Jag medAh! Jag trodde bara man sa ”Stockholm”
(Ja jag bor på landet)
*Obildad*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag medAh! Jag trodde bara man sa ”Stockholm”
(Ja jag bor på landet)
@Reville det beror på vem man pratar med. Jag bodde i Stockholm i 8 år och om jag pratade med nån från en annan del av landet så sa jag att jag bodde i Stockholm, men om jag pratade med en annan stockholmare så så jag att jag bodde i Bagarmossen. En random person från t ex Skåne eller Västerbotten har nog svårt att placera Bagarmossen på kartan, medan de flesta stockholmare vet att då bor jag längs gröna linjen söder om stan.Jag med.
*Obildad*
Ja!Om en som jag varit ute efter att hitta ngn att ligga med så är det rätt relevant att veta var personen bor, så en kan fu dera på om det är värt 40 minuters resa bara för att då liggaGällande Sthlm då, senaste bodde 12 minuter resa och 7 minuters promenad bort, klart överkomligt!
Tack för att jag slapp vara ensam i dettaJag med.
*Obildad*
VarsågodTack för att jag slapp vara ensam i detta![]()
Tack för att jag slapp vara ensam i detta![]()
Varsågod![]()
Men Uppsala är trevligtJag har ännu inte accepterat att Uppsala ligger norr om Stockholm och inte väster om som jag alltid trott
Mvh superlantis men hittar till alla terrängbanor![]()
Jag flyttade till Stockholm när jag var 17. Det va så jag sa hemma i Småland... Jag gick på gymnasie vid Skanstull och när de frågade mig var jag bodde fick jag ju säga Hässelby Gård. Vilket liv det var när de i klassen hörde mig hänvisa till Stockholm för mina småländska vännerFunkar ju inte, det förstår du väl!
Men Uppsala är trevligt
men en liten ledtråd får man i namnet (upp)![]()
Att jag inte tänkt på det![]()
Japp, orka byta om en kan åka raka spåret!Någon annan Stockholmare som har märkt att man tenderar att dejta efter t-banne linjerna och pendel linjerna
Någon annan Stockholmare som har märkt att man tenderar att dejta efter t-banne linjerna och pendel linjerna
Absolut. Bor någon längs min pendeltågslinje är det så mycket enklare att ses än om någon bor på fel linje. Bor de på fel linje så tar det ofta så jäkla lång tid att åka också eftersom det aldrig passar tidsmässigt med byten osv, framförallt inte sena kvällar eller tidigt på helgerna.Någon annan Stockholmare som har märkt att man tenderar att dejta efter t-banne linjerna och pendel linjerna
Nu tycker jag ni är gnälligaAbsolut. Bor någon längs min pendeltågslinje är det så mycket enklare att ses än om någon bor på fel linje. Bor de på fel linje så tar det ofta så jäkla lång tid att åka också eftersom det aldrig passar tidsmässigt med byten osv, framförallt inte sena kvällar eller tidigt på helgerna.
Hoppas du lyckas sova på flygetMvh suttit på arlanda i tre timmar och har 20 timmar kvar till SanDiego, sen en dryg timme med bil... Nämnde jag att jag varit vaken i 25 timmar?![]()
Planera in något istället för att gräva ner dig.Fy, sitter och tänker hur tom denna helg kommer bli.
Blir mest arg på mig själv. förlorar allt bra.