Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch har sån ångest över att jag sa något angående de där kontona 😞 Vet innerst inne att jag gjorde rätt eftersom där var mycket andra varningsflaggor också men känns ändå himla tråkigt. Är verkligen en jättetrevlig och skitsnygg kille - men tror vi är alldeles för olika.

Det är okej att ha ångest och må skit, men du gjorde verkligen inte fel. Om det är något du inte kan leva med så är det bra att få det överstökat nu och inte inse det om ett år. ❤️

Usch har sån ångest över att jag sa något angående de där kontona 😞 Vet innerst inne att jag gjorde rätt eftersom där var mycket andra varningsflaggor också men känns ändå himla tråkigt. Är verkligen en jättetrevlig och skitsnygg kille - men tror vi är alldeles för olika.
Tycker du gjorde rätt, och jag hade gjort samma sak. Killen kan vara hur trevlig och snygg som helst, men det känns "sunkigt" att följa porrskådisar, känns som en överhängande risk för att han är porrskadad och det är rätt onajs minst sagt.

Tycker du gjorde rätt, och jag hade gjort samma sak. Killen kan vara hur trevlig och snygg som helst, men det känns "sunkigt" att följa porrskådisar, känns som en överhängande risk för att han är porrskadad och det är rätt onajs minst sagt.
Jag vet ju inte om de är porrskådisar per se (någon/några är nog det) men det är mycket avklätt och tror vissa har typ OF, Twitch och dyl de håller på med. För min del var det främst MÄNGDEN konton som följdes.

Jag tycker hans reaktion - att bli sur och inte vilja ses mera - är ett tydligt kvitto på att du gjorde rätt. En vettig människa hade inte reagerat så.

Jag tycker hans reaktion - att bli sur och inte vilja ses mera - är ett tydligt kvitto på att du gjorde rätt. En vettig människa hade inte reagerat så.
Ja, jag håller med dig. Jag skrev att jag blev ställd över att han följde såna konton och han skrev att han tyckte att det var ”oskyldigt” och att han inte jämför mig med dem. Trodde vi kunde prata ut om det men han skrev att det var bäst om vi inte sågs mer. Så rent krasst blev jag brädad av tjejerna på bilderna ändå 🙃😅

Ja, jag håller med dig. Jag skrev att jag blev ställd över att han följde såna konton och han skrev att han tyckte att det var ”oskyldigt” och att han inte jämför mig med dem. Trodde vi kunde prata ut om det men han skrev att det var bäst om vi inte sågs mer. Så rent krasst blev jag brädad av tjejerna på bilderna ändå 🙃😅
Delvis KL
Jag tror det är svårt att hitta en "mellanväg". Min personliga åsikt är den att killar som honom har en misogyn människosyn, antingen lever man som tjej i den och accepterar allt vad det innebär. Eller så gör man det inte. Det går nog inte att som tjej försöka leva efter de premisserna och sen anta att mannen helt plötsligt ändrar sig, när man själv spelar efter de spelreglerna.
Nu vet inte jag alls vem du är, så ta det inte personligt utan det är inte riktat mot dig utan könsroller generellt.

Där känns det ju som att hans beteende var mer överdrivet än vad din fråga "krävde" 😅vilken märklig typ.

Där känns det ju som att hans beteende var mer överdrivet än vad din fråga "krävde" 😅vilken märklig typ.
Ja, alltså jag skrev att jag blev lite ställd och att jag inte vet om jag känner att jag orkar bli jämförd med dem. Så då gick han direkt till att han inte jämför med dem och att det är upp till mig om jag vill fortsätta ses. Känns som att det är hans normala sätt att hantera saker när det inte passar.

Ja, alltså jag skrev att jag blev lite ställd och att jag inte vet om jag känner att jag orkar bli jämförd med dem. Så då gick han direkt till att han inte jämför med dem och att det är upp till mig om jag vill fortsätta ses. Känns som att det är hans normala sätt att hantera saker när det inte passar.
Ja, det låter ju inte som ett charmigt beteende 😅

Ändå har jag sån ångest för det känns som att jag gjort ett misstag.

Det har du inte! Det är ingen bra början på en relation att direkt innan man känner varandra trycka undan sådant som känns fel och olustigt.

Och ursäkta min ärlighet men hade han varit jätteintresserad så hade kanske inte ryckt på axlarna och sagt att du får göra som du vill utan hanterat det lite mer konstruktivt. Alternativet är att han inte KUNDE hantera det på ett bättre sätt och en sådan person vill du inte ha en relation med eller hur?

Äsch ha inte det. Hade han kunnat ge en rimlig förklaring till att följa kontona, eller kunnat diskutera det som en vuxen människa hade det ju kanske varit intressant att fortsätta prata/träffas men nu var han ju rätt barnslig, och risken finns väl att det beteendet finns annars också. Det känns nästan lite som att han försökte manipulera dig till att det är ditt fel att du blir obekväm med det, och här sitter du med ångest för något som du inte alls behöver ha det för ❤️ nu vet vi ju bara vad du skrivit här, men känns som en oskön snubbe.

Jag tycker inte det största tecknet på att han antagligen inte var något för dig är just vilka han följde på instagram utan hur han reagerade på din fråga.

Är det en person du vill ha en relation med - som avfärdar undringar med att "det är upp till dig"?
Nån slags take it or leave it - mentalitet?

S
Jag tycker inte det största tecknet på att han antagligen inte var något för dig är just vilka han följde på instagram utan hur han reagerade på din fråga.

Är det en person du vill ha en relation med - som avfärdar undringar med att "det är upp till dig"?
Nån slags take it or leave it - mentalitet?
Ja, han verkar onekligen ha en sådan mentalitet. Synd, för han verkade ha många fina sidor också.

Det är mycket jag inte pysslar med. Till exempel Tinder. Ändå så har jag kanske en dejt ikväll. Han ville ses igår men det ville inte jag. Kan han styra runt lite blir det ikväll istället. Verkar vara en bra person, känns lagom i kommunikation, inget kram och annat larv, inget "vad du är vacker-trams"

Dejt avklarat.
Jättetrevlig människa men ändå totalt skavsår
Han är fortfarande gift, men enligt honom skild och inte ihop med sin fru sen 3 år. De bor fortfarande ihop men enligt honom okej att träffa andra bara man inte berättar för varandra. Jag är skeptisk och kommer inte inleda nånting med den här mannen. Han däremot blev väldigt förtjust och vill ses så fort det går efter helgerna.

Sen blir jag lite full i skratt åt att kollegan skickar ett sms mitt i dejten med nån random grej...så jävla typiskt. Ja ni fattar.

Dejt avklarat.
Jättetrevlig människa men ändå totalt skavsår
Han är fortfarande gift, men enligt honom skild och inte ihop med sin fru sen 3 år. De bor fortfarande ihop men enligt honom okej att träffa andra bara man inte berättar för varandra. Jag är skeptisk och kommer inte inleda nånting med den här mannen. Han däremot blev väldigt förtjust och vill ses så fort det går efter helgerna.

Sen blir jag lite full i skratt åt att kollegan skickar ett sms mitt i dejten med nån random grej...så jävla typiskt. Ja ni fattar.
Folk e fan bra fräcka.

Ja verkligen!
Skilj dig först och var skild. Sen om ni inte gjort upp allt är en annan femma. Men vem fan går på att de bor ihop som syskon och allt är okejat, bara den andra inte vet. Även om det är så vill jag inte ge mig in i den soppan. Så jag fortsätter crushen på kollegan.
Men gud så konstigt! Nej, håll dig borta från det där…

Jag har det lite knaggligt med min dejt fortfarande, men vill nog ändå gå på dejten den 26:e för att träffa henne ”live” så att säga. I övrigt har ju jag också min crush här på sidan om :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
289
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?
  • Dejtingtråden del 38