Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svängde snabbt med min dejt. Har tyckt från första början att han verkar vara väldigt "mycket", men ville träffa honom ändå. Fick det väl lite bekräftat på dejten, och nu drog det iväg rejält på kvällen med långa meddelanden och en miljon emojis och puttenuttiga uttryck. Skickade en skärmavbild i en gruppchatt och dom höll på att kissa på sig av skratt.

Nä nu vill jag inte mer :arghh: Antingen blir man dissad eller så blir man dränkt i ett hav av söta emojis och överentusiasm. Skjut määäjj :meh:
Så synd att det inte finns något mellan 1 och 0

Vad anses som många matchningar ? Swipar dom höger på alla ?
Är du verkligen säker på att dom är normalsnygga ? Hur många tjejer får dom som skriver först ?
Men allvarligt är det så osannolikt att det finns vanliga män som lyckas med tinder? :confused:

För liksom även om man går all in på att killar sakta brinner i helvetet på tinder ---> någon måste matcha och få dejter och ligga med alla tjejer som "har det lätt" för hur går det annars ihop..... matematiskt?? För varje tjej som får en match eller en dejt med en kille så får en kille en match eller en dejt.. så varför är det svårt att acceptera att vanliga män visst KAN ha det lätt på tinder?

Men allvarligt är det så osannolikt att det finns vanliga män som lyckas med tinder? :confused:

För liksom även om man går all in på att killar sakta brinner i helvetet på tinder ---> någon måste matcha och få dejter och ligga med alla tjejer som "har det lätt" för hur går det annars ihop..... matematiskt?? För varje tjej som får en match eller en dejt med en kille så får en kille en match eller en dejt.. varför är det svårt att acceptera att vanliga män visst KAN ha det lätt på tinder?

Om du har ett överskott av män och kvinnor är mer selektiv än män så går det ihop. Det innebär att ett fåtal män får ta del av en stor andel kvinnor.

Men hur litet är "ett fåtal" män som "får ta del" av "en stor andel" kvinnor?? 20 män som ligger med 10 000 kvinnor var? Orkar inte ha en sån här diskussion

Exakt andel går inte att säga utan statistiskt underlag. Men säg 30% av användarna är kvinnor.
Så säger det sig självt att en stor andel män kommer att bli bortvalda pga det stora utbudet för kvinnor. Dvs, de killar som ser bra ut, de "fåtal" vi pratar om kommer få ungefär samma antal matchningar som snittet för medelkvinnan.

Men hur litet är "ett fåtal" män som "får ta del" av "en stor andel" kvinnor?? 20 män som ligger med 10 000 kvinnor var? Orkar inte ha en sån här diskussion
Det behöver inte vara så svartvitt heller men jag tror definitivt att det finns en stor del män på tinder som får relativt sett väldigt få matches och meddelanden.

Exakt andel går inte att säga utan statistiskt underlag. Men säg 30% av användarna är kvinnor.
Så säger det sig självt att en stor andel män kommer att bli bortvalda pga det stora utbudet för kvinnor. Dvs, de killar som ser bra ut, de "fåtal" vi pratar om kommer få ungefär samma antal matchningar som snittet för medelkvinnan.
Det behöver inte vara så svartvitt heller men jag tror definitivt att det finns en stor del män på tinder som får relativt sett väldigt få matches och meddelanden.
Jaha?
Men om det då är så och ni båda är övertygade om det så fortfarande - jaha?
Vari ligger diskussionsunderlaget?

"Bakom kulisserna på Tinder i Uppdrag Granskning....... 20 elit-tränade och modellsnygga män med rekordhögt IQ och social och emotionell kompetens förbereder sig för att var och en ta sig an veckans 10 000 kvinnor som svept bort miljontals medelmåttiga män för att äntligen nå fram till tinder-männens CREME DE LA CREME..... Frågan vi ställer oss i dagens program... är det här moraliskt rätt?"

:rofl::rofl::rofl::rofl:

"Bakom kulisserna på Tinder i Uppdrag Granskning....... 20 elit-tränade och modellsnygga män med rekordhögt IQ och social och emotionell kompetens förbereder sig för att var och en ta sig an veckans 10 000 kvinnor som svept bort miljontals medelmåttiga män för att äntligen nå fram till tinder-männens CREME DE LA CREME..... Frågan vi ställer oss i dagens program... är det här moraliskt rätt?"

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Även om du skämtar nu...
Så minsta obalans i andel kvinnor/män gör att inte ens CREME DE LA CREME mannen kommer få lika många matches som CREME DE LA CREME kvinnan. Men det hoppas jag att du förstår :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 721
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka