Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har det lossnat med Hundkillen, han ar liksom känts rätt rädd/osäker för fysisk kontakt men det försvann igår :love: Det blev inget i fredags pga jag fick ont i magen av något jag ätit och hans AW drog ut på tiden, så vi sågs igår kväll. Vi var hos honom och jag fixade mat då han jobbat. Blev en mysig kväll, han är så tacksam när man fixar saker åt honom, och det blev en del hångel i soffan och jag sov över även om han skulle jobba tidigt då de inte blev klara igår, så jag körde hem strax innan 7 då hans kollega skulle plocka upp honom.
Tack @kolblakkur för dina råd om att vänta ut, det var helt rätt att göra och han är tacksam för jag låtit honom ta sin tid.

Någon som har ett bra förslag på av man kan ses på en fika i västra Stockholm/Västerort?
Mysigt, gott fika osv?

Känns som att jag o S börjar komma någon vart. Efter 3 år(!) har jag fått o börjat skriva till hans privata nr och inte jobbmobilen. :rofl: (Kan ha att göra med att han har semester och stängt av den andra men ändå. 😉)
Så just nu håller vi på att se och planerar kring hur vi kan ses veckorna efter midsommar. Känns som att vi kanske börjar komma någon vart iallfall, efter att vi träffats någon gång i månaden med några längre uppehåll i 3 år nu.😅

Ska på dejt nummer 3 med en månskenbonde några mil ifrån mig.

Första dejten var vi ute och åt en fantastisk löjromspizza. Lättsam trevlig. Inga konstigheter. Vi har hörts ganska mycket på telefon efteråt.
Förra veckan kom han förbi efter jobbet så tog vi en strostur i staden på matmarknaden och testade lite olika maträtter samt såg på studentflaken.

Idag vill han bjuda på middag.

Jag uppskattar hans sällskap och prat men vet inte om det kommer bli mer än så. Han har 5 barn. 2 nästan vuxna och 3st under ålder 7 år. kommer väl övverens med barnens mamma så där känner jag att det inte är några problem men vill jag inleda något med någon med så små barn?

Många frågor. Just nu är det bara en middag inget mer men jag funderar. Känner också att ingen av oss är flyttbar. Jag har precis köpt mitt hus och vill inte ha någon er där eller flytta ifrån på flera år.

Första dejten var vi ute och åt en fantastisk löjromspizza. Lättsam trevlig. Inga konstigheter. Vi har hörts ganska mycket på telefon efteråt.
Förra veckan kom han förbi efter jobbet så tog vi en strostur i staden på matmarknaden och testade lite olika maträtter samt såg på studentflaken.

Jag uppskattar hans sällskap och prat men vet inte om det kommer bli mer än så. Han har 5 barn. 2 nästan vuxna och 3st under ålder 7 år. kommer väl övverens med barnens mamma så där känner jag att det inte är några problem men vill jag inleda något med någon med så små barn?

Många frågor. Just nu är det bara en middag inget mer men jag funderar. Känner också att ingen av oss är flyttbar. Jag har precis köpt mitt hus och vill inte ha någon er där eller flytta ifrån på flera år.
Måste man flytta ihop då? Idealet är kanske inte alltid att bo ihop och dela precis allt, utan man kan vara lyckliga särbos också! Jag kände medan min dotter fortfarande var i yngre tonåren och hennes pappa o jag nyskilda att jag inte ville släppa in någon ny så mycket i hennes och mitt liv att jag skulle kunna tänka mig att bo ihop med någon igen. Och nu, när hon är vuxen, känner jag nog mycket att jag vill ha "mitt eget" utan krav på att dela allting med en annan person. Är dock öppen för ett nytt förhållande, men vill nog hålla det till särbo. Känns som lyx för mig, att få det bästa av både singel-livet och förhållande-livet :)

Håller med @Roheryn , jag förstår inte varför det måste ses som ett självklart steg i en relation att flytta ihop och tycker att man kan ha en väldigt bra och lycklig relation som särbor, särskilt när en eller båda har barn. Då har man ett stort ansvar för dem, att inte sätta dem i en situation som de själva inte har valt.

Jag personligen känner att jag vill ha mitt egna liv och vill kunna stå kvar stadigt om det tar slut och inte behöva flytta, slita upp barnen osv.

Det låter väl super att ha en särbo några mil bort, man ses mer på barnfria veckor och kanske någon gång på barnveckor, om det fungerar med barnen.

Klart du ska bo kvar i ditt hus om du trivs känner jag.

Måste man flytta ihop då? Idealet är kanske inte alltid att bo ihop och dela precis allt, utan man kan vara lyckliga särbos också! Jag kände medan min dotter fortfarande var i yngre tonåren och hennes pappa o jag nyskilda att jag inte ville släppa in någon ny så mycket i hennes och mitt liv att jag skulle kunna tänka mig att bo ihop med någon igen. Och nu, när hon är vuxen, känner jag nog mycket att jag vill ha "mitt eget" utan krav på att dela allting med en annan person. Är dock öppen för ett nytt förhållande, men vill nog hålla det till särbo. Känns som lyx för mig, att få det bästa av både singel-livet och förhållande-livet :)
@Eurydome

Nej man måste inte flytta ihop men jag vet också att jag faktiskt inte vill bo helt själv resten av livet. eller åka fram och tillbaks för att få det att passa in.

Inget som säger att man måste flytta ihop inom det närmaste åren men nån gång.

Jag ser inte mig själv som ensamboende resten av livet när jag hade det så bra med sambon. Bor visserligen hellre själv än med fel person.

@Eurydome

Nej man måste inte flytta ihop men jag vet också att jag faktiskt inte vill bo helt själv resten av livet. eller åka fram och tillbaks för att få det att passa in.

Jag ser inte mig själv som ensamboende resten av livet när jag hade det så bra med sambon. Bor visserligen hellre själv än med fel person.

I alla händelser är det kanske inte bråttom att ens bestämma om ni ska fortsätta eller så småningom flytta ihop? Och vill du inte bo ihop med små barn, så har ju barn den fantastiska egenskapen att de blir större :D

Nu är det här inte riktat specifikt till dig, men jag tycker mig ha märkt på senare år (efter nätdejtingens intåg?) att det verkar vara så bråttom att bestämma sig - man ska först (i en app eller på annat sätt) kunna definiera vad man söker (seriöst eller inte?) och efter några dejter också kunna informera om hur man ser på framtiden. Lätt stressande, tycker jag! Ska vi införa slow-dejting? Med slow-cooking som förebild? :)

@Eurydome

Jag kan inte heller säga att jag aldrig någonsin vill flytta ihop med någon. Men jag tänker att man kan göra på olika sätt i relationen beroende på tider och omständigheter. Vet inte om du har barn eller hur gamla de är i så fall, men om 10 år är den här mannens yngsta barn i de sena tonåren. Då är ju situationen en helt annan!

Och om det här är en person som du tycker om och tror att du kan få det bra med, så tänker i alla fall jag att det vore synd att avsluta bara beroende på den praktiska detaljen att det blir svårt att flytta ihop de närmsta åren.

Visste inte riktigt vart jag skulle skriva, men tror detta är "rätta" tråden...

I dag kom äntligen mitt skriftliga jobberbjudande från Sverige, så nu börjar det kännas verkligt att jag faktiskt kan komma till att flytta.... Och nu har jag gråtit nästen hela kvällen över tanken på att flytta ifrån DB... 💔

Men jag KAN inte stanna bara pga honom. Jag har stannat alldeles för länge redan....

I dag kom äntligen mitt skriftliga jobberbjudande från Sverige, så nu börjar det kännas verkligt att jag faktiskt kan komma till att flytta.... Och nu har jag gråtit nästen hela kvällen över tanken på att flytta ifrån DB... 💔

Men jag KAN inte stanna bara pga honom. Jag har stannat alldeles för länge redan....
Men åh 🥺❤️

Idag blir det midsommardejt :love: Hundkillens barn firar alltid med deras mammas familj och han bryr sig inte så mycket om midsommar. Jag är inte heller för större firanden så det blir vi två och hundarna hemma hos honom, äta ha det bra och bara ta dagen som den kommer. Bra avbrott i hans barnvecka för mig :)

:(
Jag tänker att om du inte tar den här chansen kommer du kanske att ångra dig. Tar du chansen och kommer på att det var fel så finns Norge kvar :heart

Idag blir det midsommardejt :love: Hundkillens barn firar alltid med deras mammas familj och han bryr sig inte så mycket om midsommar. Jag är inte heller för större firanden så det blir vi två och hundarna hemma hos honom, äta ha det bra och bara ta dagen som den kommer. Bra avbrott i hans barnvecka för mig :)
Vad mysigt 😍 Det blir liknande midsommar för mig och killen jag träffar; äta gott och umgås bara han och jag.

Jag har fortfarande inte "tagit tag i" att säga tack men nej tack till TL 🙈 vi skriver lite ibland men inte alls lika mycket som vanligt och vi har inte ens diskuterat om vi skulle setts den här helgen. Tänker försöka prata med honom på söndag, men det är så jäkla svårt tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka