Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han som jag träffade igår, vad tusan ska vi kalla honom då, Göteborgaren? Hade intressanta tankar om dejting. Han menade att man ställer väldigt höga krav på sin dejt om man börjar träffas med inställningen att det här kan/ska bli ens framtida äkta hälft. Han tyckte att man måste se mycket mer flytande på livet, att en relation som är bra nu kanske inte behöver vara rätt om några år osv. Han påtalade också hur viktigt han tyckte att det var med att ha ett eget liv och sin egen bana, att man inte kan växa ihop bara för att man är tillsammans. Jag gillade hans tankar. Han verkar smart, ödmjuk och empatisk.
Så tänker jag nog när det gäller min relation att det är det här som känns bra just nu och framtiden behöver det inte alls vara så. Vi är lever tillsammans så länge det känns bra, men livet tar ju så många svängar och ändrar sig och då kanske läget blir ett helt annat och det känns också bra. Skulle jag tänka att det här är för resten av livet skulle jag bli klaustrofobisk och fly fältet.

Så tänker jag nog när det gäller min relation att det är det här som känns bra just nu och framtiden behöver det inte alls vara så. Vi är lever tillsammans så länge det känns bra, men livet tar ju så många svängar och ändrar sig och då kanske läget blir ett helt annat och det känns också bra. Skulle jag tänka att det här är för resten av livet skulle jag bli klaustrofobisk och fly fältet.

Vad intressant hur olika man är. Jag hade inte velat leva eller bo med en människa som tänkte på det här sättet själv alls. Hade dock varit väldigt glad över om de hade varit öppna med att de fungerade på det sättet, så vi inte behövde fortsätta tillsammans i onödan.

Jag hade gärna dejtat. Har senaste veckorna haft två intressanta killar som kag mailat med på hp, men båda slutade svara :( Är inte ofta jag kommer i kontakt med nån som jag faktiskt tycker är intressant, två så nära varandra är väldigt ovanligt för mig. Så väldigt tråkigt att de tappade intresset för mig så fort. Hoppas inte det dröjer flera månader innan jag hittar nån intressant igen, och som tycker jag verkar tillräckligt intressant för att faktiskt ses...

Jag hade gärna dejtat. Har senaste veckorna haft två intressanta killar som kag mailat med på hp, men båda slutade svara :( Är inte ofta jag kommer i kontakt med nån som jag faktiskt tycker är intressant, två så nära varandra är väldigt ovanligt för mig. Så väldigt tråkigt att de tappade intresset för mig så fort. Hoppas inte det dröjer flera månader innan jag hittar nån intressant igen, och som tycker jag verkar tillräckligt intressant för att faktiskt ses...
Är du säker på att det är tappat intresse och inte bara varit upptagna med annat?

Snackade med en gammal kollega lite, vi halkade in lite på det här med TK, kollegan har varit ihop med mamman till TKs barn. Kollegan sa att det dröjer nog inte länge innan TK kommer krypandes igen. Men det tar vi ställning till då om det ens händer, det vet man aldrig.

Hoppas det :).
För mig går det oftast flera månader innan jag hittar nån intressant och som dessutom vill träffas. Så väldigt många grodor man får passera tyvärr. Så jag känner igen mig där...

• Gilla
Reactions: ptr
Vad intressant hur olika man är. Jag hade inte velat leva eller bo med en människa som tänkte på det här sättet själv alls. Hade dock varit väldigt glad över om de hade varit öppna med att de fungerade på det sättet, så vi inte behövde fortsätta tillsammans i onödan.
Eftersom både jag och partner haft relationer innan denna så är vi ju fullt införstådda med att relationer kan sluta att fungera. Han är tom skild och har barn med någon annan.

Eftersom både jag och partner haft relationer innan denna så är vi ju fullt införstådda med att relationer kan sluta att fungera. Han är tom skild och har barn med någon annan.

Nähä???
Dumpa den där hemska människan, hörrudu! Det ska vara en kärlek, den ska vara sann, och det betyder att den måste vara för evigt!
:laugh:

(jag tror buke har blivit fullständigt vansinnigt sedan sist jag var förbi? :rofl:)

Har du testat Tinder för att öka dina chanser ? Utbudet är större om inte annat.
Ja, jag har Tinder med. Men då jag bor ganska nära Danmark och inte är intresserad av någon dansktalande så är det mest bara en massa nej tack. Och de jag har skrivit med på Tinder vill "mysa" efter två meddelande typ:meh:

Ja, jag har Tinder med. Men då jag bor ganska nära Danmark och inte är intresserad av någon dansktalande så är det mest bara en massa nej tack. Och de jag har skrivit med på Tinder vill "mysa" efter två meddelande typ:meh:

Du kan ju begränsa arean för träffarna.

Hur många har du skrivit med ?

Var nyss hos min nya bästis och drack vin plus annat
Gick sen hem och sov i tron att jag hade på ljudlöst... vilket jag inte hade O_o så nu ligger min nyckel i min sko utanför dörren så 24-åringen kommer in, haha. Deklarerade dock flera gånger att jag inte orkar ligga :D

En annan vän skrev också (gift, 4 barn, 1 med den hon är gift med)

Känner sig olycklig i sitt förhållande, ser bara det praktiska omöjligheterna osv.
Fått leka hobbypsykolog såhär mitt i natten med...
Nu tänker jag sova!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat