Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill också gå på dejt! Känns som hela helgen kommer bli en enda lång transportsträcka men ska försöka göra det bästa av situationen. Ska också försöka hålla mig från att smsa kollegan för mycket :angel:

Igår svarade hon att hon skulle fixa en grej på jobbet igår kväll, jag gick till jobbet imorse glad i hågen men det var ju inte gjort 😅 Jag går på det varje gång! Hon är hopplös, men ändå så fantastisk…

(Nej, hörni, nu är jag igång igen! Skulle ju släppa henne?! :bag:)
Bra tjejer är svåra att släppa!

På tal om det här med kollegor, måste jag säga att jag tycker att ni i tråden verkar sköta det så himla snyggt.

Jag är i andra änden, d.v.s. en kollega är ganska förtjust i mig. Jag har inga problem med det egentligen, men vi har även umgåtts en hel del och det senaste halvåret-året har det eskalerat med hintar och sexuella anspelningar så nu blir jag extremt obekväm bara denne befinner sig i samma rum och jag vill absolut inte bli lämnad ensam med denna kollega. Jag har absolut inte givit några som helst signaler om att jag är intresserad, tvärtom har jag sagt rakt ut att jag inte är eller kommer att bli intresserad, att hen går över gränsen o.s.v. och till sist fräste jag ifrån riktigt ordentligt. Nu undviker jag personen så mycket som jag bara kan. Vi jobbar ju ihop och har en del samarbeten så jag känner mig inte jättetaggad på att gå till jobbet när det är så här. Även andra på jobbet har reagerat på hur kollegan har betett sig.

Kan inte låta bli att undra om det har med kön att göra. Kan inte komma på en enda kvinna som inte skött sådant här snyggt, eller en enda man som har skött det snyggt.

Senast ändrad:
På tal om det här med kollegor, måste jag säga att jag tycker att ni i tråden verkar sköta det så himla snyggt.

Jag är i andra änden, d.v.s. en kollega är ganska förtjust i mig. Jag har inga problem med det egentligen, men vi har även umgåtts en hel del och det senaste halvåret-året har det eskalerat med hintar och sexuella anspelningar så nu blir jag extremt obekväm bara denne befinner sig i samma rum och jag vill absolut inte bli lämnad ensam med denna kollega. Jag har absolut inte givit några som helst signaler om att jag är intresserad, tvärtom har jag sagt rakt ut att jag inte är eller kommer att bli intresserad, att hen går över gränsen o.s.v. och till sist fräste jag ifrån riktigt ordentligt. Nu undviker jag personer så mycket som jag bara kan. Vi jobbar ju ihop och har en del samarbeten så jag känner mig inte jättetaggad på att gå till jobbet när det är så här. Även andra på jobbet har reagerat på hur kollegan har betett sig.

Kan inte låta bli att undra om det har med kön att göra. Kan inte komma på en enda kvinna som inte skött sådant här snyggt, eller en enda man som har skött det snyggt.

Det där låter som om det är dags att ta det med chefen.

Idag skulle Wow ha kommit. Känner mig inte riktigt lika ledsen och besviken idag, bara tom, men jag känner att jag nog måste börja fundera på om det här är lönt att bränna energi på.

Alla hinder som är svåra att göra något åt … Det är kanske lika bra att ge upp och låta det rinna ut i sanden. Problem är till för att lösas, anser jag, men man är ju två om dem. Samtidigt tänker jag att vi snart har haft kontakt i 2 år och trots alla motgångar kan vi bara inte låta bli varandra.

Det där låter som om det är dags att ta det med chefen.
Spelar det någon roll att det inte händer på arbetstid? För vi är (var) vänner och det är ju privat det har hänt.

Jag har ignorerat det när det varit sena fredags- och lördagskvällar, även om jag inte tyckt att beteendet varit ok, men det har som sagt eskalerat.

Spelar det någon roll att det inte händer på arbetstid? För vi är (var) vänner och det är uu privat det har hänt.

Jag har ignorerat det när det varit sena fredags- och lördagskvällar, även om jag inte tyckt att beteendet varit ok, men det har som sagt eskalerat.

Det kan vara bra att chefen vet om det om det skulle eskalera på arbetstid. Plus att det påverkar ju arbetet eftersom du känner obehag av att vara i hans närhet.

Det kan vara bra att chefen vet om det om det skulle eskalera på arbetstid. Plus att det påverkar ju arbetet eftersom du känner obehag av att vara i hans närhet.
Det är sant. Tror jag avvaktar lite med att gå till chefen dock. Dels för att de verkar rätt nära och dels för att jag har fått vara ifred den senaste veckan. Skulle det hända på arbetstid har jag en annan person högre upp som jag känner mig mer bekväm att ta det med.

Jag är i andra änden, d.v.s. en kollega är ganska förtjust i mig. Jag har inga problem med det egentligen, men vi har även umgåtts en hel del och det senaste halvåret-året har det eskalerat med hintar och sexuella anspelningar så nu blir jag extremt obekväm bara denne befinner sig i samma rum och jag vill absolut inte bli lämnad ensam med denna kollega. Jag har absolut inte givit några som helst signaler om att jag är intresserad, tvärtom har jag sagt rakt ut att jag inte är eller kommer att bli intresserad, att hen går över gränsen o.s.v. och till sist fräste jag ifrån riktigt ordentligt. Nu undviker jag personen så mycket som jag bara kan. Vi jobbar ju ihop och har en del samarbeten så jag känner mig inte jättetaggad på att gå till jobbet när det är så här. Även andra på jobbet har reagerat på hur kollegan har betett sig.

Nej, jag skulle aldrig! Inget av det jag skriver här har jag ju sagt till henne. Mer än att jag saknar henne när hon är borta, och att hon gör mig glad. Vilket hon har sagt detsamma. Jag är för rädd om henne som kollega och vän för att göra något så dumt.

Jag förstår till 100% vilken jobbig sits du hamnat i, och det vill jag inte utsätta någon för.

❤️

Jag är en såndär typ av människa som scannar av allt möjligt. Tex så har jag två kollegor som alltid har mössa, så jag har stickat varsin reflexgarnsmössa åt dom. (Den enas blev så poppis i hans familj att jag stickade åt hans fru och barn också). Nu är det så att min söt-kollega har problem med sina händer och jag kunde inte låta bli att köpa ett par kompressionsvantar. Jag tror de kommer hjälpa honom…när det gäller alla andra som fått dittan och dattan är det bara ”Varsågod, här får du” men med sötkollegan känner jag mig inte alls lika okomplicerad. Bläh för det. Jag hade ju gjort lika för vemsomhelst men han är ju speciell.

Spelar det någon roll att det inte händer på arbetstid? För vi är (var) vänner och det är ju privat det har hänt.

Det bör absolut inte spela någon roll, ni är ju fortfarande kollegor.
Jag hade en kollega som blev avstängd en viss tid från arbetet efter att han gjort oönskade sexuella närmanden mot flera kollegor efter arbetstid.
Om det händer igen, oavsettt när På dygnet, hade jag tagit upp det med chefen. Det är ju ett arbetsmiljöproblem eftersom det påverkar dig PÅ jobbet, oavsett om hans gränslösa beteende sker Efter jobbet. Dessutom har ju flera av dina kollegor reagerat också.

Jag är en såndär typ av människa som scannar av allt möjligt. Tex så har jag två kollegor som alltid har mössa, så jag har stickat varsin reflexgarnsmössa åt dom. (Den enas blev så poppis i hans familj att jag stickade åt hans fru och barn också). Nu är det så att min söt-kollega har problem med sina händer och jag kunde inte låta bli att köpa ett par kompressionsvantar. Jag tror de kommer hjälpa honom…när det gäller alla andra som fått dittan och dattan är det bara ”Varsågod, här får du” men med sötkollegan känner jag mig inte alls lika okomplicerad. Bläh för det. Jag hade ju gjort lika för vemsomhelst men han är ju speciell.
Tror vi är väldigt lika du och jag 😍

Tror jag med!
Min kollega har en egen mugg som han slog sönder strax innan jul. En med ett hjärta på - gissa om han fick en ny exakt likadan (fast lite snyggare tyckte han själv) av mig? Eller han fick två för jag var inte hundra på designen..han tror iofs att jobbet betalade och att jag bara beställde 😅
Det tror jag absolut 😁
Min kollega sa för hundra år sedan att hon tyckte om mina post-it (det var när jag var ganska ny, innan vi ens kände varann). Kan vara så att hon fått färgglada post-it kuber i sitt postfack några gånger :angel:

Segproppen kunde inte denna helgen och inte nästa heller så vi siktar in oss på helgen efter det. Vilket passar bra för mig för jag ska genomgå ett litet plastikingrepp på tisdag som gör att jag måste bära ansikts-BH i 14 dagar :D

Nu är frågan om Rymden är aktuell. Vet inte hur pass intresserad jag är…
Jag suger tydligen på å googla. Så vad är en ansikts-BH?

Jag suger tydligen på å googla. Så vad är en ansikts-BH?

5PVAYpX.jpg

😁

Sådant tar jag med chef/HR, även för andras räkning (vid deras medgivande). Eller "bara" informerar andra kollegor om ingen vill ta det högre upp just då (också med medgivande). Skitstövlar ska inte tro deras beteenden går obemärkt förbi och utsatta ska inte känna sig ensamma.

Jsg fick nyligen reda på news om ett nytt par på jobbet 😁 På det viset gillar jag faktiskt min arbetsplats. Det är aldrig något skitsnack, folk kan vara tysta men annars är det bara nyfiket och vänligt. Här var det den ena i paret som redan trodde hela vår avdelning visste men eftersom hen är den som brukar förmedla nyheter avdelningarna emellan och inte själv gjort det ännu så visste ingen.

Några av mina skiftkollegor sedan över ett år tillbaka berättade jag nyss för om The Guy. Jag bara antog de visste 😅 Men de svarade mest efter en stund typ "jaha, nu fattar jag varför du sa sådär den gången 😁" osv. Tur The Guy är en skötsam och populär kollega så jag slipper hamna emellan vid problem känner jag mest 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
294
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar