnat för, men han verkar inte lika intresserad som jag (även om han säger det). Så nu tänkte jag dejta en annan karl imorgon. Så får vi se om jag ändrar mig eller känner lika efter det.

För mig handlar det om att det känns svårt/märkligt att förhala träffar eller vad man ska säga. Att säga nej, jag har en annan jag ska prova träffa först, känns lite märkligt. Så för mig har det inget med effektivitet att göra, att dejta effektivt känns bara konstigt...
Jag tycker inte det är riktigt schysst om ni har bestämt träff. Men har ni däremot inte bestämt träff ännu men bara pratat om att ses. Ja, då är det väl bara att säga att du är upptagen i veckan eller att nåt har dykt upp(behöver inte säga att det är en annan kille).

Jag tycker inte det är riktigt schysst om ni har bestämt träff. Men har ni däremot inte bestämt träff ännu men bara pratat om att ses. Ja, då är det väl bara att säga att du är upptagen i veckan eller att nåt har dykt upp(behöver inte säga att det är en annan kille).

Jag tror att vi kanske har lite olika förutsättningar för att dejta. Jag bor nära flera större städer och min känsla är att de flesta vill och kan träffas ganska snabbt efter att man börjat maila/prata. Så det är svårt att hävda att man är upptagen mer än några dagar.

Jag tror att vi kanske har lite olika förutsättningar för att dejta. Jag bor nära flera större städer och min känsla är att de flesta vill och kan träffas ganska snabbt efter att man börjat maila/prata. Så det är svårt att hävda att man är upptagen mer än några dagar.

Är han intresserad av dig så vill han även träffa dig om några veckor...
Måste man ses inom några dagar så låter det inte som man är ute efter nåt seriöst.

Jag tror att ses fort snarare handlar om att så att säga seize the moment och kunna gå vidare mer än något annat. Det är vid en träff man kan se om kemi finns och efter en träff kan man oftast säga om något som helst intresse finns och man kan avsluta den tråden om ingen kemi finns. Att gå flera veckor mellan första kontakt och träff innebär mer investering innan det riktiga testet och även större risk för att någon annan kommer mellan.

Jag tror att ses fort snarare handlar om att så att säga seize the moment och kunna gå vidare mer än något annat. Det är vid en träff man kan se om kemi finns och efter en träff kan man oftast säga om något som helst intresse finns och man kan avsluta den tråden om ingen kemi finns. Att gå flera veckor mellan första kontakt och träff innebär mer investering innan det riktiga testet och även större risk för att någon annan kommer mellan.

Exakt så!

Fast om man är intresserad eller inte vet väl de flesta först efter att ha träffats? Och tror man att intresse kan finnas så vill de flesta, inkl jag, träffas så fort som möjligt.
Ja, du kanske har en annan situation än mig där du bor.
Men för mig är det stora stora avstånd till de närmaste större städerna, så är det inte så ofta det är möjligt att träffas så fort. En tjej träffade jag efter att vi pratat i ett halvår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
105 925
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 021
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
389
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka