Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis så!

Vi försöker ju lära känna varann så det kan ju vara bra att ha en konversation då som löper på lite smidigare. Har man valt att vara med på tex Tinder så borde man väl vara beredd på att det är så det funkar? Vi har också gått över till fb Messenger så det är också smidigare på så sätt.

Ska man säga något? Eller låta det bero?
Om jag hade hamnat i en sådan här situation så hade jag mycket mer sannolikt varit din dejt än du. Det hade berott på att det hade känts onödigt att lägga alltför mycket tid på en person jag inte ens hunnit träffa i verkligheten. Kanske klickar vi inte alls IRL och då känns det bortkastat. Om jag försöker begränsa chattiden per dag och den jag skriver till hela tiden svarar snabbt så är min enda chans att göra det att själv ta väldigt långa pauser.

Om du hade tagit upp frågan så hade det varit svårt för mig att inte tänka på det som gnälligt och att ditt engagemang är besvärligt högt på ett sådant tidigt stadium. Hade hellre velat att du hjälpte mig att hålla tempot nere i konversationen och avvakta den faktiska dejten.

Sen är så klart jag jag och inte din dejt. ;)

Om jag hade hamnat i en sådan här situation så hade jag mycket mer sannolikt varit din dejt än du. Det hade berott på att det hade känts onödigt att lägga alltför mycket tid på en person jag inte ens hunnit träffa i verkligheten. Kanske klickar vi inte alls IRL och då känns det bortkastat. Om jag försöker begränsa chattiden per dag och den jag skriver till hela tiden svarar snabbt så är min enda chans att göra det att själv ta väldigt långa pauser.

Om du hade tagit upp frågan så hade det varit svårt för mig att inte tänka på det som gnälligt och att ditt engagemang är besvärligt högt på ett sådant tidigt stadium. Hade hellre velat att du hjälpte mig att hålla tempot nere i konversationen och avvakta den faktiska dejten.

Ja, nej, jag ska inte ta upp det. Vill ju inte verka gnällig :D

(Hade inte tänkt det heller, för jag håller med, det känns lite gnälligt!)

Jag håller med dig. Jag är likadan. Jag vill inte lägga så mycket tid innan man ses men ändå ha en konversation igång för att se om personen verkar vara vettig eller inte. När jag sen träffat personen och vet om jag har något mer intresse reflekteras intresset i kommunikationen om jag känner jag vill investera tid i det.

Precis så!

Vi försöker ju lära känna varann så det kan ju vara bra att ha en konversation då som löper på lite smidigare. Har man valt att vara med på tex Tinder så borde man väl vara beredd på att det är så det funkar? Vi har också gått över till fb Messenger så det är också smidigare på så sätt.

Jag hade inte sagt något. Det blir lite konstigt att ta upp något sådant innan man ens har träffats.

@TygerTyger och @Kakis

Jag håller verkligen med er i fråga om att hålla igång en konversation med någon man inte ens träffat. Jag är ju likadan.

Samtidigt vill i alla fall jag ha något livstecken då och då ifall jag har en dejt så pass långt fram som flera veckor. Men det finns inte på kartan för mig att pressa fram konversationer om jag märker att den andra vill ta längre pauser.

@TygerTyger och @Kakis

Jag håller verkligen med er i fråga om att hålla igång en konversation med någon man inte ens träffat. Jag är ju likadan.

Samtidigt vill i alla fall jag ha något livstecken då och då ifall jag har en dejt så pass långt fram som flera veckor. Men det finns inte på kartan för mig att pressa fram konversationer om jag märker att den andra vill ta längre pauser.
Ja absolut livstecken. Jag brukar iaf ta lite tindertid en gång om dagen men om personen skrivit typ när jag håller på att somna och det är arbetsdag dagen efter så kommer ju inte mitt svar förrän nästan ett dygn efteråt. Nu skriver jag med en som typ skrev 5 frågor i ett meddelande, frågor som jag själv inte känner är relevanta när man inte ens träffas, då prioriterar jag ner den konversationen. Hade det varit ett kortare meddelande med typ en fråga hade det varit enklare att svara snabbare för mig.

Precis så!

Kan vara att hon inte vill lägga för mycket tid på någon innan man träffats.

Du kan ju säga till men skulle någon klaga på mig innan man ens träffats så hade jag nog sett det som att man inte är kompatibla och skitit i att gå på dejt.

Jag hade inte sagt något. Det blir lite konstigt att ta upp något sådant innan man ens har träffats.

Kan vara att hon inte vill lägga för mycket tid på någon innan man träffats.

Du kan ju säga till men skulle någon klaga på mig innan man ens träffats så hade jag nog sett det som att man inte är kompatibla och skitit i att gå på dejt.

Nej, jag ska inte säga något. Det var dumt att ställa frågan. Tycker dock det är lite tråkigt. Hade gärna velat skriva mer med henne :)

Nej, jag ska inte säga något. Det var dumt att ställa frågan. Tycker dock det är lite tråkigt. Hade gärna velat skriva mer med henne :)

Man är ju olika, jag pratade precis om det med en kompis. Hon vill inte ens träffa folk med mindre dom skriver regelbundet i ett par veckor innan, jag är tvärt om. Orkar inte/har inte tid att lägga en massa tid på folk jag inte ens träffat än....

Precis så!

Jag tog faktiskt upp det med min dejt, han upplevde inte själv att han var så långsam på att svara och har nu blivit mycket bättre. Har också förstått i efterhand att han vill ha en pågående konversation hela tiden därför är han lite långsam på att svara. Svarar man snabbt tar ju konversationen oftast slut efter ett par meddelande och det blir en paus men är man lite mer långsam kan man hålla igång den hela tiden liksom..
Vi har ju dock setts ett par gånger, hade vi inte setts hade jag inte tagit upp det.

Så dejten har blivit bättre på att svara men nästa problem är att vi ses så sällan typ varannan helg pga han har barn som jag inte träffat än och är iväg en del med jobbet. Jag är ju van att kunna ses iaf en gång i veckan. Tycker det är riktigt jobbigt att ses så sällan och blir lite som att börja om varje gång man ses.. Blir väl bättre när/om vi börjar umgås när han har barnen också men hur står man ut tills dess? När har ni börjat träffa partnerns barn?

Så dejten har blivit bättre på att svara men nästa problem är att vi ses så sällan typ varannan helg pga han har barn som jag inte träffat än och är iväg en del med jobbet. Jag är ju van att kunna ses iaf en gång i veckan. Tycker det är riktigt jobbigt att ses så sällan och blir lite som att börja om varje gång man ses.. Blir väl bättre när/om vi börjar umgås när han har barnen också men hur står man ut tills dess? När har ni börjat träffa partnerns barn?
Ni kan inte ses på kvällarna när barnen gått och lagt sig då? Alltså hemma hos honom.

Jag träffade barnen efter 6 månader. Men då träffades vi 4-5 gånger i veckan. Tycker man ska träffas mycket och vara säker innan man träffar barnen. Det är riktigt tufft för barn att träffa nya partners och ännu jobbigare när den bara försvinner. Träffas ni en gång varannan vecka i 6 månader är det 12 tillfällen. Då har man knappt lära känna varandra. Förstår att du är frustrerad. Vi sågs efter barnen somnat, på luncher och även efter jobb på barnfria veckor. Det handlar om prioriteringar

Jag tyckte inte det var dumt att ställa frågan! Man fungerar på olika sätt, såklart fungerar inte alla som jag, jag förklarar bara hur jag ser på det.
Sant! Men när jag tänker på det själv så hade jag nog känt lite prestationsångest om det hade varit tvärt om, så därför kändes frågan lite dum :bag:

Jag vill gärna vänta länge. Dels av de anledningar som @Libbsticka nämner men även för att jag inte tycker att det är så intressant med andras barn. 🙄 Och då har jag ändå barn själv.

Säger som flera andra, ni kan väl träffas på luncher, när barnen somnat, eller så kan de kanske vara hemma själva någon timme när ni tar en promenad (eller hånglar i bilen 😉?)

Jag träffade en tjej ett tag som nästan direkt började tjata om att träffa varandras barn. Jag fick träffa hennes son efter några veckor bara, det var helt oförberett från min sida och jag blev helt paff. Nästa gång vi sågs skickade hon fram honom för att krama mig. Det kändes helt off.

Jag vill gärna vänta länge. Dels av de anledningar som @Libbsticka nämner men även för att jag inte tycker att det är så intressant med andras barn. 🙄 Och då har jag ändå barn själv.

Säger som flera andra, ni kan väl träffas på luncher, när barnen somnat, eller så kan de kanske vara hemma själva någon timme när ni tar en promenad (eller hånglar i bilen 😉?)

Jag träffade en tjej ett tag som nästan direkt började tjata om att träffa varandras barn. Jag fick träffa hennes son efter några veckor bara, det var helt oförberett från min sida och jag blev helt paff. Nästa gång vi sågs skickade hon fram honom för att krama mig. Det kändes helt off.
Här håller jag med dig!
Men svårt om man bor i olika städer…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
289
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar