Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kollega kom till mig och sa att en tjej hon känner frågat om hon jobbar med nån pepp.
Denna tjej jobbar med B.

Han har typ höjt mig till skyarna och är visst kär i mig 🫠 han tycker jag är helt fantastisk 😂😂
Gud det var massor han hade sagt.

Väldigt bekräftande för självförtroendet tho.
Får man lägga till detta på sitt dejtingcv?!

En kollega kom till mig och sa att en tjej hon känner frågat om hon jobbar med nån pepp.
Denna tjej jobbar med B.

Han har typ höjt mig till skyarna och är visst kär i mig 🫠 han tycker jag är helt fantastisk 😂😂
Gud det var massor han hade sagt.

Väldigt bekräftande för självförtroendet tho.
Får man lägga till detta på sitt dejtingcv?!
Läste detta som att tjejen var kär i dig. Tyckte det lät spännande 😁

Det är väl helt i sin ordning att ha önskemål om en monogam relation. Det jag tycker blir lite märkligt är väl att säga "Jag vill inte ha sex med dig, men du får inte ha sex med någon annan heller".

Det beror ju lite på hur lång tid som sex uteblir också. Om båda parter vill ha en monogam relation och planerar att leva livet ut tillsammans så tycker jag också att man får räkna med perioder av stress, depression, kanske graviditet och tiden därefter osv. utan gnäll. Man kan inte kräva av varken sig själv eller sin partner att alltid ha en välfungerande sexlust genom livets alla skeden. Men blir det ett problem i det långa loppet att man är för olika på det planet så är det givetvis bättre med en öppen relation, eller att bryta.

Jag tycker att poly är kul om man inte söker något att bygga på vidare på. För mig fungerar det absolut inte om jag vill planera en framtid med någon. Har också insett att alla som lever i poly relationer runt mig alltid har 1000 gånger mer drama än vad jag vill ha i mitt liv.

Poly kommer väl i många varianter också. Jag vill knappt leva med en 🙈 men att kunna ha kvar just H (KK) hade definitivt berikat mitt liv. Men inte på bekostnad av ngt stadigt som även inbegriper känslor.

Poly kommer väl i många varianter också. Jag vill knappt leva med en 🙈 men att kunna ha kvar just H (KK) hade definitivt berikat mitt liv. Men inte på bekostnad av ngt stadigt som även inbegriper känslor.
Jo precis, det var ju det jag sa. Men de som verkar vilja ha något långsiktigt att bygga med sin partner i min bekantskap verkar ha en massa drama i sina liv när man blandar in poly. Jag vill ha grunden i mitt liv stabil och enkel, vilket inte går hand i hand med poly. Om jag inte hade velat leva med knappt en och bara träffa någon för det sociala/KK så hade jag inte haft problem med poly-relation.

Det beror ju lite på hur lång tid som sex uteblir också. Om båda parter vill ha en monogam relation och planerar att leva livet ut tillsammans så tycker jag också att man får räkna med perioder av stress, depression, kanske graviditet och tiden därefter osv. utan gnäll. Man kan inte kräva av varken sig själv eller sin partner att alltid ha en välfungerande sexlust genom livets alla skeden. Men blir det ett problem i det långa loppet att man är för olika på det planet så är det givetvis bättre med en öppen relation, eller att bryta.
Visst kan det gå upp och ned i perioder men när det handlar om år eller kanske livet ut så känns det ju som att man får på något sätt se till att alla är nöjda.

Lite obalans i hur välinformerade ni är om den andres känslor :D

En aning ja 😂
Får se om han tar upp det imorgon. Det var väl inte riktigt meningen att jag skulle få veta det här, men min kollega kunde inte hålla sig 😆

Grejen är att jag längtade efter honom när han var bortrest, så jag känner mig allmänt förvirrad. Men men! Ska ha ett öppet sinne istället för att fly 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka