Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här. Var väl aktiv 1 timma eller så..
Var på picknick igår med några bekanta, och i bilen hem pratade vi lite om dejting osv, och då "erkände" jag att jag ibland känner mig äcklad av män. Vilket känns tragiskt att ha fått den känslan. Det känns jättetråkigt, för jag vill hitta en fin person, men jag känner mig för osäker för att "ragga" på tjejer och som sagt något äcklad av män 😔

Var på picknick igår med några bekanta, och i bilen hem pratade vi lite om dejting osv, och då "erkände" jag att jag ibland känner mig äcklad av män. Vilket känns tragiskt att ha fått den känslan. Det känns jättetråkigt, för jag vill hitta en fin person, men jag känner mig för osäker för att "ragga" på tjejer och som sagt något äcklad av män 😔

Jag förstår. Jag känner samma :heart
Spännobilder, dryga presentationer mm gör mig äcklad o ibland rädd.

Senast jag dejtade dök en idiot upp utanför ica och terroriserade mig o försökte få fram vart jag bodde. Jag har ett ganska ovanligt namn så jag var livrädd men då var jag fortfarande skriven hos mina föräldrar som tur va.
Fick panik och vågade inte gå ut.
Han skicka bild på att han stod med bilen utanför ica. Jag hade sagt att jag inte ville ses.

Senast jag dejtade dök en idiot upp utanför ica och terroriserade mig o försökte få fram vart jag bodde. Jag har ett ganska ovanligt namn så jag var livrädd men då var jag fortfarande skriven hos mina föräldrar som tur va.
Han skicka bild på att han stod med bilen utanför ica. Jag hade sagt att jag inte ville ses.
Men fy så otäckt! ❤️

Du kanske kan försöka vidga dina vyer 😀

Usch sånt drägg:yuck:. Jag blir äcklad när man är i baren med polarna och så kommer det fram en halvfull tjej medhalva tröjan på sne så att lite av bh:n synns och säger, bjuder du på en drink. Jag ba, gå hem o lägg dig

Ah, jag känner mig för gammal och ointresserad av manlig skönhet för att leta på utseende. Jag vill veta vad de har för värderingar och hur väl de själva lyckas leva efter dessa. Det är väll därför jag inte hittar något att svepa höger på på Tinder. Jag vill inte matcha med jättemånga män, jag vill träffa en vettig man som jag står ut med och som står ut med mig. Mig som jag är på riktigt, inte som någon bild han har av hur jag borde vara.
Att man finner någon attraktiv behöver ju inte ha med klassisk skönhet att göra? Men med det sagt skulle jag ha jättesvårt att känna attraktion till någon som har vissa fysiska attribut som jag ogillar. Och på samma sätt är det mer sannolikt att jag känner attraktion till någon som har de fysiska attribut jag gillar. Personligheten är såklart viktig också, men jag skulle aldrig kunna inleda ett förhållande med någon eller ha sex med någon som jag inte fann fysiskt attraktiv. Och då är även jag både gammal och ganska skönhetes-ointresserad :D

Att man finner någon attraktiv behöver ju inte ha med klassisk skönhet att göra? Men med det sagt skulle jag ha jättesvårt att känna attraktion till någon som har vissa fysiska attribut som jag ogillar. Och på samma sätt är det mer sannolikt att jag känner attraktion till någon som har de fysiska attribut jag gillar. Personligheten är såklart viktig också, men jag skulle aldrig kunna inleda ett förhållande med någon eller ha sex med någon som jag inte fann fysiskt attraktiv. Och då är även jag både gammal och ganska skönhetes-ointresserad :D
Okej, jag är mindre intresserad av ren attraktion nu när jag är äldre. Den är helt enkelt inte så himla intressant den betyder inte lika mycket som när jag var yngre. Så att ta kontakt med någon bara för att jag finner den fysiskt attraktiv är liksom inte intressant för mig. Det är ju inte en vas eller en tavla jag letar efter. I det här fallet är det funktion före form som gäller. Men man är såklart olika där.

Okej, jag är mindre intresserad av ren attraktion nu när jag är äldre. Den är helt enkelt inte så himla intressant den betyder inte lika mycket som när jag var yngre. Så att ta kontakt med någon bara för att jag finner den fysiskt attraktiv är liksom inte intressant för mig. Det är ju inte en vas eller en tavla jag letar efter. I det här fallet är det funktion före form som gäller. Men man är såklart olika där.
För mig är attraktion en förutsättning för någon typ av förhållande som inte är ren vänskap. Däremot känner jag sällan/aldrig attraktion enbart för att någon är snygg att se på. Det behöver finnas något mer i personlighet, sätt att föra sig, hur han ser på mig eller whatever. Någon sorts gnista, liksom. Finns inte den kan vi aldrig bli mer än vänner. Och självklart kan gnistan dö av icke-utseenderelaterade saker, som att någon visar sig vara idiot, till exempel. Men för mig är den lika viktig nu som när jag var i tonåren.

För mig är attraktion en förutsättning för någon typ av förhållande som inte är ren vänskap. Däremot känner jag sällan/aldrig attraktion enbart för att någon är snygg att se på. Det behöver finnas något mer i personlighet, sätt att föra sig, hur han ser på mig eller whatever. Någon sorts gnista, liksom. Finns inte den kan vi aldrig bli mer än vänner. Och självklart kan gnistan dö av icke-utseenderelaterade saker, som att någon visar sig vara idiot, till exempel. Men för mig är den lika viktig nu som när jag var i tonåren.
Problemet är ju att du inte vet vilka som är enbart snygga att se på utifrån ett foto och orka sålla igenom alla fysiskt attraktiva men inte så trevliga/intressanta män på tinder genom att starta samtal med dom är ju rätt tröstlöst. Så man kan säga att jag börjar i den andra änden, jag vill se att de är intressanta/trevliga först sen kollar jag om de är fysiskt attraktiva också.

Man kanske kan säga så här, det är viktigare för mig att jag slipper kontakt med gränsöverskridande eller direkt otrevliga män än vad det är för mig att träffa någon jag attraheras av.

Problemet är ju att du inte vet vilka som är enbart snygga att se på utifrån ett foto och orka sålla igenom alla fysiskt attraktiva men inte så trevliga/intressanta män på tinder genom att starta samtal med dom är ju rätt tröstlöst. Så man kan säga att jag börjar i den andra änden, jag vill se att de är intressanta/trevliga först sen kollar jag om de är fysiskt attraktiva också.
Jag tycker väl oavsett angreppssätt att Tinder är förhållandevis hopplöst. Men det är ändå lite lättare att se utifrån bilderna om någon är fysiskt attraktiv än vad det är att utifrån beskrivningen bilda sig en uppfattning om de är trevliga/vettiga också. Och är de inte fysiskt attraktiva går de ju bort ändå för mig. Men med det sagt så har jag inte haft Tinder på fyra år :D

Och för mig är det fullständigt ointressant att träffa någon jag inte attraheras av - vänner har jag ju redan liksom! :)
Det gör inte jag heller, men jag sveper heller inte höger på någon som inte har en intressant beskrivning av sig själv. Antalet som har en intressant beskrivning av sig själva är betydligt färre än de som har ett attraktivt utseende. Antalet fysiskt attraktiva men trista (även utifrån trista värderingar) män är betydligt fler än de som är vettiga men med ett utseende som inte attraherar mig.

Hos mig växer en attraktion, finns såklart typ kändisar som är skitsnygga och attraktiva, men bara för det betyder inte att jag är kåt på dom. Det finns inget specifikt utseende jag tänder på. Och attraktion måste finnas om det ska bli mer än vänner. Men som sagt, omöjligt för mig via bild/presentation. Han måste stimulera min hjärna och få mig att skratta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka