DejtingtrÄden 26!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
V vill ha en gran, jag firar egentligen inte jul och vill inte ha en gran 😅
Vi kompromissade fram en liten gran som kan stÄ i öppna spisen.
SĂ„ nu har jag köpt en rosa, liten glittrig gran som han kan fĂ„ klĂ€. Gissar att katten Prada kommer ordna sĂ„ att han fĂ„r göra om det mĂ„nga gĂ„nger 🙄
 
Mail pÄ HP:

Screenshot_20191125_195157.jpg
 
Jag blir frustrerad över att jag kĂ€nner som om livet rinner ifrĂ„n mig. Åren gĂ„r och jag Ă€r ensam. Jag blev sĂ„ vĂ€ldigt glad nĂ€r kapet gav mig sĂ„ mycket vĂ€rme och nĂ€rhet Ă€ven om det bara var kortvarigt, men det gjorde mig ocksĂ„ oerhört sorgsen över alla Ă„r jag varit ensam. Jag vet inte om jag kunnat göra sĂ„ mycket annorlunda, och jag försöker att inte se bakĂ„t utan framĂ„t.

Men jag gÄr sönder snart. Jag vill bli Àlskad och behövd, och jag vill Àlska och behöva. Jag vill inte vara ensam lÀngre. Jag Àr vÀldigt öppen för att möta nÄgon, men gÄr helt i baklÄs nÀr det gÀller dejtingappar/sidor. Det trivs jag inte alls med. Jag provar att finna fler sociala sammanhang irl, och det Àr vÀl dÀr som jag har bÀst möjligheter att sÄ smÄningom finna nÄgon.

Eller ja, finner folk som Ă€r intresserade gör jag mellan varven. Sist jag var pĂ„ en tur med random strangers (som jag relativt ofta Ă€r) hörde en av dem av sig nĂ„gon dag senare och ville ses igen. Men jag kĂ€nde inte nĂ„gon vidare kemi, och kĂ€nde inte han ”sparked joy...” sĂ„ jag Mari Kondoade bort honom. ;) Jag mĂ„ste ju ocksĂ„ vara intresserad! Det har varit allt för lĂ€nge som jag har jobbat utifrĂ„n modellen att bli vald istĂ€llet för att vĂ€lja sjĂ€lv eftersom jag inte haft tillrĂ€ckligt stark sjĂ€lvkĂ€nsla. Men det Ă€r slut med det nu!

Jag tror inte att problemet Ă€r att jag Ă€r (för) krĂ€sen utan att jag helt enkelt inte möter sĂ„ mycket folk, det blir sakta bĂ€ttre pĂ„ den fronten. Och jag mĂ€rker ju (numera!!) nĂ€r folk blir lite intresserade. Om jag möter nĂ„gon som jag tycker verkar spĂ€nnande (som kapet!) sĂ„ tror jag att jag vĂ„gar ge mer av mig Ă€n jag gjort de senaste Ă„ren. Men de mĂ„ste fasen ge mig nĂ„gon sorts pirr och nyfikenhet och inte ”mĂ€h” eller ”blĂ€h” i magen. Och det Ă€r tyvĂ€rr fler som ger mig det sistnĂ€mnda Ă€n det förstnĂ€mnda. SĂ„ det verkar kunna ta tid.

Men de finns! Och kapet har bekrÀftat att jag iallafall Àr attraktiv för honom. Och han Àr ju en sÄn som ger mig magpirr och sparks my joy. SÄ det Àr ju trots allt hopp om livet. Men det Àr rÀtt tungt ibland!
 
Senast Àndrad:
Ska pÄ dejt med hundtjejen pÄ torsdag verkar det som. OvÀntat nog ser jag fram emot det. KÀnns fint.
Inser vÀl mer och mer att det Àr nÀrhet jag vill ha och inte bara ligga. Vill ha nÄgot fint.
FÄr en massa nÀrhet av en manlig vÀn, en massa kramar och ligga i varandras famn. VÀldigt icke-sexuellt sÄklart dÄ han Àr en man och vi Àr vÀnner.
Men vore fint att ha den relationen med en partner ocksÄ. SÄ tÀnkte ha det som mÄl med mitt dejtande, att hitta nÄgon jag bÄde vill ligga med och mysa med.
 
Har haft sÄ mycket att göra i helgen sÄ jag har inte haft tid att uppdatera... Men sitter hemma just nu och vÀntar pÄ DB.. :love: Vi har kommit överens om att vi vill ha nÄgon sorts halvseriös relation, sÄ fÄr vi se hur ting utvecklas. :angel:
 
Jag har chattat lite med "förbjudna frukten" under eftermiddagen, han frÄgade bland annat hur det var med mig idag och jag sa att det var mycket bÀttre idag, att jag har fÄtt vila upp mig under helgen och fÄtt vara ifred sÄ att sÀga. Han svarade ungefÀr sÄhÀr "kanske Àr bra att hÄlla sig undan frÄn tinder och den lokala krogen hehe".

Jag blev och Àr rÀtt förvÄnad, vad menar han med det :confused: eller ja, jag förstÄr ju att det var lite skÀmtsamt menat. Men dÄ har han alltsÄ sett mig pÄ tinder, vet att jag Àr singel och har liksom noterat det? Och varför skulle han nu ens skriva det till mig i det hÀr sammanhanget, jag Àr förvirrad O_o
 
Jag blir frustrerad över att jag kĂ€nner som om livet rinner ifrĂ„n mig. Åren gĂ„r och jag Ă€r ensam. Jag blev sĂ„ vĂ€ldigt glad nĂ€r kapet gav mig sĂ„ mycket vĂ€rme och nĂ€rhet Ă€ven om det bara var kortvarigt, men det gjorde mig ocksĂ„ oerhört sorgsen över alla Ă„r jag varit ensam. Jag vet inte om jag kunnat göra sĂ„ mycket annorlunda, och jag försöker att inte se bakĂ„t utan framĂ„t.

Men jag gÄr sönder snart. Jag vill bli Àlskad och behövd, och jag vill Àlska och behöva. Jag vill inte vara ensam lÀngre. Jag Àr vÀldigt öppen för att möta nÄgon, men gÄr helt i baklÄs nÀr det gÀller dejtingappar/sidor. Det trivs jag inte alls med. Jag provar att finna fler sociala sammanhang irl, och det Àr vÀl dÀr som jag har bÀst möjligheter att sÄ smÄningom finna nÄgon.

Eller ja, finner folk som Ă€r intresserade gör jag mellan varven. Sist jag var pĂ„ en tur med random strangers (som jag relativt ofta Ă€r) hörde en av dem av sig nĂ„gon dag senare och ville ses igen. Men jag kĂ€nde inte nĂ„gon vidare kemi, och kĂ€nde inte han ”sparked joy...” sĂ„ jag Mari Kondoade bort honom. ;) Jag mĂ„ste ju ocksĂ„ vara intresserad! Det har varit allt för lĂ€nge som jag har jobbat utifrĂ„n modellen att bli vald istĂ€llet för att vĂ€lja sjĂ€lv eftersom jag inte haft tillrĂ€ckligt stark sjĂ€lvkĂ€nsla. Men det Ă€r slut med det nu!

Jag tror inte att problemet Ă€r att jag Ă€r (för) krĂ€sen utan att jag helt enkelt inte möter sĂ„ mycket folk, det blir sakta bĂ€ttre pĂ„ den fronten. Och jag mĂ€rker ju (numera!!) nĂ€r folk blir lite intresserade. Om jag möter nĂ„gon som jag tycker verkar spĂ€nnande (som kapet!) sĂ„ tror jag att jag vĂ„gar ge mer av mig Ă€n jag gjort de senaste Ă„ren. Men de mĂ„ste fasen ge mig nĂ„gon sorts pirr och nyfikenhet och inte ”mĂ€h” eller ”blĂ€h” i magen. Och det Ă€r tyvĂ€rr fler som ger mig det sistnĂ€mnda Ă€n det förstnĂ€mnda. SĂ„ det verkar kunna ta tid.

Men de finns! Och kapet har bekrÀftat att jag iallafall Àr attraktiv för honom. Och han Àr ju en sÄn som ger mig magpirr och sparks my joy. SÄ det Àr ju trots allt hopp om livet. Men det Àr rÀtt tungt ibland!

Oj vad jag kan relatera. Hade kunnat skriva samma sak sjÀlv (eller ja, du Àr bÀttre pÄ formulera dig :D )

Denna bild dök upp som minne för mig för ett tag sen, tyckte den var fin :heart
Snapchat-841344667.jpg
 
Ragget har sannerligen sina sidor men han har Ätminstone ett stort hjÀrta för djur. Han Àlskar min katt och kÀrleken Àr besvarad.

IgÄr sÄg jag en grej pÄ Facebook som gjorde mig sÄ fruktansvÀrt illa berörd. NÄgon hade hittat en död katt utomhus i en transportbur, kanske dumpad och ihjÀlsvulten.
Min katt hade kunnat gÄ samma öde till mötes. Han dumpades ocksÄ utomhus i en transportbur av sin förra Àgare men hittades tack och lov rÀtt snabbt och blev dÀrefter omplacerad till katthemmet dÀr jag senare adopterade honom.

IkvÀll satt jag och ragget i soffan och surfade pÄ mobilerna. Jag hade tidigare visat honom inlÀgget pÄ Facebook och vi hade pratat om hur genomvidrigt det var och att min katt hade tur som blev omhÀndertagen i tid.

"-Vad heter katthemmet som han kommer ifrÄn?" frÄgade ragget mig ikvÀll. Jag gav honom namnet och deras hemsida.
Fem minuter senare utbrast ragget:
"-SÄdÀrja! Nu har jag skÀnkt 500:- till deras verksamhet!"

😍😍😍
 
Tinder hÀngde sig för mig, kom inte in och kunde se meddelanden alls.
Den trevliga killen verkar ha avmatchat mig dÄ meddelandena inte finns kvar.
Lastbilschaffisen finns kvar men funderar pÄ att avmatcha honom sjÀlv, dÄ jag inte kÀnner nÄgot för honom alls.

Kvar Ă€r en brandman som jag inte vet nĂ„got om Ă€n. Rinner vĂ€l ut i sanden det med med tanke pĂ„ att jag inte kunnat komma Ă„t och lĂ€sa meddelandena, trors omstart och app uppdatering. Grymt störande. đŸ‘ŽđŸ»
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer För att det Àr kul med uppdateringar och diskussioner Àven om man inte lÀngre kvalar in i dejtingtrÄden.
4 5 6
Svar
101
· Visningar
14 661
Senast: mysboll
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa trÄden till... Men normen Àr vÀl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 927
Senast: gullviva
·
Kultur Jag lÄste förra trÄden eftersom den var uppe i 2000 inlÀgg men tÀnkte att vi kan fortsÀtta dela med oss av fina bilder hÀr :) Jag börjar...
Svar
14
· Visningar
337
Senast: Fille
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 mÄnader. VÀldigt mkt kÀrlek mellan oss. Vi bor pÄ olika orter men trÀffas sÄ ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 675
Senast: Sassy
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp