Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läst ikapp ett par sidor i tråden, och fick upp detta som reklam i bannern 😂😂

07E4ECA3-7791-4046-B38A-B6D2609ED309.jpeg

Kändes extra komiskt efter de diskussioner som varit :angel:

Hoppas alla haft en fin midsommar, med eller utan dejt! 🥰

Jag har varit själv hemma i kväll, men hade en sjukt trevlig morgon med DB som kom förbi (lite halvt oplanerat) innan han åkte till stugan med barnen. :heart Vi hann prata lite om min eventuella flytt också, och det känns som att han börjat fatta varför jag vill göra det. Hoppas bara inte han kommer börja dra sig undan igen nu...

Är det fler som tycker de är jobbigt med nätdejting?
Alltså jag skriver till en man om gemensamt intresse hundar, han verkar vettig.
Sen frågar han vad jag söker (fast jag fyllt i de)
Då kommer de fram att han har speciella fantasier. Sexuella.
De är väl bra o nämna de men vi pratade hundar 5 meddelanden o nu måste han bara fråga om jag skulle tycka de va ok med dessa sexuella grejjer?

De är väl bra o nämna de men vi pratade hundar 5 meddelanden o nu måste han bara fråga om jag skulle tycka de va ok med dessa sexuella grejjer?
Det känns som att det är många som gör så, halkar in på explicita önskemål kring sex väldigt fort. Vet inte vad det är som gör att dom tycker att det är ett rimligt beteende.

Tycker nätdejting är jobbigt men inte av just denna anledningen. Blockera och var tacksam att du inte blev mer engagerad i honom :)

Nätdejting är vidrigt tycker jag! I alla fall om man söker er kärleksrelation.

Urk. Påpeka för honom att du inte vill gå rakt på sexdiskussioner så kvickt och avmatcha sen. Han får lära sig känna av rummet bättre än så.

Jag skulle vilja påstå det är ganska normalt.
Sex kommer in ganska fort, oftast. Det är lite som att folk inte kan prata om ngt annat.

Mm.. det är då jag tröttnar.
Kommer ihåg förra gången jag nätdejta att de va såhär.
Jag kan ju däremot haka på., o diskutera roller o vad de förväntar sig etc. Kan vara rätt intressant. Många kan inte svara el vet var de har sig själva. Sen dör dialogen på deras intiativ. 😜

Har du Instagram? Kolla kontot itscourtneymichelle, hon har en film om exakt detta, den heter ”talking to men on dating apps ”.

Kul film men sorgligt fenomen

Jag kan inte heller säga att jag aldrig någonsin vill flytta ihop med någon. Men jag tänker att man kan göra på olika sätt i relationen beroende på tider och omständigheter. Vet inte om du har barn eller hur gamla de är i så fall, men om 10 år är den här mannens yngsta barn i de sena tonåren. Då är ju situationen en helt annan!

Och om det här är en person som du tycker om och tror att du kan få det bra med, så tänker i alla fall jag att det vore synd att avsluta bara beroende på den praktiska detaljen att det blir svårt att flytta ihop de närmsta åren.
Om 10 år har han 2 tonåringar och en blivande tonåring 😁

Pratade om det i förrgår om att jag vill ta det långsamt. Jag har precis landat i nya huset.
Vi pratar nästan varje dag och än så länge känns det bra så låter det stanna där ett tag.

Om 10 år har han 2 tonåringar och en blivande tonåring 😁
Som förälder till en snart 23-åring kan jag tycka att tonåren var den absolut bästa tiden i min dotters uppväxt! Jag tycker att tonåringar har oförtjänt dåligt rykte, faktiskt, och skulle nog tycka det var lättare att flytta ihop med en man som har tonåringar än en man som har småbarn!
Pratade om det i förrgår om att jag vill ta det långsamt. Jag har precis landat i nya huset.
Vi pratar nästan varje dag och än så länge känns det bra så låter det stanna där ett tag.
Det låter väldigt klokt. Man måste inte veta allt från början, man kan låta det vara som det är och se vad som händer :heart

@Roheryn Ja hellre lite äldre barn än så små :D

Sambons barn var 9 och 10 när vi träffades och tycker det är lättare på något sätt. Men men nu ska jag ha en trevlig sommar och vi ska träffas det vi kan. Jag har stått på bromsen för att träffa hans barn just nu. Vill se vart det tar vägen först.

Tack för input :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat