Fortfarande inte ett ljud från hojkillen. Vi bröt ju helt i Tisdags. På ett sätt jätteskönt, på ett annat sätt helt åt helskotta. Jag vet ju att jag är skitsvår, egensinnig och omöjlig, och jag förstår att han lessnade ur. Samtidigt så tycker jag att han var ego och barnslig när han mest tyckte ”jag då?” när mitt liv nästan rasade samman, för att ork och tid inte fanns från mitt håll just då. Ibland tänker jag ”hur kunde du ge upp när jag behövde dig som mest?” För att i nästa sekund tänka att ”När det krisar så här så vill jag bara vara ifred!”
Jag saknar honom,såklart! Samtidigt som det är såååå skönt att slippa ha dåligt samvete gentemot honom, slippa ha en klump i magen, slippa göra han besviken gång på gång. Jag önskar så att vi kunde vara vänner, men det går ju inte. Han behövde bryta helt för att kunna gå vidare, vilket jag självklart accepterar! Men det är ju så jävla tungt, för på ett sätt så var ju han den jag litade på fullt ut.
Jag kommer självklart inte höra av mig, jag vill inte ge han några förhoppningar om något som inte kommer bli igen, men jag saknar han.
Samtidigt som jag känner ”fan vad skönt att vara själv” så är jag också lite rädd att jag alltid kommer vara själv? Att jag är för krånglig och komplicerad för att någonsin kunna ha ett förhållande med någon? Fast ensamheten inte skrämmer mig det minsta, så vet jag inte om jag gillar tanken på att ”alltid” vara ensam heller?
Känns nog lite extra tröstlöst idag då en av mina närmaste vänner flyttade i helgen...Är så glad för hennes skull att hon äntligen blev sambo och allt vad det innebär, men nu är våra spontana vinkvällar med cykelavstånd ett minne blott, och jag känner mig mer ensam än någonsin!
Och frågan ”vad vill jag med mitt liv?” har jag inget svar på just nu. Vet inte alls hur jag vill leva i framtiden längre. Jag var så säker på att det här med särbo var så fantastiskt, men det slutade ju med massa krav endå. Handlar det om att rätta känslorna från min sida inte fanns? Att jag är så avstängd så jag aldrig kan känna och ge mer än så här? Att jag alltid kommer behöva ge upp om det blir mycket runt om, för att jag bara stänger in mig själv?Eller var det just något med våran kemi som inte klickade?
Det är som att jag absolut inte vill ha någon, men samtidigt är rädd att bli gammal ensam?
Jag förstår mig inte på mig själv längre alltså...