Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver med en toppenkille på Tinder som inte dricker alkohol, så skrev jag till min killkompis igår och frågade hur han tror att det går att dejta någon som inte dricker och han svarade ”Ja, du dricker ju ensam hemma som det är redan så det skulle väl bara bli detsamma då?” :meh: :laugh: Så skoningslösa mina vänner..

Ego? Jag tänker att han inte kan rå för hur han känner. Så länge han inte agerar på sina känslor så är det väl inte så ego?

Han frågar om jag ska träffa x, jag svara ja, han svarar ”jaha är x så mycket bättre än jag” och jag svarar diplomatiskt ”jag ser fram emot att träffa x”. Något i den stilen.

Jag skulle bli så vansinnigt avtänd av den kommentaren, vad fan ska du behöva klappa hans ego för?! Aldrig att jag hade gett ett diplomatiskt svar :devil:

Min dejt igår gick braaaa, han är så gullig rolig och jag känner mig väldigt trygg i hans sällskap! Gillar att han är tydlig med att ta det lugnt och att det inte är någon stress eller press, vi har bara trevligt. Och alltså norska, hur charmigt är det inte?! Kom på mig själv med att tänka på norska när jag kom hem igår... Hans kompis är borta över helgen som kommer, jag vill föreslå att jag ska sova över istället, men vet inte riktigt hur. :nailbiting:

Dejt idag också, med en kille som mina kompisar varnade mig för att träffa pga han jobbar på ett ställe jag besöker relativt regelbundet, och att det skulle bli jobbigt att gå tillbaka dit om det gick "dåligt". Men äh, vi får se, SÅ viktigt är det inte att jag måste kunna gå tillbaka just dit, det finns andra ställen... :p Vi ska i alla fall ses på några öl. Inte så nervös än, men det kommer väl!

Ego? Jag tänker att han inte kan rå för hur han känner. Så länge han inte agerar på sina känslor så är det väl inte så ego?

Han frågar om jag ska träffa x, jag svara ja, han svarar ”jaha är x så mycket bättre än jag” och jag svarar diplomatiskt ”jag ser fram emot att träffa x”. Något i den stilen.

Det där är en typisk SJ kommentar. Jag brukar inte svara diplomatiskt alls :p
Han har så stort ego som jag inte har några problem att trycka till med jämna mellanrum.

För mig skulle det där vara den typ osexigaste kommentaren i världen. I synnerhet som det är han som redan har en relation. Det låter lite barnrumpigt?
Han är nog lite barnrumpig men jag bryr mig som sagt inte så mycket. Jag kan också vara omogen i vissa situationer och hoppas att jag inte blir dömd för det. Jag tänker att han får väl hitta någon annan om han vill ligga oftare? Det är ju verkligen inte mitt problem. Bäst går först, så är det bara.

Därför att jag är en diplomatisk person? Det ger mig noll och intet att vara hård och kall. Så länge det är gratis så försöker jag alltid använda snälla formuleringar. Att svara ”ja” på frågan hade ju bara varit i uppfostrande syfte och det sysslar jag inte med.

Ok, jag förstår din synvinkel men håller inte med :) För mig hade det som sagt varit ett enormt avtändande beteende, svartsjuka är osexigt oavsett sammanhang.

Min KK också :meh: Han är inte sotis på andra men hans ego kan få sig en törn när jag inte prioriterar att ses när han vill. "Jaha, då tar jag över någon annan då." Jo, gör du det :up:
Haha jag har kanske varit övertydlig med att jag inte är sotis. Mitt svar hade nog varit ”åh va skoj att du har hittat en till, du får berätta sen vad ni gjorde”

Ok, jag förstår din synvinkel men håller inte med :) För mig hade det som sagt varit ett enormt avtändande beteende, svartsjuka är osexigt oavsett sammanhang.
Jag är verkligen megakänalig för alla former av kontrollerande beteende men jag uppskattar ärlighet. Om han uttrycker att han är putt så ser jag det som information om hur hans känslor är, inte som att han försöker bestämma över mig.

Malmö är lite samma. Han säger att han vet att det är fel, och uppmuntrar mig att experimentera med andra, men att han inte kan rå för att han tycker det känns lite jobbigt. Det kan jag köpa.

Att ljuga och säga att man inte bryr sig är värre. Jag förväntar mig total ärlighet och dömer i gengäld inga känslor. Men minsta försök att styra mig och det är bye bye. Jag känner att jag är i full kontroll här, och att alla jag träffar behandlar mig med väldigt mycket respekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt