På tal om något roligare. Jag ska ev på dejt i morgon!
Legat väldigt lågt ett tag sen sist, vart ju full fart ett tag där helt plötsligt, från noll till hundra!
Den gamla bekanta som ville att vi skulle ta upp där vi avslutade för ett tag sen var jag ut med en gång, hade lite förhoppningar om att det faktist skulle kunna vara något av intresse, men efter att ha setts en kväll så fick jag lite panik och började TOKsakna D och fick lov att sörja han ett tag till.
Så jag tackade för intresset, men sa att det blir inte mer än vänskap. Deppade lite igen över D, sen gick det över igen.
Bekanta från affären har vi försökt få till något men ännu inte lyckats. Förståkte han på covid, sen jag, sen har det varit knäpptyst (eftersom jag deppade över D igen så tog jag inte tag i det) men han hörde av sig i torsdags från ingenstans och sa att nu är det väll ändå dags?!
Jag jobbade dock kväll då så det sket sig, igen, men att vi kanske kan göra ett nytt försök nästa vecka.
Får se hur det blir med det. Vi sa båda att vi verkligen ville ses iallafall.
Sen hade vi den där snubben som jag skrev en himla massa med via Instagram, han visade sig ha flickvän…
Men, för några månader sen matchade jag med en kille, vi skrev ganska mycket en period, men sen kom jag in i det här med D så jag såg hur mina svar blev kortare och kortare nu i efterhand, så jag förstår att han slutade skriva plötsligt.
Jag gillade verkligen han och han verkar vara en jättetrevlig människa, ser bra ut, och är skitrolig. Jag kröp till korset för några veckor sen och skrev och frågade om allt var bra och spann vidare på det vi pratat om tidigare, och det var tack och lov inga onda känslor där, utan han hängde på igen. Han hade haft mycket han också så jag tror att vi båda bara hade annat för oss liksom.
Hur som helst så har vi hörts varje dag sen dess, och han är verkligen skitrolig! I morgon ska jag åka dit han bor då jag ska till veterinären med hunden och han tyckte att vi kunde väll ses då? Jag svarade att jag ska vara där redan på morgonen sen måste jag köra hem så jag hinner hämta grabben från skolan också efter lunch, men kunde han ses på förmiddagen så var jag absolut på. Han svarade att han egentligen hade andra planer men han ”kastar om lite och skiter i resten” så ska vi nog hinna med en kaffe iallafall.
Så ja, jag har ev en dejt i morgon då! Som känns riktigt bra. Dock bor vi en bit ifrån varandra, så vet inte hur fungerbart det skulle vara egentligen, men den dagen, den sorgen. Värre att vi inte ses alls, sen kommer jag bara gå och fundera på det istället om det hade kunnat blivit något eller inte!
Sjukt nervöst dock, tycker inte alls om att gå på dejt med någon som jag inte sett irl. Eller rättare sagt, någon som inte sett mig. Så rädd att folk ska bli besvikna!
Det som är skönt med den bekanta från affären, vi har både sett och pratat med varandra flera gånger! Så mycket enklare då!
Så, planerar en dejt i morgon, sen ska jag ta tag i att boka in något med den bekanta nästa vecka också. Är så extra introvert nu bara efter pandemin och vintern så känns mest drygt att träffa folk.
Men man måste väll börja någonstans.