Matchat med några spännande tjejer som jag pratar med nu. En som är intresserad av keramik, det bådar gott!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis så kände jag också när jag testade nätdejting. Jag har lite för mycket att göra i mitt liv för att springa på dejter med personer som det ändå inte leder något till, plus att jag verkligen avskyr den där "lärakänna-fasen" i början, jag vill bara snabbspola förbi den, haha. Träffar man någon IRL via ett helt annat, icke-dejtrelaterat sammanhang, klarar man av en hel del av den delen innan man ens inser att det finns ett annat intresse, väldigt skönt för en sån som jag. Jag hade liksom känt att "jaha, nu slösade jag bort tre timmar av mitt liv på att träffa den här personen som jag aldrig mer kommer vilja träffa, happ", och det är nog helt fel inställning om man vill lyckas med nätdejting.Tror väl snarare att det sättet att träffas inte passar alla, snarare än utseendet. Jag har aldrig haft appar och kommer aldrig skaffa, men det har inte ett dugg med mitt utseende att göra. Jag är snarare inte beredd rent känslomäsigt på att träffa 25 grodor innan det ev kommer 1 prins, så massdejtandet är inte ett dugg för mig.
Plus att det i alla fall på min tid var väldigt begränsat utbud i min lilla småstad, det kan så klart ha utvecklats sen dess, men via en kollega som kör Tinder har jag hört det är lite samma sak fortfarande (the story of att växa upp på ett ställe där alla känner alla).
Jag tycker inte heller det är skämmigt eller pinsamt, det är mer att det fanns inte så många att välja på. Och typ x antal personer man har gått i skolan ihop med i alla år, typ jaha, dig har jag sett med Emil-keps och utan framtänder, hade det varit meningen hade det hänt för 20 år sen, typ.En fördel med att vara en nomad som jag, trots att jag bor i en liten håla. Skulle lätt kunna ha Tinder för jag har ingen att skämmas inför (ja jag är alldeles för privat för såna där presentationer och publika varudeklarationer av mig självså för mig är det skämmigt), lite är det så här att alla känner apan men apan känner ingen. Av nån anledning syns jag, jag är väl utbölingen. Själv känner jag ett väldigt fåtal.
Fast vi är ju helt andra människor nu än vad vi var när vi gick i lågstadiet. Jag träffade en kille jag gått i 6-årsverksamheten med för ett par år sen, det var hur kul som helst. Vi hade ju en massa gemensamma minnen och massor att snacka om, dessutom hade vi ett band och en tillhörighet, men vi var ju tvungna att lära känna varandra här och nu när vi är vuxna.Jag tycker inte heller det är skämmigt eller pinsamt, det är mer att det fanns inte så många att välja på. Och typ x antal personer man har gått i skolan ihop med i alla år, typ jaha, dig har jag sett med Emil-keps och utan framtänder, hade det varit meningen hade det hänt för 20 år sen, typ.
Blev bjuden på grillat av D igår! Så himla gott och vilken kväll vi fick, varmt och soligt!
Det känns fortfarande så sjukt bra det här!
Han stod i duschen när jag kom så satte mig i soffan med vovven en stund, sen när han kommer ut så nästan kastar han sig över mig och utbrister ”Så himla fin du är, åh vad jag har saknat dig!”
Han ger ofta så fina kommentarer, och jag känner mig så lugn och trygg med honom! Som när vi skulle sova så utbrister han från ingenstans efter flera minuter av tystnad: ”Om du bara visste hur glad jag är att jag träffat dig”
Känns som om det inte kunde ha bli mer rätt än så här. Jag har absolut fallit totalt för denna människa!
Och, jag ska väll egentligen ta och kliva ur den här tråden, det har gått snabbt, men efter 6 veckors intensivt dejtande kunde vi konstatera igår att det ska vara vi!
Blev bjuden på grillat av D igår! Så himla gott och vilken kväll vi fick, varmt och soligt!
Han stod i duschen när jag kom så satte mig i soffan med vovven en stund, sen när han kommer ut så nästan kastar han sig över mig och utbrister ”Så himla fin du är, åh vad jag har saknat dig!”
Han ger ofta så fina kommentarer, och jag känner mig så lugn och trygg med honom! Som när vi skulle sova så utbrister han från ingenstans efter flera minuter av tystnad: ”Om du bara visste hur glad jag är att jag träffat dig”
Känns som om det inte kunde ha bli mer rätt än så här. Jag har absolut fallit totalt för denna människa!
Och, jag ska väll egentligen ta och kliva ur den här tråden, det har gått snabbt, men efter 6 veckors intensivt dejtande kunde vi konstatera igår att det ska vara vi!
Agreed, är inte als avisStanna kvar ändå tycker jag, tycker det är fint att läsa ❤
Och det ger åtminstone mig lite hopp i misären
Så kul å höra, stanna gärna kvar. Vi behöver få leva på hoppet med solskenshistorierBlev bjuden på grillat av D igår! Så himla gott och vilken kväll vi fick, varmt och soligt!
Fyfan så underbart! När det är rätt så märks det helt enkeltBlev bjuden på grillat av D igår! Så himla gott och vilken kväll vi fick, varmt och soligt!
Ja, självklart. Jag utgick bara från mina gamla klasskompisar som tyvärr är ganska kvar i högstadie-fasen, men de går bort av väldigt många fler anledningar än att vi har gått i samma klass för mig.Fast vi är ju helt andra människor nu än vad vi var när vi gick i lågstadiet. Jag träffade en kille jag gått i 6-årsverksamheten med för ett par år sen, det var hur kul som helst. Vi hade ju en massa gemensamma minnen och massor att snacka om, dessutom hade vi ett band och en tillhörighet, men vi var ju tvungna att lära känna varandra här och nu när vi är vuxna.
Spenderade helgen hos O, fick inte åka hem nästan. (Men var tillslut tvungen för att hinna fixa en tand som varit totalt trasig.) Han är så fin och jag känner mig trygg och nöjd med att ha honom i mitt liv på det här viset. Har nog insett att jag kanske inte alls vill ha ett traditionsenligt förhållande någonsin igen, får ångest att tänka på att vara fast och bo tillsammans med någon igen.
Tror många känner så, jag också bl.a.! Mitt hem, min borg! Där jag bestämmer och gör vad och hur jag vill med, där jag inte behöver diskutera tapetval eller inredning, eller behöva backa på något för att båda ska bli någorlunda nöjda. Vill jag gräva upp hela gräsmattan och göra ett potatisland så gör jag det, vill jag ha så storblommiga tapeter så man nästan får migrän så sätter jag upp dom.Jag skriver under på det sista. Kommer aldrig vilja bo ihop med nån igen. (Min härliga granne säger att jag aldrig ska säga aldrig, men det gör jag ändå - gärna relation(er) men inte sambo igen nånsin)
Inte bara det utan totalt slippa anpassa mig efter nån annan i vardagen.Tror många känner så, jag också bl.a.! Mitt hem, min borg! Där jag bestämmer och gör vad och hur jag vill med, där jag inte behöver diskutera tapetval eller inredning, eller behöva backa på något för att båda ska bli någorlunda nöjda. Vill jag gräva upp hela gräsmattan och göra ett potatisland så gör jag det, vill jag ha så storblommiga tapeter så man nästan får migrän så sätter jag upp dom.
Skulle gå under om någon försökte stoppa mina (inte alltid så genomtänkta) totalt spontana idéer när jag får något ryck.
Inte bara det utan totalt slippa anpassa mig efter nån annan i vardagen.