Jag dejtar på med ingenjören och allt känns otroligt bra och fint, vi har kul ihop och trivs fint tillsammans... men. Jag brottas med nån slags upplevelse av att vår relation liksom står och stampar och att vi inte tydligt rör oss/utvecklas/fördjupar vår relation. Vi har dejtat sen i juni så snart ett halvår, kan av praktiska skäl bara ses ungefär varannan vecka och det kan då vara alltifrån några timmar till flera dagar i rad tillsammans. Vi har enats om att vi är exklusiva dvs varken dejtar andra eller letar andra att dejta. Vi har båda barn sen tidigare vilket såklart gör att saker och ting ska och bör gå långsamt fram, ingen av oss har träffat varandras barn än. När vi ses är det jättefint, kärleksfullt, "förhållandeaktigt", vi går hand i hand på stan, lagar mat ihop, kramas i soffan osv. Men jag känner lite... men nu då?
I tidigare relationer har det varit kärleksförklaringar och prat om framtiden tidigt i relationen. Jag har aldrig gått fram så här långsamt förut, och det är säkert jättebra, men jag saknar kärleksförklaringar eller på nåt sätt något som visar att relationen utvecklas. Är det nån som känner igen de här tankarna och vad gör jag åt saken? I veckan började jag fundera på om jag verkligen kan nöja mig med att ha en sån här relation länge till med nån som inte är uttalat min pojkvän, inte uttalat är kär i mig, och inte uttalat planerar för nån slags fördjupning av relationen annat än att fortsätta på det här sättet för överskådlig tid.