Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.

AE4568D7-D891-4014-A5C5-AE728693491D.webp

Japp! Nere vid Norr Mälarstrand, men vi har inte kvällssolen på den här sidan så vi knatade bort till Hornsbergs strand som har solnedgången :love: Superhärligt! Du får hojta nästa gång du är och hälsar på ryssen så får vi ta en kaffe :)

Det är verkligen jättefint. Vi har varit ute och gått en del där, väldigt lugnt och trevligt :)
Det gör jag gärna.

Min träff med läraren gick bra.
Jag hade bara rast en timme men vi hann gå en promenad, sitta och titta ut över vattnet och prata.
Följde med mig tillbaka till tåget och blev förvånad över hur trevlig och hjälpsam jag är mot mina resenärer.
Klart jag är är, jag gillar ju mitt jobb :D

Hade ett så bra samtal med T häromdagen. Vi kom väl inte fram till så mycket egentligen, men det var skönt att lägga korten på borden och säga "såhär känner jag". Båda var lite överrumplade över att vi träffat varandra, har så kul ihop och är så bekväma med varandra. Vi båda lägger andra dejter åt sidan för ett tag men vi tar det väldigt lugnt, vilket känns bra!

Det enda som gnager i mig är att jag absolut skulle vara singel minst över sommaren och "ligga runt". Något i mig säger att man inte kan tänka så, en annan del säger att jag ska skärpa mig och sluta bli kär i folk så lätt. Min bästis har sagt att hon alltid sett mig som någon som alltid kommer ha en partner och tidigare har jag alltid tänkt att det är något dåligt, men vi pratade om det häromdagen och kom såklart fram till att det inte alls behöver vara det. Alla mina ex har varit bra på att trycka ner mig och få mig att känna mig liten och jag är så rädd att tappa mig själv igen, men bästis sa att träffar man en schyst person kommer en själv också få utrymme att vara sig själv. Vilket hon nog har rätt i.

Hade ett så bra samtal med T häromdagen. Vi kom väl inte fram till så mycket egentligen, men det var skönt att lägga korten på borden och säga "såhär känner jag". Båda var lite överrumplade över att vi träffat varandra, har så kul ihop och är så bekväma med varandra. Vi båda lägger andra dejter åt sidan för ett tag men vi tar det väldigt lugnt, vilket känns bra!

Det enda som gnager i mig är att jag absolut skulle vara singel minst över sommaren och "ligga runt". Något i mig säger att man inte kan tänka så, en annan del säger att jag ska skärpa mig och sluta bli kär i folk så lätt. Min bästis har sagt att hon alltid sett mig som någon som alltid kommer ha en partner och tidigare har jag alltid tänkt att det är något dåligt, men vi pratade om det häromdagen och kom såklart fram till att det inte alls behöver vara det. Alla mina ex har varit bra på att trycka ner mig och få mig att känna mig liten och jag är så rädd att tappa mig själv igen, men bästis sa att träffar man en schyst person kommer en själv också få utrymme att vara sig själv. Vilket hon nog har rätt i.

Om det känns bra så kör. Själv har jag en riktig förhållande-panik-dag då jag bara vill krypa ner under täcket och sluta få tankarna att snurra. När jag blev singel så tänkte jag också att jag skulle vara singel ett tag och ligga runt och vips så är man här många år senare och förhållanden tycks vara det svåraste och läskigaste som finns. Sex med många är kul, men inte kul ;)

Alla mina ex har varit bra på att trycka ner mig och få mig att känna mig liten och jag är så rädd att tappa mig själv igen, men bästis sa att träffar man en schyst person kommer en själv också få utrymme att vara sig själv. Vilket hon nog har rätt i.

Det ska jag läsa många gånger. Känner väldigt likt dig!

Piren här på Kungsholmen! Åt rökta räkor och fisk - och skaldjursgryta. Dog lite så gott det var :love: En kaffedrink på det och sen hem till bubbel och film :p

Åh så mysigt det låter! Jag är bra på matställen i Stockolm men måste erkänna att jag har noll koll på Kungsholmen :o Heter stället piren eller något annat?

Åh så mysigt det låter! Jag är bra på matställen i Stockolm men måste erkänna att jag har noll koll på Kungsholmen :o Heter stället piren eller något annat?

Japp, Piren heter det! Rekommenderas varmt om man vill ha god mat, en av Stockholms bästa utsikter över solnedgång i restaurangväg, lite lounge musik och skönt häng. Tror det ofta är 30-45 min kö på borden där just nu så kom inte vrålhungriga utan räkna med att ta en drink på bryggan och häng lite innan :)

Idag har djupingen avklarat det stora pojkvänstestet.
En klok (?) kvinna sa till mig att "sup killen under bordet. Är han fortfarande snäll mot dig när han är dyngrak är han en bra människa."

Så efter nästan 3 månaders förhållande fick jag se honom jättefull. Och han var fortfarande snäll, respektfull och så jävla rolig.
Han klarade pojkvänstestet. :rofl:

Jag har inte hunnit öppna Tinder på säkert tre veckor, har haft fullt upp med renovering och försäljning av min lägenhet. Men skriver lite på messenger med italienarn. Tror att han möjligtvis vill bjuda med mig på en strand-dejt i morgon - enda problemet är att jag har 4-5 stora blåmärken och sår på benen (som är kritvita i övrigt) så jag är inte jettepepp på att gå i shorts eller bikini..... :p

Har även haft mycket kontakt med exet efter att han var här, och han vill att vi försöker bli tillsammans igen. Jag vet inte helt vad jag vill, men har kommit fram till att jag inte känner mig redo att gå tillbaka nu iaf. Han har förändrat sig den senaste tiden, men jag vågar inte lita på att det kommer hålla - efter att ha gått i flera år och hoppats på en sådan förändring har jag blivit besviken så många gånger att nu får han bevisa att han verkligen HAR ändrat sig för gott. :cautious: Dessutom så vill jag njuta av singellivet ett tag nu som jag äntligen har chansen... ;)

Idag har djupingen avklarat det stora pojkvänstestet.
En klok (?) kvinna sa till mig att "sup killen under bordet. Är han fortfarande snäll mot dig när han är dyngrak är han en bra människa."

Så efter nästan 3 månaders förhållande fick jag se honom jättefull. Och han var fortfarande snäll, respektfull och så jävla rolig.
Han klarade pojkvänstestet. :rofl:
Låter som ett bra men farligt test.

Det var så himla trevligt!
Han mötte mig vid tåget och så åkte vi ner till sundet.
Satt ute på piren under en filt, tittade på månen och pratade.
Åkte sen till donken och åt glass, Kalmar är rätt begränsat när det kommer till ställen som är öppna sent på en söndag :p
Så körde han mig till hotellet, följde med in och sa hejdå.
Receptionisten trodde väl jag var full eftersom jag skrattade så mycket, inte så bra men det är ju sån jag är, en glad jävel :D
Kommer vara död i morgon, tack och lov för Redbull!
Vi har inte gjort mer en kramat varandra vilket känns lite ovant men ändå rätt bra.
Beror väl även på att jag automatiskt blir lite mer reserverad när jag har uniform på mig och håller lite mer avstånd.
Förhoppningsvis kan han skolka lite i veckan så vi hinner ses igen innan helgen när jag är ledig :)

Träffade B igår. Det var trevligt och så, men ett par intensiva veckor har satt sina spår och jag är trött och låg. Börjar automatiskt tvivla på allt och migsjälv etc. etc. :(
Vill träffa honom igen, men allt känns inte sådär självklart som det gjorde senast..

Träffade B igår. Det var trevligt och så, men ett par intensiva veckor har satt sina spår och jag är trött och låg. Börjar automatiskt tvivla på allt och migsjälv etc. etc. :(
Vill träffa honom igen, men allt känns inte sådär självklart som det gjorde senast..

Tråkigt att höra! Jag hamnade också i världens svacka över helgen och betvivlar precis allt just nu. Så du är inte ensam iaf :heart

Jag har ju varit väldigt emot att träffa någon i Kalmar eftersom det är så långt bort. Men egentligen är det ju rätt bra.
När jag är hemma har jag så mycket annat att göra hela tiden och dejta ligger långt ner på min priolista.
I Kalmar gör jag ju inte så mycket mer än hänger på stationen och pratar strunt med mina kollegor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 024
· Visningar
105 729
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10